geen contact met DHCP-server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286334

Topicstarter
na mijn zoektocht door dit forum blijkt dit een vrij frequent probleem te zijn. Toch vind ik nergens een afdoende oplossing. Mijn probleem is als volgt:
Ik heb een kabel-modem met daarna een D-link switch van telenet (belgisch provider, waar ook digitale tv en zo van vertrekt), en daarop heb ik een draadloze router (SMC WBR14T-G) zitten.
Ik heb deze configuratie al 2 jaar en heeft altijd perfect gewerkt. Nu moest ik onlangs mijn router resetten en daarna kon ik niet meer wireless op het net.

bij ipconfig /all krijg ik:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
D-link Airplus G DWL-G630 wirles cardbus adapter
Fysiek adres.....: 00-19-5B-2C-A6-1F
DHCP ingeschakeld....ja
Autom. conf. ingeschakeld....ja
IP-adres.....: 0.0.0.0
Subnetmasker......0.0.0.0
Standaardgateway......
DHCP-server.....255.255.255.255

Ethernet-adapter LAN-verbinding:
verbindingsspec.DNS-achtervoegsel:
VIA-Rhine II Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres.....00-C0-9F-36-11-91
DHCP ingeschakeld....ja
Autom. conf. ingeschakeld....ja
IP-adres.....192.168.2.xxx
subnetmasker....255.255.255.0
standaardgateway:....192.268.2.1
DNS-servers....192.168.2.1

als ik een renew wil doen geeft hij de melding dat hij geen contact kan maken met de DHCP-server.
Surfen met de kabel in kan wel zonder probleem.
Als ik een statisch IP-adres geef aan m'n draadloze kaart kan deze wel verbinding maken met het netwerk, maar ik kan niet op internet.
In m'n router staat m'n DHCP-server enabled
firewall's staan (voorlopig) af....

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-06 15:29

allure

Titaan fase 2/3

Zeer grote kans dat je bedraad even de beveiligingsinstellingen van je router moet checken, deze lijkt me niet meer in orde, omdat je bedraad wel verbinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 14:52
Zie je je draadloze netwerk wel? Want ik denk dat je inderdaad je instellingen even moet nalopen aangezien je hem gereset hebt.

Want ik neem aan dat je je draadje had aangesloten op je router en toen wel kon internetten ofniet? Als je draadloos wel het netwerk ziet en nog steeds geen verbinding kan maken, kan je je beveiliging ook nog even tijdelijk uitzetten en dan proberen. Wil soms nog wel eens helpen.

Natuurlijk als het werkt wel weer je beveiliging aanzetten he ;-)

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verkeerde key? Dan kun je vaak wel contact maken zonder foutmeldingen, maar krijg je geen pakketten over het netwerk (en dus geen DHCP adres)

Let erop bij handmatig instellen dat je ALLE gegevens invult, dus ook de default gateway en de DNS servers. Voor een voorbeeld kun je naar de DHCP gegevens van je normale bekabelde LAN verbinding kijken en die met 1 of meer ophogen (alleen het IP, de rest niet!)

[ Voor 23% gewijzigd door Vicarious op 09-01-2009 13:09 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 14:52
Vicarious schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:09:
Verkeerde key? Dan kun je vaak wel contact maken zonder foutmeldingen, maar krijg je geen pakketten over het netwerk (en dus geen DHCP adres)

Let erop bij handmatig instellen dat je ALLE gegevens invult, dus ook de default gateway en de DNS servers. Voor een voorbeeld kun je naar de DHCP gegevens van je normale bekabelde LAN verbinding kijken en die met 1 of meer ophogen (alleen het IP, de rest niet!)
Hoe maak jij dan verbinding zonder een adres te krijgen? Als je alles inderdaad handmatig invult dan lijkt het misschien alsof je verbinding hebt, maar als de key niet overeen komt dan heb je niets hoor.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
TPbasMIE schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:21:
[...]

Hoe maak jij dan verbinding zonder een adres te krijgen? Als je alles inderdaad handmatig invult dan lijkt het misschien alsof je verbinding hebt, maar als de key niet overeen komt dan heb je niets hoor.
Wat hij bedoelt is dat Windows de melding geeft dat hij verbonden is maar met beperkte mogelijkheden.

exop.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

TPbasMIE schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:21:
[...]

Nou, het probleem HOEFT natuurlijk niet te zijn dat de key verkeerd is. Als het probleem ergens anders in zit, DAN kan een vast adres wel helpen. En om het vaste adres in te stellen kan hij kijken naar hoe zijn vaste LAN connectie stond ingesteld, zodoende :)

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286334

Topicstarter
mijn key klopt, daar ben ik van overtuigd. Maar er scheelt inderdaad iets met de beveiliging.
Als ik de beveiliging eraf haal surf ik zonder probleem.
Eens ik de wpa beveiliging opzet krijg ik geen verbinding (beperkte netwerkmogelijkheid...)
Als ik mijn kabel insteek, raakt mijn draadloze kaart wel verbonden.

Iemand ervaring met het beveiligen van deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-06 15:29

allure

Titaan fase 2/3

Heb je al die tijd WPA gebruikt of per ongeluk WEP?
Probeer eens de beveiliging terug te schroeven naar WEP.
Pagina: 1