Computer start niet, fans draaien wel

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 21:56
--------------------------------------------------------------------------------

Het volgende:

Windows XP stond op een raptor HDD, deze raptor heb ik eruit gehaald, en heb windows XP op een andere hardeschijf geinstalleerd.

Na de instalatie van windows gaat het systeem ineens hangen. Ik reset de computer en krijg geen beeld, wel draaien alle fans, en branden de lichtjes.

Heb van alles geprobeerd:

CMOS reset
Baterij er een minuut uit
Ander geheugen getest
Andere videokaart getest
Geluidskaart eruit gehaald

Verder kwam ik dit nog tegen op internet:
Reset het BIOS eens volledig, misschien dat dat helpt.

- Stekker uit de voeding halen
- Voedingsstekkers van het moederbord losmaken
- Alle kabels (HD, CD, floppy, geluid etc) van het moederbord los halen
- Alle kaarten verwijderen, ook de videokaart
- Geheugen verwijderen
- Batterij er uit wippen,
- Even voor een paar seconden met een schroevendraaier de 2 contacten van de batterij-houder kortsluiten,
- Batterij terugplaatsen,
- Stekker er weer in en aan zetten.

Omdat er nu geen videokaart en geheugen in zit, zou het moederbord moeten piepen.
Zo niet, moederbord stuk.
Maar helemaal niks helpt, de pc start op maar het beeld blijft zwart en verder gebeurd er niks.

Heeft iemand een idee?

Specs:

Coolermaster Realpower Pro 700
Intel Q9550
2x Kingston Hyperx
Asus P5e
Asus 8800 GTS 512mb
Audigy 2ZS

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Neem sowieso de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Daarnaast zou ik eens kijken als de voeding nog goed werkt (check de lijnen met een multimeter).

Wauw, een sig!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 21:56
Outerspace schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:19:
Neem sowieso de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Daarnaast zou ik eens kijken als de voeding nog goed werkt (check de lijnen met een multimeter).
Ik heb dat door genomen.

1 geheugen reepje blijkt kapot te zijn, nu zitten ze er samen in en werkt alles ineens wel weer. :X

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarvan zie ik alleen weinig terug in je startpost. Als je de troubleshooter doorneemt dan kom je vanzelf het defecte onderdeel tegen, of kun je in elk geval flink wat zaken uitsluiten. Dit topic gaat op slot. Mocht je nog tegen problemen aanlopen dan kun je altijd een nieuw topic openen, maar geef hierin wel aan wat je hebt gedaan, en wat de resultaten hiervan waren.

Dit topic is gesloten.