Toon posts:

Xbox 360 herkent HDD niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik krijg net een HDD besteld via marktplaats binnen. Nou stop ik em in mijn xbox 360, ik start mijn xbox360 op en er staat dat er geen memory unit aanwezig is. Hij herkent de HDD dus niet. Ik hoor mn HDD wel draaien als ik em aanzet.

Zijn er dingen die ik kan doen om de HDD werkend te krijgen? Of is mijn HDD stuk? Oja het pakketje komt uit hong kong. HDD zijn toch niet regiogebonden?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 17:53 ]

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12 10:29
Je hebt toch wel een Xbox 360 HDD genomen en geen 3,5" of 2,5" ? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Nee joh een xbox 360 hdd ofc. Anders past ie toch niet? :P

Zit zelf te denken dat een format maybe de oplossing is. Alleen, hoe format ik een xbox 360 hdd op de pc?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 18:17 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:17:
Nee joh een xbox 360 hdd ofc. Anders past ie toch niet? :P

Zit zelf te denken dat een format maybe de oplossing is. Alleen, hoe format ik een xbox 360 hdd op de pc?
Staat er ook daadwerkelijk 120GB bovenop die Harde Schijf. Anders is het een omgebouwde 20GB casing.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat geen aantal GB op. Maar in de marktplaats advertentie stond 20GB, ik verwacht dus geen 120GB HDD.

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 00:12
Is het wel een originele Microsoft-HDD en niet een of andere kloon?
Plaats anders even een foto van boven- en onderkant...

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

Topicstarter
Dacht zelf al toen ik de doos zag dat het een microsoft kloon was. Maar kijk zelf maar even:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2whlfyh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ily1c2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/msq38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/207wd1y.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt toch een originele HDD te zijn. Afbeeldingslocatie: http://www.mwallwork.dsl.pipex.com/ebay/xbox_360_20gb_hdd_2.jpg van een ebay advertentie over een echte xbox 360 hdd.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Maar ja, de disk kan vervangen zijn...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• WesleyB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:54
Op een echte microsoft HDD staat altijd de aantal GB's.

Hier zie ik dat niet staan.

• ironx
Ondanks de wat wazige foto's ziet de behuizing er iig echt uit.
Ook de stickers e.d. komen overeen... tenzij je zelf wat rare type-fouten kunt ontdekken als Mirocsoft ipv Microsoft (vaak te vinden op kloon-hardware als accu-laders e.d.).

Maar aangezien er geen grootte op de label bovenop staat ga ik er wel van uit dat het een 20GB is.

20GB HDD -> label: HDD
60GB HDD -> label : 60GB HDD
120GB HDD -> label: 120GB HDD

Alleen de doos komt nogal vaag over, aangezien dit imo niet echt de look van een 'Microsoft/Xbox' verpakking heeft. En volgens mij zijn de verpakkingen over de hele wereld hetzelfde qua look...

Is de 'Microsoft' sticker links van de HDD/Xbox connector bijvoorbeeld nog compleet glad en niet gekreukeld/beschadigd zoals dat zou gebeuren waneer je deze los haalt (zit een schroef onder)?

Zijn het speciale ster-vormige schroeven warmee de HDD inelkaar is gezet?

Zou allemaal kunnen wijzen op gerommel met de HDD.

Persoonlijk denk ik dat de HDD defect is... of er is mee gerommeld.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de wazige foto's. Heb geen digitale camera, alleen een mobieltje.

Stickers zijn compleet glad. Wat bedoel je met ster-vormige schroeven? Het zijn ongeveer dezelfde schroeven als op de ebay foto, er zit wel een soort van ster vormig schroefputje in zegmaar. ongeveer zo: *

Verschil tussen mijn HDD en de ebay foto zijn:
- Made in thailand ipv made in singapore.
- Serienummer zit midden-onder, ipv onder de connector.
- Wat tekens zijn anders, zoals te zien op de foto.

Het pakje komt wel uit hong kong. De doos zag er idd niet microsoft achtig uit, maar wel hong kong achtig...

Ok in het geval van een defecte hard drive, wat kan ik nog makkelijk doen, voordat ik contact op neem met de verkoper.

• ironx
Mijn 60GB HDD heeft dezelfde sticker als die van jou (plaats serienummer, andere plaats enkele logo's) en is 'Made in Philippines', dus dat zit ook wel goed. Schroefjes klopt dus ook...

Je zou kunnen proberen om hem bij iemand anders op zijn/haar 360 te plaatsen en kijken of ie het daar doet, maar ik betwijfel het. Lijkt mij dat er dus niks anders op zit dan contact opnemen met de verkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet zo zijn dat de HDD als tweedehands niet op een tweede xbox werkt? Dat ik em eerst moet formatteren voordat hij werkt? Als dat zo is, hoe moet ik zoiets formatteren?

Las ergens dat een xbox de HDD niet herkent als er een bepaald bestand ontbreekt ofzo. hddss.bin . Is die misschien weg/beschadigd/werkt het niet door tweedehandszijn?

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 10:52
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:37:
Kan het niet zo zijn dat de HDD als tweedehands niet op een tweede xbox werkt? Dat ik em eerst moet formatteren voordat hij werkt? Als dat zo is, hoe moet ik zoiets formatteren?

Las ergens dat een xbox de HDD niet herkent als er een bepaald bestand ontbreekt ofzo. hddss.bin . Is die misschien weg/beschadigd/werkt het niet door tweedehandszijn?
Neem eens contact op met de verkoper... Ik heb zelf een refurbished 120GB HD, en die werkt ook gewoon... Die doos is in iedergeval zo fake als maar zijn kan...

[ Voor 4% gewijzigd door jvalks op 07-01-2009 20:43 ]

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 14:24
Lijkt op dit ding:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18139
(ook hongkong btw )

xbox360 hdd's worden geformat als je de data transfer kit gebruikt, misschien een idee om data van een andere werkende hdd op deze te zetten?

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:53

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik dacht gelezen te hebben dat je geband kon worden als je een fake harddisk er aanhing?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
Bleh waarom werken dingen nooit gewoon. Ik koop GHWT, drums werken niet goed, ik koop een HDD, HDD werkt niet, heb ik net mn desktop geformatteerd na HDD crash, crashed mn laptop = format. Argh ik blijf bezig. Maar goed gelukkig heb ik fora als deze :)

Back on topic: Ik heb hem nu dit gemailed:

Best Shu Chen,

Ik heb vandaag de HDD ontvangen. Dat is eerder dan verwacht en daarvoor complimenten. Echter, de HDD werkt niet als ik hem aan mijn xbox 360 aansluit.

Is de HDD nieuw of tweedehands? Heeft u de HDD getest voordat hij verzonden werd? Waar komt de HDD vandaan, waarom heeft het zo'n rare doos (lijkt niet op een echte microsoft doos).

Kunt u mij overige informatie over de HDD geven?

Zou ik nog iets anders moet ik vragen? Of moet ik gelijk al eisen dat ik het geld terug krijg ofzo. Via marktplaats stond wel iets van gecontroleerde verkoper, dat zijn gegevens door marktplaats gecontroleerd zijn ofzo, een van de redenen dat ik bij hem bestelde. Heb dus iets achter de hand. Maar goed, wat raden jullie aan wat ik doe?

Edit: @Hierboven, ook dat nog, voorlopig xbox live maar niet aansluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de verkoper zijn ze nieuw en ongebruikt. Volgens hem opperde de leverancier een format via de xbox, dit werkt echter niet omdat de xbox de HDD niet herkent dus.

Zo'n data transfer kit, waar kan ik die halen? En hoe doe ik een format via de pc?

• ironx
Transfer kit kun je krijgen bij Xbox Support... maar alleen waneer je een Elite (zwarte Xbox 360) hebt zover ik weet.
Ze willen dan ook je serienummer hebben. Of je zoekt een 2e hands op bijvoorbeeld eBay/Marktplaats.

Zelf formateren via de PC weet ik niet precies...
Je zult iig de HDD uit elkaar moeten halen en je hebt er speciale programma's nodig.

Maar nogmaals: dit zou je normaal allemaal niet hoeven doen met een nieuwe HDD.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, heb hem even gemailed, gaf hem de keus een transfer kit te betalen of de HDD retour te krijgen.
Hij mailt:

Retour het even naar: ****
Wanneer het daar binnen is krijgt u van ons z.s.m geld terug gestort + incl. verzendkosten

Denken jullie dat ik dit moet doen? Of heb ik dadelijk e32 + verzendkosten betaald en geen HDD en hij is weg? Hij reageert wel elke keer snel en was een ' vertrouwde verkoper' bij marktplaats. Denk wel dat ik het terug moet sturen, wat schatten jullie in?

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 10:52
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:07:
Zo, heb hem even gemailed, gaf hem de keus een transfer kit te betalen of de HDD retour te krijgen.
Hij mailt:

Wanneer het daar binnen is krijgt u van ons z.s.m geld terug gestort + incl. verzendkosten

Denken jullie dat ik dit moet doen? Of heb ik dadelijk e32 + verzendkosten betaald en geen HDD en hij is weg? Hij reageert wel elke keer snel en was een ' vertrouwde verkoper' bij marktplaats. Denk wel dat ik het terug moet sturen, wat schatten jullie in?
Ik zou eerst ff een transferkit van iemand lenen... er zijn er genoeg in de omloop... Je mag die van mij wel ''lenen'', mits je de verzendkosten betaald en een borg wil betalen zodat ik em weer terug krijg, en in goede staat uiteraard ;)

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 03:36
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:07:
Hij mailt:

Je vertrouwde hem ook toen je het kocht, dus waarom niet nog een keer?
Als ie je niks had opgestuurd had je ook niks gehad.

Ik zou trouwens een xbox harddisk kopen via een officieel kanaal, dan weet je gewoon zeker dat het werkt...
Je klaagt een paar posts eerder dat veel van je spullen niet werken, maar in dit geval komt het gewoon omdat je iets vaags via marktplaats bestelt. De 'echte' xbox harddisks hoeven heus niet zo heel veel duurder te zijn hoor.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hardware & Spielerij AlgemeenSpielerij - Problemen & Vragen

Omdat het een probleem is, en geen discussie over de hardware ;)
Pagina: 1