Toon posts:

VPN tunnel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het hele internet al afgezocht en al vele uren werk erin zitten, maar ik kom er echt niet uit..

wat ik wil is vanuit thuis met mijn laptop in kunnen loggen op kantoor via een vpn verbinding en de gedeelde bestanden op de server kan openen, bewerken en nieuwe erop zetten.

wat ik heb is
een server vista home premium via draadloos en de lan kaart uitgeschakeld. Hierop heb ik 1 schijf en een map geshared met volledige gebruiksrechten

een laptop via draadloos (en een andere internet verbinding)

de router (speedtouch 716iv5 met nieuwste firmware 6.??) waar de server aan hangt heb ik al het inkomende verkeer door laten gaan naar het ip van de server en tevens heb ik firewall van de router uitgeschakeld (ook van de server uitgezet en verwijderd om te testen)!
de laptop en de computer staan standaard ingesteld op het WORKGROUP domein.

het feit is dat het me wel lukt om een vpn verbinding te maken met de server via het internet (ik krijg nu echter een beperkte verbinding overigens maar het is me eerder wel gelukt om het werkend te hebben via weer een andere internet verbinding) maar ik zie nergens mappen waar ik in kan komen! in de details van de netwerkverbinding (de details van de vpn tunnel) wordt geen fysiek adres aangegeven overigens, misschien kan dat ervoor zorgen dat ik niet op het netwerk kan komen en dusdoende een foutmelding krijgt?
ik heb geprobeerd een netwerklokatie dmv ingave naam server of ingave ip adres aan te maken, maar hij geeft aan de netwerklokatie niet te kunnen vinden!

ik gebruik overigens de standaard opties van vista, waarmee een vpn verbinding op te zetten is, dus geen extra software! weet iemand heel toevallig de poorten die ik moet open zetten om toch mijn firewall aan te kunnen zetten?

kan iemand mij een beetje met raar en daad bijstaan, want ik kom er eigenlijk echt niet meer uit namelijk!

alvast bedankt!

groet Robby

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 19:47 ]