Na de MacWorld-spanning vond ik een grappig filmpje en dus opende ik een topic in MacTalk. Het druipt er vanaf dat het fake is. Maar nee hoor, hoofdzakelijk zure reacties en dan: hoppa, slotje. Waarom in godsnaam? Kunnen we hier ook al niet tegen een goedgeslaagde parodie op z'n tijd? Of moet ik dat in een speciaal ontspanningsforum openen? Dan is het toch al helemaal niet leuk meer? Saai hoor.
Een topic met één linkje starten is gewoon niet levensvatbaar. En als je echt lol wilt hebben kan je nog altijd in de Huiskamer terecht, daar zijn de normale fora niet echt voor bedoeld
The devil is in the details.
Daar is de huiskamer dus voor.torp schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:55:
Na de MacWorld-spanning vond ik een grappig filmpje en dus opende ik een topic in MacTalk. Het druipt er vanaf dat het fake is. Maar nee hoor, hoofdzakelijk zure reacties en dan: hoppa, slotje. Waarom in godsnaam? Kunnen we hier ook al niet tegen een goedgeslaagde parodie op z'n tijd? Of moet ik dat in een speciaal ontspanningsforum openen? Dan is het toch al helemaal niet leuk meer? Saai hoor.
Ach gut, het hoeft toch ook geen lang leven te leiden, maar een slotje gaat me wel erg ver.
edit: Zoiets hoort dus in de huiskamer (waar het helemaal niet op z'n plek is, MacTalk is m.i. de aangewezen plek voor dit filmpje). Voor een advies moet je naar het adviesforum, voor een grapje moet je naar het grapjesforum. Brrrr... wat een nare strenge wereld.
edit: Zoiets hoort dus in de huiskamer (waar het helemaal niet op z'n plek is, MacTalk is m.i. de aangewezen plek voor dit filmpje). Voor een advies moet je naar het adviesforum, voor een grapje moet je naar het grapjesforum. Brrrr... wat een nare strenge wereld.
[ Voor 59% gewijzigd door torp op 07-01-2009 19:02 ]
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Maar het lijkt me wel terecht, meer iets voor in de HK 
offtopic:
Hahn is sneller
Hahn is sneller
[ Voor 10% gewijzigd door Jorrit op 07-01-2009 19:03 ]
Apple Talk is een techforum. Natuurlijk mag daar zo nu en dan wel eens geintje gemaakt worden, maar daarvoor is het forum niet bedoeld. Een eigen topic met alleen maar een linkje is daarom ook niet gewenst. Het had gisteren bijv. wel in het Macworld topic gekund.
Voor lol hebben kan je zoals Hahn al aangeeft terecht in de Huiskamer, daar is Apple Talk dus niet voor bedoeld
.
Voor lol hebben kan je zoals Hahn al aangeeft terecht in de Huiskamer, daar is Apple Talk dus niet voor bedoeld
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
En als voor iedere Apple-gerelateerde hoax (en die zijn er nogal wat) een topic geopend wordt in APL dan is het einde zoek..
Daar ging ik natuurlijk ook eerst naartoe want dat was natuurlijk het leukste geweest maar dat topic zat al op slot dus dit was de enige mogelijkheid. Zucht...
@Hyperion.: Dit is geen hoax. Als er één iemand op de wereld is die hierin trapt, dan eet ik m'n Hoedje op.
[ Voor 34% gewijzigd door torp op 07-01-2009 19:08 ]
En als je goed gekeken had, had je gezien dat dit filmpje daarin al gepost was. Dus...torp schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:04:
[...]
Daar ging ik natuurlijk ook eerst naartoe want dat was natuurlijk het leukste geweest maar dat topic zat als op slot dus dit was de enige mogelijkheid. Zucht...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Liever niettorp schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:04:
[...]
@Hyperion.: Dit is geen hoax. Als er één iemand op de wereld is die hierin trapt, dan eet ik m'n Hoedje op.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Al eens in de spiegel gekeken? Nu begin je zelf zuur te doen omdat een topic niet in een bepaald forum mag... Het mag gewoon, en ze hebben er zelfs een heel forum aan gewijd, aan humor....Dan wordt je erop gewezen en dan... eet je zelf een zak zure bommen leeg
De admin had het ook even naar HK kunnen verhuizen ipv te sluiten. Vond hem echter niet superlollig maar toch een beetje grappig.
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
Verwijderd
Hoi Torp,
Humor kan helemaal wel op Tweakers, maar natuurlijk wél op de juiste plek: Verwijderd in "Non-windows humor, part 2 :)" (daar had ik 'm al een dag eerder gezet, waar die hoort). Een heel topic maken voor 1 onion-filmpje is niet echt de bedoeling.torp schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:55:
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 19:30 ]
Tja, ik ga nooit naar zo'n speciaal lachuh!-topic... wat mij betreft is humor leuker als het onverwacht is. Maar misschien heeft Ruudjah gelijk en begin ik nu ook zuur te klinken.
Maar wat denk jij dat er gebeurd als iedereen maar losse topics mag gaan maken over grappige dingen die ze toevallig gevonden hebben op internet? Grappen die vaak door maar een paar personen leuk worden gevonden, grappen die vaak opnieuw worden gevonden door andere personen, grappen die de reguliere topics verdringen, uiteindelijk wordt het gewoon pure vervuiling. En daarom zijn er dus ook speciale topics en fora voor...
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Wil je werkelijk dat ik hier nog op doorga nu duidelijk is dat het grapje eerder al op de enige juiste plek, nl. in het keynote-topic was geplaatst? Het was toch niet toepasselijk geweest om het in het speciale grappenforum te plaatsen, dan was het toch helemaal niet aangekomen bij de figuren die zwetend hadden zitten wachten op aankondigingen die maar niet kwamen? En ook toen ik daarvoor te laat was, leek het Appletopic mij de enig juiste plek om zo'n onschuldig geintje te maken.
Jouw argument is het bekende Dat kunnen we niet tolereren want als er één schaap over de dam is volgen er meer!, Dan gaat het hek van de dam! en Dan loopt het hier gigantisch uit de klauwen!, en wat er tegenover gesteld wordt is dat er uiteindelijk niks mag. Maar daarvan was nog helemaal geen sprake.
Maar laat ik nou niet in de val van Ruudjah trappen, in feite was mijn klacht alleen dat m'n topicje te snel werd dichtgegooid. En ik heb nu begrepen dat iedereen die Onion-filmpjes al kent dus ik zal het niet meer doen.
Jouw argument is het bekende Dat kunnen we niet tolereren want als er één schaap over de dam is volgen er meer!, Dan gaat het hek van de dam! en Dan loopt het hier gigantisch uit de klauwen!, en wat er tegenover gesteld wordt is dat er uiteindelijk niks mag. Maar daarvan was nog helemaal geen sprake.
Maar laat ik nou niet in de val van Ruudjah trappen, in feite was mijn klacht alleen dat m'n topicje te snel werd dichtgegooid. En ik heb nu begrepen dat iedereen die Onion-filmpjes al kent dus ik zal het niet meer doen.
tja ik vind humor altijd leuker als ik aan 1 stuk door blijf lachen over verschillende dingen.torp schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:45:
Tja, ik ga nooit naar zo'n speciaal lachuh!-topic... wat mij betreft is humor leuker als het onverwacht is. Maar misschien heeft Ruudjah gelijk en begin ik nu ook zuur te klinken.
En ergens moet een grens getrokken worden anders staat heel 't forum vol met losse topics over grappige dingen waardoor de reden dat 't forum bestaat een beetje ondergesneeuwd kan raken
Wel eens gehoord van de dooddoener "wat als iedereen..."?torp schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:58:
Voor een advies moet je naar het adviesforum, voor een grapje moet je naar het grapjesforum. Brrrr... wat een nare strenge wereld.
Wat nou als alle leuke filmpjes over $onderwerp in $forum maar toegelaten zouden worden, "want het zakt toch vanzelf wel weg als het niet leuk gevonden wordt...", zou dat werken?
Het beleid is opgesteld met de gedachte dat dat niet werkt, en dan moet dat beleid uitgevoerd worden ook.
Oh wacht, dat was al gezegd. Goed:
Iets meer respect voor de HK mag wel. Het is niet het speciale grappenforum, het is het 'offtopic-hoekje'.torp schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:56:
Het was toch niet toepasselijk geweest om het in het speciale grappenforum te plaatsen
Er zijn in de HK topics met grappige filmpjes, grappige plaatjes, moppen, serieuze verhalen, halve blogposts, foto's van verkeersongelukken, voor ieder wat wils voor ieder moment van de dag. Als je in een saaie les zit kijk je wat grappige plaatjes, als je je thuis verveelt zet je wat filmpjes aan. Altijd lachen. En als je je écht verveelt lees je mijn topics maar., dan was het toch helemaal niet aangekomen bij de figuren die zwetend hadden zitten wachten op aankondigingen die maar niet kwamen?
Wacht, je was te laat met het posten van een filmpje? Iemand anders heeft het al voor jou gepost? Waarom zou je er dan een nieuw topic voor openen?En ook toen ik daarvoor te laat was, leek het Appletopic mij de enig juiste plek om zo'n onschuldig geintje te maken.
[ Voor 48% gewijzigd door CodeCaster op 08-01-2009 01:40 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Omdat de beste plek, het keynote-topic, alweer op slot zat.CodeCaster schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 01:34:
Wacht, je was te laat met het posten van een filmpje? Iemand anders heeft het al voor jou gepost? Waarom zou je er dan een nieuw topic voor openen?
Overigens, eigenlijk vind ik ook dat zulke topics in de theorie gewoon open zouden moeten blijven...
ik denk echter ook te weten waarom mods in de meeste gevallen ze wel zullen afsluiten, en dat is omdat er vervolgens nauwelijks zinnige reacties komen, behalve dan snel wat mensen die roepen dat het een hoax is of nog erger die roepen dat zo'n topic dichtmoet..
Ik denk serieus dat een perfecte situatie zou zijn als zo'n topic gewoon gepost moet kunnen worden, en als mensen het niet bevalt, of als er verder niet zoveel over te zeggen is, het langzaam wegzakt..
maar reel is dat op dit moment domweg nog niet echt (al ben ik wel van mening dat het van beide kanten, zowel gebruikers als mods een goed streven zou zijn om naar zoiets toe te werken)
ik denk echter ook te weten waarom mods in de meeste gevallen ze wel zullen afsluiten, en dat is omdat er vervolgens nauwelijks zinnige reacties komen, behalve dan snel wat mensen die roepen dat het een hoax is of nog erger die roepen dat zo'n topic dichtmoet..
Ik denk serieus dat een perfecte situatie zou zijn als zo'n topic gewoon gepost moet kunnen worden, en als mensen het niet bevalt, of als er verder niet zoveel over te zeggen is, het langzaam wegzakt..
maar reel is dat op dit moment domweg nog niet echt (al ben ik wel van mening dat het van beide kanten, zowel gebruikers als mods een goed streven zou zijn om naar zoiets toe te werken)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Het betreft een beginpost met slechts 1 linkje zonder aanvullende tekst etc. Een slotje is daarom de enige juiste reactie. Wat voor nut heeft het open laten van een topic als je op voorhand al kunt zien dat het topic niet levensvatbaar is en al helemaal niet voldoet aan de geldende regels mbt topic starts etc. Wanneer je dit soort topics open laat krijg je alleen maar meer wildgroei aan oninteressante topics. Dit is overigens geen oordeel over het grapje zelf. Ik denk dat het op de juiste plek absoluut leuk was geweest.RM-rf schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:14:
Overigens, eigenlijk vind ik ook dat zulke topics in de theorie gewoon open zouden moeten blijven...
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
RM-rf bedoelt denk ik het keynote topicBor de Wollef schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:28:
[...]
Het betreft een beginpost met slechts 1 linkje zonder aanvullende tekst etc. Een slotje is daarom de enige juiste reactie. Wat voor nut heeft het open laten van een topic als je op voorhand al kunt zien dat het topic niet levensvatbaar is en al helemaal niet voldoet aan de geldende regels mbt topic starts etc. Wanneer je dit soort topics open laat krijg je alleen maar meer wildgroei aan oninteressante topics. Dit is overigens geen oordeel over het grapje zelf. Ik denk dat het op de juiste plek absoluut leuk was geweest.
Dat zou een boel verklaren
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
In theorie ben ik het helemaal met je eens RM-rf.
De reden van het sluiten van het keynote topic zit er vooral in dat het een relatief laag niveau heeft en dus weinig toegevoegde waarde biedt. Het is leuk om te speculeren voor de keynote en te slowchatten tijdens de aankondiging. Daar is ook veel behoefte aan gezien de populariteit van dat soort topics. Maar als het is afgelopen, staat er inhoudelijk weinig nuttigs in. Daarnaast is in het verleden gebleken dat er daar door gediscussieerd wordt over produkten die zijn aangekondigd , terwijl we dat liever zien in de topics die daarvoor bedoeld zijn (topics die over een specifiek produkt gaan). Een slotje is dan de meest effectieve methode om dat tegen te gaan
De reden van het sluiten van het keynote topic zit er vooral in dat het een relatief laag niveau heeft en dus weinig toegevoegde waarde biedt. Het is leuk om te speculeren voor de keynote en te slowchatten tijdens de aankondiging. Daar is ook veel behoefte aan gezien de populariteit van dat soort topics. Maar als het is afgelopen, staat er inhoudelijk weinig nuttigs in. Daarnaast is in het verleden gebleken dat er daar door gediscussieerd wordt over produkten die zijn aangekondigd , terwijl we dat liever zien in de topics die daarvoor bedoeld zijn (topics die over een specifiek produkt gaan). Een slotje is dan de meest effectieve methode om dat tegen te gaan
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 12-01-2009 17:34 ]
of een topic 'nut' heeft is van weinig belang om door een moderator te laten bepalen imho..... wel acht ik de GoT-moderatoren goed in staat topics op potenite en toekomstige ontwikkeling te beoordelen, en dat kan een goede grond zijn dat topic af te sluiten...
ik stelde een m.i. 'perfecte' (maar niet reele) situatie waarbij mensen verder ook zulk een topic met rust laten en dan zakt zo'n topic netjes af...
dat het op dit moment wél nodig is zulke topics 'op te ruimen' is eerder doordat juist mensen die menen daar te moeten gaan meldden dat het bestaan van dat topic niet zou horen, of waar die filmpjes wel gepost dienen te worden, die nutteloze topics meer 'levend' houden, dan eigenlijk nodig zou behoeven te zijn... maar dat is ook deels een 'self-fullfilling-prophecy'.
dat Got verder redelijk veel regels kent is iets dat ooit zo 'gegroeid' is en waartoe vaak ook een goede grond bestond, maar het moet imho niet zo zijn dat het gegeven dat die regels ooit ontstaan zijn een 'dogma' an sich wordt en betekent dat topics altijd direkt afgesloten moeten worden, 'omdat ze tegen de regels zijn'. (dat kan namelijk verkeren waarbij ik moet erkennen dat ik dat slotje an sich goed kan begrijpen daar en denk dat GoT en zijn gebruikers nog lang niet toe zijn aan daadwerkelijk bijna 'slotloze moderatie'.... het is een mooie droom en weemoedig moet ik ook denken aan de lange crew-discussies over een mod-loos-weekend op GoT ooit, dat helaas nooit uitgevoerd is, hoewel het erg dichtbij was en een leuk uitgedacht plan)
ik stelde een m.i. 'perfecte' (maar niet reele) situatie waarbij mensen verder ook zulk een topic met rust laten en dan zakt zo'n topic netjes af...
dat het op dit moment wél nodig is zulke topics 'op te ruimen' is eerder doordat juist mensen die menen daar te moeten gaan meldden dat het bestaan van dat topic niet zou horen, of waar die filmpjes wel gepost dienen te worden, die nutteloze topics meer 'levend' houden, dan eigenlijk nodig zou behoeven te zijn... maar dat is ook deels een 'self-fullfilling-prophecy'.
dat Got verder redelijk veel regels kent is iets dat ooit zo 'gegroeid' is en waartoe vaak ook een goede grond bestond, maar het moet imho niet zo zijn dat het gegeven dat die regels ooit ontstaan zijn een 'dogma' an sich wordt en betekent dat topics altijd direkt afgesloten moeten worden, 'omdat ze tegen de regels zijn'. (dat kan namelijk verkeren waarbij ik moet erkennen dat ik dat slotje an sich goed kan begrijpen daar en denk dat GoT en zijn gebruikers nog lang niet toe zijn aan daadwerkelijk bijna 'slotloze moderatie'.... het is een mooie droom en weemoedig moet ik ook denken aan de lange crew-discussies over een mod-loos-weekend op GoT ooit, dat helaas nooit uitgevoerd is, hoewel het erg dichtbij was en een leuk uitgedacht plan)
[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 12-01-2009 17:43 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Pagina: 1