Toon posts:

[OC]E6550 overkloken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik bekijk al langere tijd de overklok topic's van dit mooie forum, en nu had ik een vraag.
Ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar niet mijn antwoord gekregen op mijn vraag.

Ik zelf heb nog nooit mijn CPU overgeklocked, maar wil er nu wel aan beginnen.
Ik heb meerdere tutorials doorgelezen, en snap het principe goed.

Mijn temperaturen op het moment zijn te hoog (34-38 graden C) maar ik laat mijn koelpasta vernieuwen in een computerwinkel met Artic Cooling MX-2.

Ik heb dus een Intel Core2Duo E6550 met een multiplier van 7, die standaard op 333.96 Mhz loopt.
Ik heb op www.hardware.info een filmpje (via een link van dit forum) over overklokken gezien, gedaan door een bekende overklokker (Umut Ozen (http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/))

Hij heeft het over de frontside bus ophogen met stapjes van 5, en dan 8 uur orthos.
Ik heb al gelezen dat mijn CPU (heel) gemakkelijk is over teklokken.

Mijn werkelijke vraag:

Moet ik ook stapjes van 5 maken, of kan ik meteen naar bv. 340/350 Mhz gaan, en dan stapjes van 5 maken? En is 8 uur orthos aan te raden, of kan dit ook korter, zeg 2 uur?

Bvd. Joost

Ps. De rest van mijn systeem:

Asus P5K
1024 MB Nanya Elixir DDR2/800
XFX 8800GT
Cooler Master TX2
Cooler Master 520W

Aanvullingen nodig? Vraag het even.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

34-38 graden te hoog? helemaal niet, nette temperatuur lijkt mij zo toch? gewoon in het begin stapje van 10 en als je de 360 haalt met stapjes met 5 lijkt me. 8 uur Orthos alleen doen als je echt zeker wilt zijn dat je instellingen ook echt 24/7 draaien. Voor even snel controleren is 5minuten genoeg en vanaf dat punt ga je weer hoger. Pas als je je max bereikt met 5minuten dan iets naar beneden en dan net zo lang tot je een uur kan draaien. Dan maar eens 8 uur proberen, anders duurt het veels te lang.

Stel wel je geheugen goed in, dus een multiplier van 2 voor je geheugen.

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Rye schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:18:
34-38 graden te hoog? helemaal niet, nette temperatuur lijkt mij zo toch? gewoon in het begin stapje van 10 en als je de 360 haalt met stapjes met 5 lijkt me. 8 uur Orthos alleen doen als je echt zeker wilt zijn dat je instellingen ook echt 24/7 draaien. Voor even snel controleren is 5minuten genoeg en vanaf dat punt ga je weer hoger. Pas als je je max bereikt met 5minuten dan iets naar beneden en dan net zo lang tot je een uur kan draaien. Dan maar eens 8 uur proberen, anders duurt het veels te lang.

Stel wel je geheugen goed in, dus een multiplier van 2 voor je geheugen.
Nou ik vind deze temperaturen best hoog, in combinatie van de koelpasta, en de koeler, alhoewel mijn kamer ook vrij warm is.

Bedankt voor de hele snelle reactie, maar als je het niet erg vind wacht ik ook even af wat de andere zeggen.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je idle temps zijn niet interresant, draai eens even prime95 op small fft's dan zie je wat je max temps zijn.. deze moet je in de gaten houden.. die zelfde small fft's gebruik je ook om kortstondig je overklok te testen.. verhoog je FSB en test daarna een half uurtje wat hij doet, loopt ie stabiel ga je wat spellen ofzo testen, uiteindelijk laat je hem een nacht primen met een blend test, draait hij dat minimaal 8 uur kun je zeggen dat hij 'stabiel' is.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
PCi locken op 100, geheugen divider op 2 zetten, memtimings op standaard, voltage goed instellen. Daarna zet je de FSB gewoon op 400 en dan moet hij booten. Tot 400 is het een beetje onzinnig om elke keer 5mhz erop te gooien, aangezien ik de Core2 nog tegen moet komen die geen 400Fsb haalt.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dank jullie. Dus als ik het goed begrijp, gewoon meteen naar 400 gaan.

Dan hoelang Orthos laten draaien? 2 uur?
En dan wel met 5 omhoog gaan?

Of zal ik dit volgen:
http://www.bouweenpc.nl/artikel/33/5

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:01:
Oke, dank jullie. Dus als ik het goed begrijp, gewoon meteen naar 400 gaan.

Dan hoelang Orthos laten draaien? 2 uur?
En dan wel met 5 omhoog gaan?

Of zal ik dit volgen:
http://www.bouweenpc.nl/artikel/33/5
Maakt allemaal niks uit. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Eeh, wat maakt niks uit? Welke methode ik gebruik, of wat anders?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:15:
[...]

Eeh, wat maakt niks uit? Welke methode ik gebruik, of wat anders?
Maakt allemaal niks uit hoe je begint als je maar begint. ;)
Als je weet wat de bedoeling is kun je gewoon beginnen, zolang je het voltage niet op het alle hoogste zet is het erg moeilijk iets te slopen. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:31:
[...]

Maakt allemaal niks uit hoe je begint als je maar begint. ;)
Als je weet wat de bedoeling is kun je gewoon beginnen, zolang je het voltage niet op het alle hoogste zet en de pci bus vastzet op 100mhz is het erg moeilijk iets te slopen. :P
;)
Pagina: 1