[BFG 8800GT] Geen beeld, BIOS beeps.

Pagina: 1
Acties:

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 20:12
Goedenavond,

Ik heb een jaar geleden een BFG 8800GT aangeschaft en heb er tot nu toe met veel plezier gebruik van gemaakt. Maar toen:

Vorige week startte ik mijn PC op en ik kreeg geen beeld, alles zwart. Vervolgens hoorde ik BIOS beeps, te weten 1 lange en 3 korte. Ik heb de dag ervoor mijn systeem nog normaal kunnen gebruiken en heb hem net als altijd gewoon uitgeschakeld. (dat vind ik nog het vreemdst) Ik draai de kaart op een Asus Crosshair, welke een LCD poster heeft. Deze gaf aan: VGABIOS. Ik heb me suf gegoogled en best wat vergelijkbare problemen gevonden maar de daar genoemde oplossingen hielpen voor mij niet.

Doordat ik geen beeld had kon ik uiteraard niet veel beginnen, ook na een BIOS reset behaalde ik geen resultaat. Mijn moederbord bevat de nieuwste BIOS welke ik nog eens extra heb geflasht.

Ook heb ik de BIOS van mijn videokaart geprobeerd te flashen met behulp van een bootdisk met nvflash, echter zonder succes.

De videokaart geeft hetzelfde probleem in een ander systeem, uiteindelijk heb ik een oudere kaart geïnstalleerd en de PC start gewoon op. Met behulp van deze kaart de drivers verwijderd en in veilige modus driver sweeper gedraaid. Daarna originele kaart erin, wederom zonder succes.

Het vreemde van dit probleem vind ik dat het van de één op andere dag voorviel zonder dat ik uitonderlijke dingen gedaan heb.

Mijn overige spec's:

AMD Athlon 64 X2 4800+
Asus Crosshair
GEiL Black Dragon 2x2GB 800Mhz
BFG 8800GT 512MB (nu tijdelijk 6600GT)
Hitachi Deskstar T7K500 400GB SATA
Creative X-Fi Xtreme Audio
Asus brandertje

Dit alles draaiend op Vista Ultimate x64.

Iemand bekend met dit probleem of iemand met suggesties? Laat het weten, ik ben ten einde raad. :/

Sundown.

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Zoek/neem een pci videokaart steek deze erin ... en je 8800GT . (scherm sluit je op de pci videokaart aan)
En dan flash je je 8800GT .

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 20:12
Sundown89 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:05:
Ook heb ik de BIOS van mijn videokaart geprobeerd te flashen met behulp van een bootdisk met nvflash, echter zonder succes.
Heb ik gedaan, echter zonder succes..

De videokaart word niet eens herkend waardoor het onmogelijk word om hem te flashen.
nvflash -i werkt ook niet, alleen de videokaart die op dat moment in gebruik is word herkend en benoemd.

[ Voor 25% gewijzigd door Sundown89 op 07-01-2009 19:19 ]