8800 GT nieuwe driver en PC crasht!

Pagina: 1
Acties:

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hoi allemaal!

Eerst even m'n specs:

P5e3 deluxe mobo
Windows XP Mediacenter SP3
8800 GT Zerotherm Videocard

Ik heb Farcry2 geinstald en toen gaf mijn pc aan dat mijn drivers te oud zijn,
ik heb toen via de NVIDIA site nieuwe drivers gedownload en geinstald op de pc,
toen ik de pc opnieuw opstarte, kreeg ik een blauw scherm met deze foutmelding:

nv4_disp.ddl

Het lukt me nu niet meer om de pc aan te krijgen, tenminste..ik kan het alleen in de veilige modus opstarten en normaal opstarten,
als ik kies voor normaal opstarten krijg ik weer dezelfde foutmelding!

wat moet ik doen??! pleas help!!!!!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Shado-Beatz schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:44:
wat moet ik doen??! pleas help!!!!!
1. Je geïnstalleerde driverversie vermelden
2. De driver in veilige modus deïnstalleren en Driver Cleaner Pro er overheen halen (ook in de veilige modus)
3. Rebooten en een iets oudere driverversie downloaden en die installeren, het liefste dus een WHQL en geen beta

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• SoundLab
driver versie: GeForce Release 180 WHQL Version: 180.48

Ik ga nu meteen de driver cleaner Pro downloaden maar hoe instal ik die in veilige modus???

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-05 00:16
Stap 1) Veilige Modus starten
Stap 2) Verwijder de Nvidia Driver(s) (met een driver remove prog pref)
Stap 3) Herstart de computer
Stap 4) Ga naar normale modus en download de drivers voor de zekerheid opnieuw en installeer ze. Zou dan moeten werken :)

Edit:
Ik ga nu meteen de driver cleaner Pro downloaden maar hoe instal ik die in veilige modus???
Gewoon Veilige modus met netwerkmogelijkheden en installeren gaat net als in normale modus

[ Voor 29% gewijzigd door Goldman op 07-01-2009 21:52 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• SoundLab
bedankt voor de informatie..echter ben ik niet zo'n expert in dit soort dingen :(

ik schrok me echt dood!

als ik nu weer dezelfde drivers download.. krijg ik dan niet het zelfde effect?

Wiethoofd..jij zegt iets oudere drivers downloaden..
Hamersma.. jij zegt zelfde drivers downloaden..

i don't know what to choose?

[ Voor 27% gewijzigd door SoundLab op 07-01-2009 22:12 ]

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 16:37
Shado-Beatz schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:03:
bedankt voor de informatie..echter ben ik niet zo'n expert in dit soort dingen :(

ik schrok me echt dood!

als ik nu weer dezelfde drivers download.. krijg ik dan niet het zelfde effect?

Wiethoofd..jij zegt iets oudere drivers downloaden..
Hamersma.. jij zegt zelfde drivers downloaden..

i don't know what to choose?
Nieuwe drivers.

Er zal met upgraden per ongeluk een verkeerde dll gedeinstalleerd zijn.
Als je full download en install doet komt t wel goed.
succes

• SoundLab
ik wil echt niet vervelend zijn maar ik krijg weer dezelfde melding als ik de nieuwe drivers instal..

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 16:37
Shado-Beatz schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:31:
ik wil echt niet vervelend zijn maar ik krijg weer dezelfde melding als ik de nieuwe drivers instal..
Heb je in de Safe mode de oude drivers verwijderd?

• SoundLab
ik heb em na 3 x in veilige modus op te starten eindelijk aan de praat gekregen ( THNX 2 y'all )

alleen heb ik nu het probleem dat ik geen geluid heb.. als ik muziek vanaf Winamp afspeel, heb ik wel geluid, maar als ik het spelletje speel, heb ik geen geluid...

weet iemand waar dit aan kan liggen?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 17:50

HeepH

Dope Rapper

Clock je videokaart eens een beetje terug met rivatuner? (rivatuner kun je googlen en is vrij eenvoudig te begrijpen). Ik heb deze error ook als ik te veel overclock. Ook als je kaart niet overclocked is is dit een goede test. Tevens kun je bij rivatuner je temperaturen in de gaten houden ook dat is interessant ;)

nu ik je laatste post lees : is je Northbridge, of Southbridge niet te warm aan het worden? North en Southbridge zijn de 2 kleine blokjes op je moederbord die ook koeling behoeven, naast de regio rond je cpu :) deze verzorgen communicatie tussen verschillende onderdelen in je pc en kunnen gekke fouten creëren als ze te heet worden.

http://specs.tweak.to/16495

• SoundLab
ik maak gebruik van dualvieuw monitors, dus ik heb op het ene scherm farcry2 aan staan en op het andere scherm de AI Suite van asus ( daar kan ik checken hoeveel graden mijn CPU en systeem is) zodra ik het spel opstart schiet mijn CPU temp. van 25C naar 45C
Ik heb op de Intel site gelezen dat mijn E6850 een max mag hebben van 61C

ik ga nu even rivatuner downloaden en checken of dat werkt!
is het normaal als je een spel opstart dat je CPU opeens 20 graden warmer word?
Stel dat het niet aan de warmte ligt? wat kan er dan nog meer de oorzaak zijn voor het geen geluid hebben tijdens het gamen en wel via Winamp?

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

het temperatuurverschil bij jou is best groot maar het is een vrij bekend fenomeen. Bij mij is het zo'n 7 graden (van 9c naar 16c maar mijn cpu koeler kost 300 euro ...). Het verschil onstaat doordat de extra warmte van je cpu niet opgenomen kan worden door je koelblok omdat de heatspreader geen goed contact maakt met je chip (kun je niks aan doen, "foutje" van intel) of omdat je heatspreader niet goed contact maakt met je heatsink (heatsink zal wel standaard intel heatsink zijn en die zijn nou eenmaal niet fatsoenlijk te monteren dankzij de zwakke veertjes)

overigens mag je cpu idd rond de 60-65 graden worden daarboven is stabiliteit niet meer te garanderen.

als je safe wil zitten blijf je onder de 60 en dat zou zeker moeten lukken ook.

je cpu temp vind ik niet zo heel interessant interessanter vind ik de temp van je vga.

en denk je ook even aan je north en southbridge? nb kun je vaak in ai suite van asus wel uitlezen anders even kwartiertje of liefst langer je systeem belasten dan de reset knop indrukken en meteen je bios induiken (dan heb je een redelijke bepaling van je temperatuur)

• SoundLab
zo dan, ik wil ook wel zo'n CPU koeler :D
wel een beetje jammer van de ''foutjes'' van intel..
ik denk dat ik ook maar een CPU koeler ga aanschaffen..

via Rivatuner kan ik toch ook de temp van mn kaart af lezen?
tenminste...ik heb em nu geinstalt..en ik begrijp er geen zak van ( ligt aan mij hoor)
is er geen software waarmee ik de temp van mn vga kan checken?
ik ben namelijk nog nooit in de BIOS gegaan..(stupid i know)

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

ja de cpu's zijn niet helemaal perfect recht op de je heatspreader geplakt (heatspreader is het grijze plaatje wat je ziet als je een proccesor bekijkt, daar onder zitten de echte cpu's). Hierdoor zit er lucht tussen deze 2 delen en die lucht geeft de warmte niet door. Idle is er nog niet zo veel warmte maar bij volledige belasting wel en die word dan niet doorgegeven waardoor het relatief grote verschil ontstaat. Een dergelijk verschil ontstaat dan nog eens tussen je heatspreader en je cpu heatsink maar dit kun je grotendeels voorkomen door stevig monteren en wat koelpasta.

Ik start rivatuner even op als het werkt op mijn ati laptop en dan maak ik even een tutorial...

edit : rivatuner werkt niet op mijn laptop (ati vga) maar je kan het volgens mij ook gewoon zien in je nvidia drivers. Anders ntune downloaden daarmee kan je het ook zien. Je temps moeten stressed (Dus als je aan het gamen bent) onder de 85 graden blijven...

ps duik in je bios en kijk naar je northbridge temp daar ben ik benieuwd naar.

kijk ook of er geen automatisch overclock opties instaan. als je je bios niet snapt kijk eerst even in je mobo boekje anders mag je je vraag ook hier wel stellen.

nee zo'n cpu koeler als die van mij wil je niet hoor :+ ik heb een tj-07 helemaal moeten verbouwen (300 euro voor de kast + 150 euro bouwmaterialen + 300 euro voor de compressor zelf + 100 uur werk voor ik de compressor in de kast kreeg, toen nog eens 300 euro (meer nog denk ik)aan waterkoeling materiaal uit moeten geven om het systeem te koelen (13 onderdelen, nb,sb,vga,cpu,ram(4x), pomp, compressor, reservoir, mosfets, 5 meter slang) en nu pas kan ik heel mijn systeem rond de 10-20 graden stressed houden. Het is een hobby maar het is de moeite niet waard ;) )

[ Voor 46% gewijzigd door HeepH op 08-01-2009 00:44 ]

• SoundLab
oke top!

keep me posted..

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-05 11:50

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Heephstan schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:00:
het temperatuurverschil bij jou is best groot maar het is een vrij bekend fenomeen. Bij mij is het zo'n 7 graden (van 9c naar 16c maar mijn cpu koeler kost 300 euro ...). Het verschil onstaat doordat de extra warmte van je cpu niet opgenomen kan worden door je koelblok omdat de heatspreader geen goed contact maakt met je chip (kun je niks aan doen, "foutje" van intel) of omdat je heatspreader niet goed contact maakt met je heatsink (heatsink zal wel standaard intel heatsink zijn en die zijn nou eenmaal niet fatsoenlijk te monteren dankzij de zwakke veertjes)

overigens mag je cpu idd rond de 60-65 graden worden daarboven is stabiliteit niet meer te garanderen.

als je safe wil zitten blijf je onder de 60 en dat zou zeker moeten lukken ook.

je cpu temp vind ik niet zo heel interessant interessanter vind ik de temp van je vga.

en denk je ook even aan je north en southbridge? nb kun je vaak in ai suite van asus wel uitlezen anders even kwartiertje of liefst langer je systeem belasten dan de reset knop indrukken en meteen je bios induiken (dan heb je een redelijke bepaling van je temperatuur)
even terzijde: wat voor cooler heb je dan joh? Een oude koelkast ofzo? Airco-installatie? Droogijs?

Want een CPU-temperatuur die lager is dan de kamertemperatuur is met de gewone cooling-ontwerpen natuurlijk compleet onmogelijk (een koelblok geeft warmte van de CPU af aan de omringende lucht/vloeistof, behalve als die lucht/vloeistof warmer is, dan geeft de lucht/vloeistof via het koelblok warmte af aan de CPU!); als je denkt dat het bij jou wel zo is, zou ik even voor de zekerheid je sensors nameten... Of heeft je vloeistof een speciale, lage temperatuur?

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

ik zit trouwens het hele verhaal terug te lezen en bedenk me net : je kunt gewoon in safemode en je pc crashed al nog voor je kunt gamen terwijl het vroeger gewoon deed ..

je kunt natuurlijk met systeemherstel gewoon terug gaan naar een vorige status van je pc ... dan is je probleem als goed is voorbij. maar dan moet je de drivers opnieuw installeren en loop je het risico dat je weer opnieuw moet beginnen :P
woelders schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:44:
[...]even terzijde: wat voor cooler heb je dan joh?
Ik gebruik een Haeg Custom Build waterchiller. Danfoss compressor met r404 afgesteld op hoge load (300+ watt) watertemp ingesteld op +/- 10 graden. Ik experimenteer nog met koelvloeistoffen. Heb al water gehad, gedistilleerd water en water met waterwetter (goedje dat goed zou moeten zijn voor je temp) tot nu toe geen verschil. Ook ruitenwisservloeistof (bevriest niet) temps iets hoger maar wel leuk dat je je water kan instellen op -5 graden ;) Delta T van mijn cpu blok is ongeveer 5-7 graden dus dat word rond de 20 graden full load. Gpu rond de 30-40. Rest van systeem <20c. Binnenkort als de puntjes op de I staan komt er een topic met Pics.

[ Voor 85% gewijzigd door HeepH op 08-01-2009 00:53 ]

• SoundLab
hmmm...oke?

dat zal het probleem met het geluid van de game oplossen?

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

uhm geluid? kijk eens of je geluid goed ingesteld staat bij configuratiescherm en dan geluiden?

gebruik je onboard geluid? en heb je ook nog winamp geluid ALS je game aan staat?

systeemherstel herstelt je systeem naar een vorig moment met alle vorige instellingen voor geluid audio video weet ik veel alles. Het verwijdert niks maar herstelt instellingen.

stel je zusje drukt de verkeerde knop in en je scherm is ineens de verkeerde resolutie dan doe je systeemherstel en is het weer goed, is het idee.

[ Voor 47% gewijzigd door HeepH op 08-01-2009 01:08 ]

• SoundLab
ok ok..maar als ik een systeem herstel uitvoer naar bijvoorbeeld een week geleden, zal ik Farcry opnieuw moeten installen + de nieuwe NVIDIA drivers, ik ben bang dat ik dan alsnog GEEN geluid heb tijdens het gamen..terwijl als ik via winamp of FL Studio muziek maak/luister, dan heb ik wel gewoon geluid,
ik heb een EMU1212m soundcard, alle instellingen bij config -> geluid staat op de EMU card..dat zou het probleem dus niet mogen zijn..

does anybody have an idea?

ik zie trouwens wel op de Farcry website: Sound: 5.1 sound card recommended

Echter heb ik 2 KRK monitor boxen, een Roland Edirol M-16 DX Mixer en een EMU 1212m Soundcard..

Kan het hier aan liggen?

[ Voor 18% gewijzigd door SoundLab op 08-01-2009 09:16 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer eerst eens systeemherstel, FarCry2 installeren is als het goed is ook binnen een halfuurtje klaar, en als je geluid meteen weer werkt is dat mooi meegenomen. Eventueel de driver van je geluidskaart opnieuw installeren en je directX updaten na het updaten van je drivers valt ook nog te proberen.

Aangezien je toch een 8800GT hebt en inmiddels het truukje kent van in de veilige modus je drivers deïnstalleren etc. kun je de versie die bij mij nu al bijna een maand 24/7 stabiel draait ook proberen: meuk: Nvidia Geforce 180.84 bèta Tevens ontlast het je CPU met het PhysX berekenen, altijd handig :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• SoundLab
het geluid werkt prima via andere programma's ( Winamp, Cubase, FL Studio )
het lijkt me dan niet logisch als ik een systeem herstel uitvoer en dat het geluid op Farcry dan wel werkt? ( correct me if i'm wrong )

Ik heb de drivers van de EMU1212m kaart opnieuw geinstald maar dit mocht ook niet baten...

any one?
Pagina: 1