Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

Topicstarter
Hallo,

ik heb een vraagje over een loonstrookje.

Ik heb in eerste instantie een loonstrookje gekregen in de maand waar die ook op betrekking had, met een bepaald bedrag. Aangezien ik meer uren gewerkt had, vond ik dat op dat moment erg weinig geld maar het zou technisch wel nog kunnen. Heb daarna hier ook geen aandacht meer aan besteed.

Nu krijg ik vandaag een salarisstrook van dat bedrijf waar ik al een jaar niet meer werk, met een herberekening over diezelfde maand waar ik al dacht dat ik te weinig van kreeg.

Het nettoloon in dit (herberekenings) loonstrookje is dan ook meer dan het dubbele van de vorige! Met als enige verschil dat er een bedrag negatief wordt afgehouden zodat ik toch weer op hetzelfde bedrag uitkom als wat ik ook daadwerkelijk heb gekregen in die maand.

Waarom is dit nu? Is dit normaal of proberen ze nu onder die uitbetaling uit te komen door zoiets te doen? Het bedrijf zou dit voor elkaar kunnen krijgen, maar ik wil toch graag even weten of er hier toevallig een HR expert zit die mij dit kan uitleggen.

Heb ook nog voor deze maand 10 euro gekregen, zonder enige verdere uitleg..

Mijn spec's | Modelbouwforum

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet je ze ff bellen he. Zo moeilijk is het niet om initiatief te tonen.

En mocht je dan toch denken dat wij kunnen raden hoe jouw loon(strook) in elkaar steekt, vermeldt dan op z'n minst wat de omschrijving is bij dat negatieve bedrag... Kom op zeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Aikon op 07-01-2009 19:28 ]

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Aikon schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:28:
Moet je ze ff bellen he. Zo moeilijk is het niet om initiatief te tonen.

En mocht je dan toch denken dat wij kunnen raden hoe jouw loon(strook) in elkaar steekt, vermeldt dan op z'n minst wat de omschrijving is bij dat negatieve bedrag... Kom op zeg.
Kom op zeg, uiteraard ga ik er morgen heen, bedrijf is nu gesloten. Het gaat mij meer om het feit of dit vaker gebeurd, opeens een nieuw loonstrookje met netto een stuk meer loon wat opeens weer wordt afgehouden. (Na een jaar).

Bij het negatieve bedrag staat uiteraard Herberekening, aangezien het ook een herberekening is.

PS een beetje vriendelijkheid is ook niet verkeerd. Je hoeft namelijk niet te reageren :).

[ Voor 10% gewijzigd door Thunde® op 07-01-2009 20:12 ]

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is het negatieve bedrag niet het bedrag dat je vorig jaar al uitgekeerd hebt gekregen?

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
ThomasB schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:17:
Is het negatieve bedrag niet het bedrag dat je vorig jaar al uitgekeerd hebt gekregen?
Nee, dat is het vreemde. Het negatieve bedrag is 710 euro, terwijl het uitgekeerde bedrag vorig jaar 840 was. Het bedrag wat bij uitbetalen op bankrekeningnummer... op het nieuwe loonstrookje (herberekening) is ook 840? Dus dat wat ik al uitgekeerd heb gekregen vorig jaar. Daarom ben ik ook een beetje in de war. Op mijn nieuwe werk is en het juridisch loket dicht in de buurt alsmede mijn oude werkgever, dus kan morgen wat navraag gaan doen.

Toch, misschien kan een HR expert die toevallig meeleest mij dit uitleggen of even aangeven wat ik moet doen. Ik kan de strookjes ook eventueel inscannen.

[ Voor 3% gewijzigd door Thunde® op 07-01-2009 20:39 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Thunde® schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:38:
[...]
Ik kan de strookjes ook eventueel inscannen.
Dat lijkt me wel zo handig.

Hou je er rekening mee dat je een aantal gegevens eventjes blank maakt. :)

ARME AOW’er

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik kan me er iets bij voorstellen dat ze de correctie overhevelen omdat het oude jaar reeds fiscaal is afgesloten. Maja om je vraag te beantwoorden is het iig niet normaal dat loonstrookjes na een jaar worden gewijzigd, en de enige die de reden erachter kan uitleggen is je werkgever.

Professionele website nodig?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:18
Enige manier die ik me voor kan stellen die zou kunnen kloppen is dat je in de maanden erna dit bedrag al hebt uitgekeerd gekregen (los of via een aparte loonstrook) en dat ze je deze loonstrook alleen toesturen ter correctie van die ene maand. Anders lijkt het me vreemd dat ze dit zo doen.

[removed]

Pagina: 1