Toon posts:

IBM x345 + Compaq Storage System UE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een xseries 345 staan. Draait prima. Maar nu ben ik onlangs ook nog in het bezit gekomen van een Compaq Storage System UE. E.e.a. wil ik koppelen via SCSI. (Dat lukt nog :) ) Echter in Windows (Server 2003 of Home Server) krijg ik het niet aan de praat. Als ik het allemaal aankoppel en inschakel komt het volgende.

Tijdens het opstarten verschijnt er:
Serverraid 5i, Slot 2 drive configuration (met een aflopende klok)
Dit duurt erg lang en komt vervolgens met de foutmelding:

Controller OK, drives not reponding. Check cables or enclosures.

Als ik vervolgens F10 druk (doorgaan zonder te wijzigen), duurt het weer vrij lang en komt er een melding om een diskette er in te stoppen en op F1 te drukken.

Maar welke diskette? (Wat moet daar op staan?)

Volgens mij moet e.e.a. eerst nog op biosniveau (?) ingesteld worden.

Ik heb al uitgebreid gegoogled, maar of ik was er vroeger beter in, of het staat nergens. Iemand een tip?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Juiste kabels gebruikt en SCSI ID geselecteerd?

https://powershellisfun.com

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
Ik denk dat de IBM RAID controller niet met de compaq storage array overweg kan.
Ik zou op marktplaatst eens kijken naar een goedkope Smartarray 3200 of 2P array controller. Deze werken er wel gewoon mee.

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:52:
Ik denk dat de IBM RAID controller niet met de compaq storage array overweg kan.
Ik zou op marktplaatst eens kijken naar een goedkope Smartarray 3200 of 2P array controller. Deze werken er wel gewoon mee.
Kabels e.d. zijn goed. (Was ook mijn eerste gedachte :) )

Bedoel je dat de combi Server (x345) - smartarray 3200 - compaq storage system UE wel werkend is?
Overuled deze controller dan de ingebouwde? (Ik weet het, ik ben meer een gebruiker dan een techneut :) )

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Lijk mij meer een topic voor Opslagmedia en I/O Controllers :)

Verwijderd

Topicstarter
Met de smartarray 3200 is het helaas niet gelukt. (Ging tijdens het opstarten telkens in een loop, bios kon niet benaderd worden.) Echter met een adaptec 39160 wel. Systeem draait nu als een zonnetje. :)
Pagina: 1