Toon posts:

wat is de beste koeler voor mijn thunderbird 1 ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij zeggen welke koeler ik moet kopen voor mijn amd 1 ghz die op een abit kt7 draaid.
Is dit trouwens een goede combinatie?
amd 1 GHz+ abit kt7

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een 900mhz op een kt7A en er ff een coolermastertje bijgekocht maar dat kreng houd em redelijk koel hij is nu met gemiddeld gebruik (dus zeker geen full load) maar 28graden, dat vindt ik meevallen voor een coolermaster maar voor overklokken wil ik toch een ander, alpha of fop (ikzelf wil geen orb ze zien er wel mooi uit maar ze zijn me te gevaarlijk als ik het zo lees hehe ;)).

m.a.w. voor normaal gebruik is zon coolermaster niet het slechtste spire schijnt ook goed(koop) te zijn. Alles daarboven zal tevens meer herrie maken dat wel :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Cooler master als je niks wilt horen.

Fop 32 als je gaat overklokken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
FOP38. Wel veel lawaai, maar gigantisch goede koeling

• Kookie
  • Niet online
Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/hfcombo_PAL6035MFC.jpg

En deze dan. Is dit ook een goede? Ik zit erover te denken om deze aan te schaffen!

Verwijderd

Silverado koeler .

Verwijderd

Ik ben superhappy met m'n CoolerMaster COPPER heavy duty, de heatsing ziet er in vergelijking met een ander wat klein uit maar deze volledig koperen heatsink houdt mijn stormvogeltje 1100 bij een systeemtemp van 19 graden op believe it or not 26 graden (idle) en de hoogst gemeten tot nog toe is 43 graden (stressed). Ik heb het ding voor maar 59 piekies gekocht bij www.funprice.nl suc6

Verwijderd

ik heb eerst zo'n orb gehad was er niet zo tevreden over
ventilator weigerde vaak dienst dus moest altijd op de temp letten
heb nu sinds een maand een alpha pal 6035
daar ben ik zeer tevreden over
kost wat maar dan heb je ook iets !

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik heb dus ook een 1 gigHz maar ik heb er een superorbje op staan.
deze werkt naar mijn mening best aardig ik heb een idle temp van 24C en een stressed temp van 48 dus ik mag ook niet klagen!! alleen jammer dat ik niet kan overklokken ( mede-eigenaar wordt dan pissed!! )

maarja ik heb dus een voorkeur naar een super-orb deze maakt heel weinig herrie!!

"Luie mensen worden ook moe!"

• Kookie
  • Niet online
Ik heb ook een 1 gig Tbird. Stressed op 48/49 graden. Als ik hem overclock naar boven 1100 en voltage wat opschroef wordt ie 54 graden. Ik heb er nu een coolermaster opzitten. Hij moet dus koeler want op die snelheden begint explorer te met pagefaults te komen. Dus temp moet naar beneden.

Verwijderd

Topicstarter
ok, over het algemeen zeggen jullie dus koeler master, maar welke koeler master heb ik dan nodig(welk type)

Verwijderd

Aluminium DP5-6H51 +/- F 35,-

Copper CH5-5K12 +/- F 65,-

Beide zijn www.COOLERMASTER.com ,klik op deze link om ze te zien.

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op maandag 26 februari 2001 13:15 schreef M_G_ het volgende:
Aluminium DP5-6H51 +/- F 35,-

Copper CH5-5K12 +/- F 65,-

Beide zijn www.COOLERMASTER.com ,klik op deze link om ze te zien.
die dp5-6h51 coolt best wel goed. bij mij
27 idle en 44 stressed.

op een 1,2@1,3 stressed 45-46

als je niet te ver gaat clocken is het een prima coolertje.

Verwijderd

mmm, hoe krijgen jullie dit voor elkaar?
ik heb al een proc met een Coolermaster aan gort geholpen, toen een nieuwe (de dikste) destijds (juli 2001) erop laten zetten (type weet ik niet, volgens mij een EP5, met de koeler minder breed dan de, eh sink?)

i.i.g. bij opstarten zit ie meteen op de 56 graden en een beetje een spelletje doen en hij schiet door naar ver in de 60.

Daarnaast maakt ie vreselijk veel herrie.

Slecht gemonteerd of gewoon een andere koeler kopen maar weer?

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 13:02 schreef Batser het volgende:
mmm, hoe krijgen jullie dit voor elkaar?
ik heb al een proc met een Coolermaster aan gort geholpen, toen een nieuwe (de dikste) destijds (juli 2001) erop laten zetten (type weet ik niet, volgens mij een EP5, met de koeler minder breed dan de, eh sink?)

i.i.g. bij opstarten zit ie meteen op de 56 graden en een beetje een spelletje doen en hij schiet door naar ver in de 60)

Daarnaast maakt ie vreselijk veel herrie.

Slecht gemonteerd of gewoon een andere koeler kopen maar weer?
Kijk even naar de datum van een topic voordat je replied.... Dit topic is al een jaar oud.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

ja en?

waar is dit forum dan voor?
alleen de nieuwtjes brengen of zo?

of bestaat Coolermaster niet meer?

of is een tb1000 te oud om er vragen over te mogen stellen?

Sorry hoor, maar jouw opmerking plaats ik even niet...

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Op woensdag 27 februari 2002 13:03 schreef El_GringO het volgende:

[..]

Kijk even naar de datum van een topic voordat je replied.... Dit topic is al een jaar oud.
Hij stelt toch een normale vraag en voldoet zelfs aan de richtlijnen om geen nieuw topic te openen, maar een bestaand te gebruiken dat ook over dat onderwerp gaat :?

in ieder geval het antwoord dus:

De temp is mogelijk door slechte montage ofwel dat het toch geen goede koeler is, maar dat hij abnormaal veel lawaai maakt dan wordt het misschien toch tijd voor een nieuwe, je kan nog eens proberen van hem proper te maken en te smeren...(de ventilator dan)

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben dan.... Khad begrepen dat je zulke oude topics niet omhoog moest schoppen :)
Maar goed, TB1Ghz is zeker niet te oud om vragen over te stellen, ik heb er zelf ook nog een.

Het schijnt een beetje aan je core-type te liggen. De ene core blijft lekker koel terwijl de andere erg warm wordt. Kben zelf de bezitter van een tb met ARGA-core, dat ding wordt ook gruwelijk heet.
Ik had hem met een normale spire-cooler idle op 53 graden, en stressed soms over de 60. Ik heb nu een Alpha 6035 heatsink met een 80mm fan via een fanconverter, en nu blijft ie idle rond de 46 graden, en stressed maximaal 54 graden. Nog niet echt koel, maar wellicht iets veiliger.

Ik moet er wel bijzeggen dat mn systeem niet onstabiel was bij die hoge temperaturen.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 14:43 schreef Pindkaas het volgende:
maarja ik heb dus een voorkeur naar een super-orb deze maakt heel weinig herrie!!
:?
Heb je hem soms op 7 V draaien ?

Verwijderd

[topic=378757/1/50]
Hier staan ook nog veel interessante topics tussen.
Pagina: 1