Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[forum/feat] Nuttige revelantie bij zoeken.

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Als ik snel wat wil zoeken op de forum, staat het standaard in de relevantie.
Normaal gesproken is dat geen probleem, maar als ik voor software problemen of hdd problemen wat oplossingen wil zoeken, gebeurt het helaas te vaak dat relevantie meteen stokoude topics naar voren haalt uit 2001-2004. Misschien wel nog oudere topics voor 2001.

We weten dat oude topics geen rekening houdt met de nieuwe ontwikkelingen op het software gebied, bijvoorbeeld betere tools of zo. Ik zou daarom ook niet graag willen dat er te snel oude topics opgezocht wordt. Ook nieuwe tips zitten niet in oude topics. Je loopt dus makkelijk dingen mis. Dan moet je meer bladeren en ben je meer tijd kwijt. Mensen zeggen dan snel dat ze niks nuttigs kunnen vinden.

Bij zoeken zouden de nieuwere topics daarom veel meer voorrang moeten krijgen, want dat heeft ook meer zin om reacties erin te posten. Dan pas later mag er oudere topics bijgehaald worden.

Kun je ervoor zorgen dat zoekfunctie beter oplet op oude topics en ze lagere prioriteit geeft bij het zoeken naar de antwoorden? Nieuwe topics in 2008-2009 zouden hogere prioriteit moeten krijgen dan topics uit 2001-2002?

Dat maakt zoekfunctie wat meer nuttiger en kan ik ook beter zoeken.

Ik heb vaak hekel aan dat er teveel oude topics op 1e pagina komen, en dat stemt me niet goed.
Dat moet beter kunnen vind ik. Zeker ook omdat de nieuwe topics vaak oude dingen herhalen of terughalen, dus waarom zoeken in de oude topics?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Niet helemaal een antwoord.. maar je zou natuurlijk in kunnen vullen "Zoek in tijdsperiode: 0 tot 1095 dagen geleden", dan krijg je alleen topics van de afgelopen 3 jaar..

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:50

Nik

Zo ook voor het zoeken naar de zogenaamde grote topics deel zoveel. Zoek maar eens "grote ps3 topic".

Je krijgt dan:

HSA Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 2 1 2 3 4 5 ... 22 23 24 25 26 last -Thunder- 1274 05-10-2006 16:52
welkom in . . . voorwoord welkom in het grote playstation 3 topic!, ik ben dit topic begonnen omdat de laatste tijd erg veel nieuws over de playstation 3 op het internet te lezen valt en ik zo'n

document matched: grote, ps3, topic (96%) | Soortgelijke onderwerpen | Alleen berichten met trefwoorden tonen | Topic zonder highlighting
HSA Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 3 1 2 3 4 5 ... 19 20 21 22 23 last SToRM666 1142 10-12-2006 10:23

Oftewel, deel 2 staat voor deel 3! Lijkt me toch niet zo handig? Om maar te zwijgen over het feit dat het 15e resultaat pas het juiste topic is...

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Zoek dan naar alleen open topics, en gebruik de title-tag. En omdat je toch vrij zeker weet dat in dit populaire topic vast pas nog gereageerd is, sorteer je op laatste reactie:

http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart

Hoppa, 1e result. De search levert echt wel de juiste resultaten, maar dan moet je wel de mogelijkheden benutten..

[ Voor 6% gewijzigd door HyperioN op 07-01-2009 20:23 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het is waarschijnlijk wel nuttig om een aantal checkboxes oid voor de jaartallen te plaatsen, waarbij die tot drie jaar geleden standaard uit staan.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ACM schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:52:
Het is waarschijnlijk wel nuttig om een aantal checkboxes oid voor de jaartallen te plaatsen, waarbij die tot drie jaar geleden standaard uit staan.
en dat hebben we 'laatst' ook doorgevoerd vziw :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.