Een andere character encoding gebruiken
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Voor West-Europa is ISO-8859-1 of ISO-8859-15 vaak het beste..
Edit:
klik en klik
Edit:
klik en klik
[ Voor 56% gewijzigd door Svennetjee op 07-01-2009 20:11 ]
ik heb het geprobeerd.Svennetjee schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:07:
Voor West-Europa is ISO-8859-1 of ISO-8859-15 vaak het beste..
Edit:
klik en klik
Maar het blijft van die rare codes gegeven.
Kan het liggen aan de mp3 files zelf.
Dat de data niet goed is opgeslagen in de mp3 files
En in plaats van gokken, moet je gewoon uitzoeken/weten wat _elke_ string op _elk_ niveau is (variabele, input, output, db connectie, tabel inhoud, etc.) Op een willekeurige plek in de keten een willekeurige andere encoding kiezen is een bijzonder onhandige, stomme tactiek die enkel leuk is voor mensen die van gokken en nog meer bugfixen houden.
{signature}
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <div id="columnA_2columns"> <h3>Muziek Scannen</h3> <?php require_once('ID3v2.php'); $sql = $db->query("SELECT * FROM directory_list WHERE functie = 'S'"); $count = $sql->rowCount(); if( empty($count) ) { $db->query(" INSERT INTO logboek (script, beschrijving) VALUES ('Scannen.php','Er stonden geen mappen in de tabel directory list')"); } else { foreach($sql as $row) { $dir = "".$muziekpad.$row['naam'].""; $files = scandir($dir, 1); foreach($files as $key => $value) { if($value == '.' or $value == '..' or $value == '...') {} else { $file = ($dir.'/'.$value); $id3 = new ID3v2($file); $artiest = $id3->tpe2->text; $title = $id3->tit2->text; echo($artiest.'<br/>'.$title.'<hr />'); //$db->query(" INSERT INTO song_list (filename, type, artist, title) //VALUES ('".addslashes($file)."','S','".addslashes($artiest)."','".addslashes($title)."')"); } } } } ?> </div> |
Dit is mijn code.
$artiest = $id3->tpe2->text;
$title = $id3->tit2->text;
met deze code haal ik de artiest en titel uit de file
Leuk voor je maar het is hier niet de bedoeling om je probleem te dumpen en dat wij dan wel even voor je uitpuzzelen waar het knelpunt zit. Dat mag je zelf doen; we verwachten eigen initiatief en meedenken, we zien graag wat je al hebt geprobeerd en wat er niet werkt en waarom je denkt dat dat zo is.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:26:
Dit is mijn code.
$artiest = $id3->tpe2->text;
$title = $id3->tit2->text;
met deze code haal ik de artiest en titel uit de file
In het wilde weg encodings gaan zitten proberen is, zoals al is gezegd, gewoon zinloos. Je code dumpen en een fix verwachten net zo. Zie ook quickfix en onze Quickstart waarin je kunt lezen wat we van jou verwachten.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.