[PowerMax] E4A89770

Pagina: 1
Acties:

• blazerbees
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-02 10:05
Help:)

Ik kreeg opeens de melding"mirror broken". Gelukkig heb ik de data weten te redden.

Bij het testen van beide drives met powermax 4.23 (bootable iso op cd, ik heb geen floppydrive meer) kreeg ik de volgende melding:

E4A89770

Ik kreeg dezelfde melding op beide schijven. Kan iemand mij vertellen wat deze code betekend? Google roept dat het niks kan vinden.

het gaat om twee stuks Samsung HD753LJ schijven.

De tool van Samsung zelf werkt alleen met floppy's een de bootable cd-rom iso van dat programma die ik gevonden heb werkt niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je zelf al geprobeerd?
PowerMax is een Maxtor tool voor Maxtors en Quantums, dat dat niet werkt op Samsungs is op zich niet zo verbazingwekkend. Pak het tooltje van de fabrikant, regel evt een floppydrive als je die niet hebt.
Verder kun je natuurlijk altijd nog kijken naar SMART (niet foolproof, maar kan je een indicatie geven). Daarnaast is het zo dat Samsungs in RAID vragen is om problemen, die disks hebben daar heel veel problemen mee.

Daarnaast mis ik specs van je systeem en wat er allemaal met de disks aan de hand is.

• blazerbees
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-02 10:05
Met de rest van mijn systeem is niks mis, specs lijken mij dan ook niet nodig.
De schijven komen uit een Netwerk opslag (Netgear SC101T). Ik kreeg gewoon "out of the blue" de melding Mirror is broken.

Voor zover ik weet werkt(e) dat PowerMax ook op andere merken. Al begint het er nu inderdaad op te lijken dat het niet (meer) werkt.

Wat ik verder heb geprobeerd?
Helemaal niks. Data veilig gesteld dat is prioriteit 1.
Daarna ben ik de schijven gaan testen. Met bovenstaande foutmelding als gevolg.

De tool van de fabrikant werkt (vooralsnog) niet en PowerMax blijkbaar ook niet.

Ik wil graag voordat ik weer een mirror maak de integriteit van de schijven testen.

En waarom zou de ene schijf wel tegen een mirror opstelling kunnen en de andere niet?

EDIT: met een oudere versie 4.09 krijg ik geen foutmelding(en), blijkbaar is de nieuwe inderdaad niet compatible met andere merken.

[ Voor 8% gewijzigd door blazerbees op 07-01-2009 23:45 ]