Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox 360 Streamt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:35
Het probleem
Ik heb laatst een 1 TB harde schijf in mijn pc gestopt om mijn video collectie op te slaan. Maar dit terzijde!
Nu wil ik met mijn xbox360 de veelal .divx filmpjes gaan bekijken door middel van een stream.
Bij heel veel films gaat dit prima. Mapjes goed weergeven op de Xbox, speelt meteen af en geen problemen _/-\o_

Maar het gaat fout bij een aantal afleveringen van Married With Children. Zodra ik deze start beginnen het beeld en geluid ongelofelijk te haperen en uiteindelijk stopt het beeld helemaal. Ook het geluid trouwens. :X

Wat dacht ik zelf en heb ik gedaan.
Op het eerste gezicht dacht ik dat het aan die ene file lag. Maar alle afleveringen die ik heb van Married With Children laten het zelfde resultaat zien (Misschien dat de xbox Al Bundy niet kan verdragen :P )

Ik heb vervolgens die files van mijn nieuwe harde schijf gehaald en teruggeplaatst op mijn oude harddisk. Opnieuw gedeeld met de Xbox maar helaas geen resultaat.
Een klein detail wel is dat de bestanden in Windows Media Player gewoon goed worden weergeven..

Ik heb uiteindelijk een netwerktool van Cisco erbij gepakt om eens even naar mijn netwerk snelheden te kijken. Het leek er namelijk op dat mijn verbinding tussen xbox en pc het niet trok.
Tijdens het streamen van een normale film van anderhalf uur zag ik via die Cisco tool een netwerk belasting van 5mbps. Geen problemen en prima beeld.
Bij het streamen van Married With Children zag ik op het moment van starten wel een uitschieter naar 1 mbps maar na 1 seconde ligt de teller alweer op 200 kbps en zal niet verder stijgen.
Hier ligt dus denk ik het probleem

Mijn vraag
Weet iemand hier hoe dit kan en hoe ik dit op kan lossen?
Even voor de duidelijkheid wat specs van de bestanden

Married with children:
  • Duur 22 min
  • Breedte 640
  • Hoogte 480
  • Gegevenssnelheid 83kbps
  • Bitverwerkingsnelheid 211 kpbs
  • Framesnelehid 25 fps
Filmpje:
  • Duur 1uur 43 min
  • Breedte 592
  • Hoogte 272
  • Gegevenssnelheid 169kbps
  • Bitverwerkingsnelheid 448 kpbs
  • Framesnelehid 25 fps

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb je wel de goede codecs op je PC?

• McMark
Over Codecs op mijn pc hoef ik me geen zorgen te maken. Zoals ik al beschreven heb draaien beide files gewoon op mijn pc. Op de xbox draait ie ook alleen begint ie naar een paar seconden ongelofelijk te haperen op vervolgens te stoppen.

Ik denk zelf niet dat het iets met codecs te maken heeft maar ik zal het even nakijken.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 16:21
McMark schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:53:
Het probleem
Mijn vraag
Weet iemand hier hoe dit kan en hoe ik dit op kan lossen?
Niet, ouwe zooi werkt vaak niet.
Zowel 360 als PS3 ondersteunen alleen nieuwere DivX versies, oudere werken slecht of niet.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• McMark
Hmm, dus als dat zo is zou ik alle versies die het niet doen moeten omzetten naar een nieuwe divx versie.
Toch vind ik het erg raar dat oudere versies niet werken. Is .divx niet gewoon .divx ongeacht de leeftijd daarvan?

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik kan niet vinden waarmee je die films streamt :) . Tversity of ander programma

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 16:21
Ze hoeven nergens mee gestreamt te worden.

Ik denk dat je transcoden met streamen verwart.

@McMark

Hier nog een stukje uit een van de eerste testen:

http://gizmodo.com/gadget...ost-everything-329769.php
It supports almost all files. It played back all TV shows we threw at it, including My Name is Earl, 30 Rock, It's Always Sunny in Philadelphia, Battlestar Galactica, and The Venture Bros.. Most of these, and most TV downloaded TV shows, are encoded in XviD format. As for DivX, that's supported back to version 5.0, but it's unlikely that you're going to find any DivX 3 or DivX 4 online, unless you're talking about old files you've saved for a couple years.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• McMark
yzfikr ik was nog niet langs deze test gekomen. Lijkt me zeer duidelijk verhaal. Beetje jammer alleen 8)7
Dan wordt het dus de hele boel omgooien naar een nieuwere versie van divx......
In ieder geval bedankt voor het opzoeken van het artikeltje, weet ik ten minste waar ik aan toe ben. :)

Enne Rockvee2 ook bedankt voor je reactie, zal dat tversity is proberen, misschien dat het daar wel mee lukt. Maar zoals yzfikr al zegt, je hoeft tegenwoordig geen transcoder meer te gebruiken om de hele meuk naar je xbox te streamen. Tenzij je natuurlijk ouwe troep hebt O-)

edit
Eindelijk tijd gehad om Tversity te proberen. Werkt super!!! Ook met mijn oude rommel divxjes O-)

[ Voor 8% gewijzigd door McMark op 17-01-2009 20:51 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hardware & Spielerij AlgemeenSpielerij - Problemen & Vragen

Omdat het een probleem is, en geen discussie over de hardware :)
Pagina: 1