Toon posts:

atx-voeding in at-kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een oude at geupt met een ali V plankje. Dit heeft zowel een at- als een atx-voedingsaansluiting. Nou heb ik toevallig nog een atx-voeding liggen (235 W) terwijl de voeding in de oude kast toch z'n langste tijd heeft gehad (erg lawaaiig). Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een atx-voeding in een at-kast? Moet ik b.v. de reset-knop gebruiken als momentswitch?
Graag een reactie.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Gaat perfect een ATX voeding in een AT kast bouwen.
Als je je huidigge aan en uit schakelaar uit elkaar haalt (er van uitgaande dat het een drukschakelaar si, en niet een tuimelschakelaar), dan zie je er een klein metalen beugeltje in zitten. Als je deze er uit haalt, en je maakt je schakelaar weer dicht, dan kun je hem gebruiken als schakelaar voor je ATX aan en uit knop. Twee draadjes er aan solderen (ik heb een oude connector van een voeding voor een lcd schermpje in m'n kast gebruikt) en die aansluiten op je aan/uit atx contactje op je mobo.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Ja hoor kan prima,
die connectors voor op je HD kun je gewoon aan sluiten op kant en klare draadjes waar al zo`n jumper ding aanhangt. Radio Rotor in Adam verkoopt ze..

Dit is mijn mod :) Mijn lelijke beestje. Een atx mobo en cpu in een AT kast met een nieuwe voeding:

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/1.jpg

Dat rooie knopje wat je ziet, is een ingekocht moment schakelaar, die er alleen voor zorgt dat er op het mobo zelf ff contact is zodat de comp kan opstarten.

Verder pastten de reset draadjes en connectors er gewoon op het ATX mobo'tje. Dus prima, alleen ja die kast is veel te klein die van mij 8-)

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/10.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik heb vandaag de atx-voeding ingebouwd. Ik moest wel de achterkant van de kast een beetje uitslijpen om de schakelaar en het stekkercontact bereikbaar te maken (zit dat bij jou nu aan de zijkant drLiter? Leuke foto's trouwens). Ik gebruik toch maar de resetknop als momentschakelaar, omdat er op mijn kast nog zo'n oude tuimelaar zit. Maar het werkt als een zonnetje!