[Apache] Plaatjes worden niet altijd geserveerd

Pagina: 1
Acties:

• MaartenZuidland
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-01 00:59
Ik weet nu niet meer of het een fout is in de configuratie van Apache, iets in het bestand zelf, in de file attributes, of ligt het toch aan de clients... (En ik weet niet of dit exact de juiste forum is voor deze vraag)

Wat is er aan de hand:
Ik heb thuis een servertje draaien, en daar draait apache lekker vrolijk op. Servertje draait onder Ubuntu 8.1 gevirtualizeerd. Server is perfect te benaderen via de opengestelde mogenlijkheden, en serveert zelfs pagina's.

Kijk maar....

Alles lijkt dus goed te zijn, en alles lijkt ook goed geconfigureerd te zijn. Ik heb tijdens de installatie van Ubuntu aangegeven dat het een LAMP server moet zijn, en dus apache, php, enz aan de installer overgelaten.

Alles gaat perfect, phpmyadmin en wordpress erop gezet, en geconfigureerd, en alles werkt naar behoren.

Maar nu...
in Wordpress heb ik een theme gemaakt, en de theme zelf lijkt goed te werken, op de zijbalk na. In deze zijbalk staat een lijst van foto's. Om een of andere manier worden de foto's niet geladen, althans, Chrome en MSIE7 weigeren dit in elke toonaard. Firefox lijkt wel netjes mee te werken, en toont mij wel het plaatje. Via FireBug weet ik dat het voor een plaatje 35ms duurde om te laden.

Het gaat om: Klik hier voor het plaatje
De file attributes: 777, de file owner is degene die ze geupload heeft, niet www-data (standaard apache gebruiker). De group is overigens ook dezelfde als de owner, en niet www-data.

De errorlog geeft geen errors of andere berichten aan (loglevel staat inmiddels op debug), en accesslog geeft een 200 response aan (of 304 als je ververst).

Ik wordt nu helemaal gek. ik heb geen idee meer waar ik nog kan kijken. 8)7 :S

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

200 betekent dat 't ding geserved is. Hij doet 't hier ook prima in Safari. Waarschijnlijk moet je meer naar dat plaatje kijken dan naar je server. Zet 'm eens om naar RGB ipv CMYK bijvoorbeeld, daar kunnen wel meer stukken software niet mee om gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 07-01-2009 23:31 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:23

deadinspace

The what goes where now?

Ehm, dat plaatje is een 632KB postzegel die als raw rgb24 maar 80KB zou kosten? :P
De file attributes: 777
Dat is niet verstandig, nou is die file schrijfbaar voor elke gebruiker op je systeem.

• MaartenZuidland
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-01 00:59
Onder het motto: "I'll be damned..."

Natuurlijk heb ik de foto's klakkeloos in Photoshop geresized en opgeslagen zonder te kijken naar de kleurinstellingen...

Ik heb een foto nu als RBG 8-bit jpeg opgeslagen, en het werkt.... (en is indd veeeeeeeel kleiner)

Ik snap nu ook waarom sommige clients wel en niet wilden laten zien. Mac OS heeft geen problemen met CMYK JPEG en Firefox op windows blijkbaar ook niet. (daarom vond ik Firefox dus beter ja...)
Chrome en MSIE7 hebben er weer wel problemen mee.... En in beiden heb ik nu weer beeld....

(Was dus eigg een client probleempje O-) )

Bedankt!!!!!