[Printer] Inkt of toch laser?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ik verkeer weer eens fijn in dubio over wat aan te schaffen, een inkt of een laser printer (goh origineel he :D).
Alleen vraag ik me af waar het moment ligt waarop een inkt-printer goedkoper wordt dan een laserbakje.

Het gaat hier om een printje of 1000 per jaar, 50-50 kleur-monochroom.

Op zich kan ik best bij hp kijken hoeveel prints ze adviseren per toner\inkt-cartridge, maar die vergelijking is natuurlijk niet echt goed met andere fabricanten te maken.

Hoe is dat het slimste te doen?

offtopic:
Ding moet kleur kunnen, een (wired) netwerkinterface hebben en met Linux Windows en een mac kom kunnen gaan. Verder losse cartridges per kleur .Als ik een goede gegevens heb om verschillende types\merken te vergelijken ben ik echter al een heel eind
.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Op www.printer.com kun je je gebruik gegevens invullen en krijg je advies wat goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja ik vraag me bij dit soort dingen af in hoeverre ze biased zijn.

Sorry, ik ben daarin mogelijkerwijs een ietwat cynisch.

Edit:

even site gezien.
Ze beginnen met printers van 500E aanraden (50 prints zw per week, 15 is te weinig en 15 kleuren, zowel inkt als laser is okay).
Beetje raar dus ;).

[ Voor 41% gewijzigd door Boudewijn op 07-01-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Duurdere printer is meestal goedkoper inkt dus vandaar dat ze duurdere printer aanraden. Als je 1 print per week doet dan krijg je goedkopere printers, heb je in ieder geval een beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
in augustus 2005 een HP2600N laser printer aangeschaft voor 350 euri :)

nu.. nog niet leeg .. terwijl een inktjet na 6 maanden ( na opening inktpatroon ) nieuwe inkt nodig heeft.. als deze nog niet eerder is uitgedroogt :r

keuze hadden we toen dus ook.. of een nieuwe inktjet en weer de ellende krijgen van kleuren afdrukken die half zijn omdat t kreng weer niet goed print..

of een hippe laserprinter, tis de laatste dus geworden en we zijn er nog steeds erg tevreden mee!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja we hebben in 3 jaar met de huidige minolta 2430DL 2 grote kits toner erdoorheen gejaagd.
Daarom vinden we het nu een beetje zonde, temeer daar 3 tonerkleuren net zoveel kosten als een nieuwe printer ;).

Het valt mij gewoon op dat bij bijna alle printers de toner\inkt compleet vervangen net zo duur is als een nieuwe waar die toner\inkt al in zit. Dat vond ik zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bij een inktjet zitten er vaak kleinere toners in meende ik..

daar moeten ze het nog van de inkt hebben..

maar idd. als mn 2600N door zn toners is.. is het bijna goedkoper om een nieuwe op te halen
dan er 4 nieuwe toners in te drukken :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-05 16:00
Laserprinters hebben bij aanschaf halfvolle toners. Dus een nieuwe halen is niet per print goedkoper. Voor 1000 pagina's per jaar zou ik persoonlijk voor een inkjet gaan. Meeste laser printers gaan per toner al dik door de 1500 pagina's heen en zijn dus bedoelt voor veel meer prints.

Er zijn ook diverse zuinige inkjets te vinden. Canon Pixma Serie met seperate patronen bijvoorbeeld (MP 610, 620, 630 zijn dan heel mooi). Ik denk niet dat je met 1000 pagina's het minime voordeel van een laser eruit gaat halen in de eerste 6 jaar.

Meeste fabrikanten geven netjes op hoeveel je kan printen op een toner (5% dekking) dus je kan het makkelijk zelf uitrekenen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb zelf jaren geleden een brother laser printer (monochrome) gekocht voor toen 150euro (ondertussen zijn ze al onder de 100euro) puur omdatde inkt cartridgesbij mij te lang niet gebruikt werden en verstopt/uitgedroogd raken en elke keer eerst koppen moest schoonmaken en soms alsnog streperig bleef.

Puur voor gebruiksgemak en heb nog nooit een toner hoeven te vervangen, en toners heb je ook van "nep-merk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 18:47
Wij hebben thuis een HP Laserjet 2840 staan. Hiervan zijn de drums op. en de ontwikkeland gaat nog wel 2500 pagina's mee.

In totaal zouden we 4x 80E kwijt zijn 320 Euro kwijt zijn. We hebben deze printer nu 3 jaar in huis. Na 3 jaar Inkt op :+
Dus afgelopen zaterdag een nieuwe gekocht.
Oude wordt verkocht. nieuwe wordt van de belasting centjes afgetrokken :) Ouders hebben eigen bedrijfje.

Dus eerlijk gezegd verdienen we er nog op ook :)

[ Voor 6% gewijzigd door To_Tall op 09-01-2009 12:13 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:29
De cartridges van onze Inktjet Printer (Canon MP170) zijn weer eens leeg. Ik heb het idee dat de cartridges uitdrogen, we printen niet zo veel en de printer staat redelijk dicht bij een verwarming (kan meespelen).

Nu is mijn vraag: kunnen toners ook "uitdrogen"?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:31

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Waarom niet een 2e hands laserprinter aanschaffen? Ongeveer 5 jaar terug een HP 2100TN (met 18k printjes op de teller) gekocht en een refurbished toner erbij, in totaal 150 Euro gespendeerd, en in totaal al +/- 5000 printjes eruit maar de toner kan nog tijden mee. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hari-Bo op 07-01-2010 12:16 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
Xander25 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:13:
De cartridges van onze Inktjet Printer (Canon MP170) zijn weer eens leeg. Ik heb het idee dat de cartridges uitdrogen, we printen niet zo veel en de printer staat redelijk dicht bij een verwarming (kan meespelen).

Alvast bedankt!
Ja, cartridges kunnen uitdrogen/opdrogen... zeker de inktspuitmondjes gaan dichtzitten als de printer niet regelmatig gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Jiffy

God, you're ugly!

Met Hari-Bo. Koop een degelijke tweedehands laser. Dan heb je voor een scheet en drie knikkers een nagenoeg onverwoestbaar apparaat, bedoeld voor zwaar kantoorgebruik. Die dingen overleven wsl zelfs je achterkleinkinderen nog. Ik heb zelf al iets van tien jaar een LaserJet 2100 staan, die gaat wat mij betreft nooit meer weg.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb een tweedehands HP Color LaserJet 3550n twee jaar geleden gekocht met nog 50.000+ afdrukken voor de drum en transferrol te gaan. alle toners waren nog 25%+ te gebruiken. Kosten: EUR 135,00.

Dit werd de opvolger van mijn 8 jaar oude HP DeskJet 895Cxi. Nooit last gehad van droge cartridges, ook al was het maanden in de zomer niet gebruikt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Naar mijn ervaring zijn juist de nieuwe Canon printers helemaal niet zo zuinig meer. (de 520/521 serie). De meeste klanten bij ons in de winkel klagen steen en been hoe snel hun inkt wel niet op is, en naar mijn indruk gaan ze ook maar zo iets als 400-600 pagina's mee. Dan zijn de printers die op 5/8 of 3e/6 draaiden een stuk zuiniger. (al zijn die cartridges ook weer iets duurder).

De HP 364xl zijn ook behoorlijk zuinig en netjes geprijsd. Voor €60 zit je aan de 1100 pagina's. Bij 1000 prints per jaar is inderdaad een zuinige inktjet voordeliger dan een laserprinter. Houd er ook rekening mee dat een inktjet wel foto's kan afdrukken, en een laserprinter niet, hooguit plaatjes in een document.

Onze "vrienden" bij de consumentenbond testen overigens ook met enige regelmaat printers, ook op prijs per afdruk. Hoewel ik niet weet in hoeverre ze alles meenemen, denk ik dat die tests toch een best realistische en bruikbare indruk wekken. Misschien heb je daar nog wat aan?

[ Voor 16% gewijzigd door Niekleair op 07-01-2010 22:00 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

niekje87 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:58:

De HP 364xl zijn ook behoorlijk zuinig en netjes geprijsd. Voor €60 zit je aan de 1100 pagina's. Bij 1000 prints per jaar is inderdaad een zuinige inktjet voordeliger dan een laserprinter. Houd er ook rekening mee dat een inktjet wel foto's kan afdrukken, en een laserprinter niet, hooguit plaatjes in een document.
Mijn printer maakt dan niet zulke mooie, raster/puntjes vrije ploatjes, maar foto's op fotopapier (speciaal voor de laserprinter) doet ie best netjes.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Xander25 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:13:

Alvast bedankt!
MicGlou schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:24:
Ja, cartridges kunnen uitdrogen/opdrogen... zeker de inktspuitmondjes gaan dichtzitten als de printer niet regelmatig gebruikt wordt.
???
Hij vraagt iets over toners.

Maar om even antwoord te geven op de vraag: Toner is een poeder en moet juist droog zijn.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 11:21

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

SMSfreakie schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:09:
bij een inktjet zitten er vaak kleinere toners in meende ik..

daar moeten ze het nog van de inkt hebben..

maar idd. als mn 2600N door zn toners is.. is het bijna goedkoper om een nieuwe op te halen
dan er 4 nieuwe toners in te drukken :D
Ja, alleen werkt een INKTjet niet met toners maar met....juist, inkt ;)

Toners drogen niet uit aangezien toner een poeder is wat dmv statische electriciteit op het papier blijft liggen en daarna door de fuser op het papier wordt gebrand.

Anyway: voor 1000 printjes per jaar: gewoon een inktjetje.
Zijn veel goedkoper en inkt kan je tegenwoordig op elke hoek van de straat bij laten vullen wat prima te doen is als je geen foto's print...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
The Dolf schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:15:
???
Hij vraagt iets over toners.

Maar om even antwoord te geven op de vraag: Toner is een poeder en moet juist droog zijn.
???
En waar heb jij leren lezen?!
De cartridges van onze Inktjet Printer (Canon MP170) zijn weer eens leeg.
Het staat verdorie zelfs in je eigen quote... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 08-01-2010 05:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:48

dusty

Y! Celebrate Life!

MicGlou schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 05:00:
[...]
???
En waar heb jij leren lezen?!
[...]
Het staat verdorie zelfs in je eigen quote... 8)7
En de vraag stelling van de originele post waarop hij reageert komt bij mij over dat hij juist wilt weten als hij een laser printer aanschaft of hij dan dezelfde probleem krijgt als met zijn huidige INKJET printer waar de cartridge dus opgedroogd is. Waarop het antwoord dus is: Nee. Toners drogen niet uit.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
dusty schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 05:33:
[...]

En de vraag stelling van de originele post waarop hij reageert komt bij mij over dat hij juist wilt weten als hij een laser printer aanschaft of hij dan dezelfde probleem krijgt als met zijn huidige INKJET printer waar de cartridge dus opgedroogd is. Waarop het antwoord dus is: Nee. Toners drogen niet uit.
Je hebt gelijk, zover had ik niet teruggelezen... ik reageerde puur op de quote van mij door die gebruiker , daar staat toch duidelijk inkjetprinter... mijn fout dat ik door de combinatie inkjet en daarna toner aan inkt dacht.

Maar idd, toners moet je zelfs droog en op kamertemperatuur bewaren anders gaat het klonten en is de toner waardeloos :) Ook is het aangeraden als je toner op voorraad hebt dat je de flessen plat neerlegt en zo af en toe even keert, ook dit om klonten te voorkomen.

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 08-01-2010 11:34 ]

Pagina: 1