• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:56

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Hallo mensen

Ik heb hier op de zaak een HP workstation. Een xw4400. Hier hebben we zelf een Gforce 6600 in gestopt omdat we deze nog hadden liggen en de standaard kaart niet veel voorstel. Ik werk veel met coreldraw en andere teken programma's. Het systeem heeft wat kuren, met name tijdens het opslaan van bestanden. Ook de wat grotere bestanden gaat moeizaam.

Nu is het natuurlijk geen grafisch monster, de 6600 en de workstation is ook niet een hedendaags monster. Maar het is verder een prima systeem. Onze IT'r op de zaak is met HP gaan bellen en die stelde ons een NVS 450 voor. Nu heb ik mijn bedenkingen omdat ik weinig info kan vinden over deze kaart. De info die ik kan vinden is dat hij 4 schermen kan aansturen van 30". Maar wat mij opvalt is dat ze vooral de business kant aanlichten. Dus werk omgevingen waar 4 schermen tegelijk een must zijn zoals op de beurs. Ik kan niet terug vinden of deze kaart het goed zou doen in de teken programma's.

Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die mij in eenvoudige taal kan helpen of deze kaart aan te raden is, of dat het zonde van ons geld is.

Het budget voor nieuwe pc's is met de huidige economie even geschrapt. Volgend jaar kijken we weer voor een echte grafische bak. Nu proberen we even het beste ervan te maken met een kleine update.

De kaart kost bijna 400 euro.

http://sg.nvidia.com/object/product_quadro_nvs_450_sg.html

Mijn portfolio op Instagram

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-05 00:16
Ik begrijp niet echt wat je nou precies wil horen.

De Quadro Kaart(en) zijn bedoeld voor 2D render werk dus dingen zoals CAD programma's geen idee of je Coral Draw daar profijt uit haalt.

Maar het is voor 2D rekenwerk zeker een vooruit gang tov een 6600 kaart waar door de workstation zo traag is geworden zal waarschijnlijk wel iets met de drivers te maken hebben. Kijk even of er overbodige drivers op staan.

Veel succes.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Hamersma schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:57:
Ik begrijp niet echt wat je nou precies wil horen.

De Quadro Kaart(en) zijn bedoeld voor 2D render werk dus dingen zoals CAD programma's geen idee of je Coral Draw daar profijt uit haalt.

Maar het is voor 2D rekenwerk zeker een vooruit gang tov een 6600 kaart waar door de workstation zo traag is geworden zal waarschijnlijk wel iets met de drivers te maken hebben. Kijk even of er overbodige drivers op staan.

Veel succes.
Ik heb geen kennis van deze kaarten, en mijn eerste indruk is dat deze kaarten niet bedoeld zijn voor het tekenwerk, maar meer gericht is om 4 schermen aan te sturen en meer niet. Er is zo weinig info over te vinden dat ik geen vergelijking kan maken ten opzichte van de 6600.

Coreldraw gebruik ik bijna de hele dag door. Dus het zou wel prettig zijn als deze quadro kaart beter presteert als de 6600. Als dit bij voorbaat al niet gaat lukken is de aanschaf van een bijna 400 euro kostende kaart niet nodig. Dan blijf ik met het systeem zitten zoals ik nu heb, en wacht ik op betere tijden op de zaak tot een nieuw systeem.

ik heb alle drivers die HP op zijn website voorschrijft voor dit werk station geïnstalleerd. Ook de drivers die Nvidia adviseert voor de 6600.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 17:50

HeepH

Dope Rapper

Een Quadro kaart kan gebruikt worden van het accelereren van Render-werkzaamheden. Solidworks. 3D-studio MAX, Maya, Lightwave. En sinds kort ook voor een deel van de taken in Adobe Photoshop en Adobe Premier/After Effects, maar lang niet alles.

In Corel heb je sowieso NIETS aan deze kaart. Helemaal niets.

Als de werkzaamheden te langzaam verlopen, en je wil sneller kunnen werken in Corel dan zijn er 3 dingen die je kunt doen. Om te beginnen (uitgaande van windows) :

Start Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) . Kijk bij Processen en zoek Coreldraw op (Corel.exe, of iets van dien aard) Doe je werkzaamheden. Krijg naar het CPU gebruik. Indien het processorgebruik ook bij kleine taken richting de 100% gaat,of bijna continu 100% is, is het nuttig om voor een snellere processor te gaan (indien mogelijk).

Er is ook nog een 2e tabblad dat Prestaties heet. Kijk hier bij het grafiekje: Geschiedenis van wisselbestand, en ook bij : Fysiek geheugen. Zit het fysiek geheugen vaak vol of word er een heel groot wisselbestand gemaakt dan is het aan te raden meer geheugen te gebruiken.

Duurt het opslaan of openen van documenten erg lang (als de documenten groter zijn dan 200 MB bijvoorbeeld, kan je hier wel een last van krijgen) dan is het aan te raden voor een snellere schijf of schijven te gaan. Solid-state zou ik aanraden, of raid1/raid 5 als je data niet direct gebackup-ed word en wel dierbaar is...

[ Voor 6% gewijzigd door HeepH op 07-01-2009 23:10 ]

http://specs.tweak.to/16495

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Heephstan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:07:
Een Quadro kaart kan gebruikt worden van het accelereren van Render-werkzaamheden. Solidworks. 3D-studio MAX, Maya, Lightwave. En sinds kort ook voor een deel van de taken in Adobe Photoshop en Adobe Premier/After Effects, maar lang niet alles.

In Corel heb je sowieso NIETS aan deze kaart. Helemaal niets.

Als de werkzaamheden te langzaam verlopen, en je wil sneller kunnen werken in Corel dan zijn er 3 dingen die je kunt doen. Om te beginnen (uitgaande van windows) :

Start Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) . Kijk bij Processen en zoek Coreldraw op (Corel.exe, of iets van dien aard) Doe je werkzaamheden. Krijg naar het CPU gebruik. Indien het processorgebruik ook bij kleine taken richting de 100% gaat,of bijna continu 100% is, is het nuttig om voor een snellere processor te gaan (indien mogelijk).

Er is ook nog een 2e tabblad dat Prestaties heet. Kijk hier bij het grafiekje: Geschiedenis van wisselbestand, en ook bij : Fysiek geheugen. Zit het fysiek geheugen vaak vol of word er een heel groot wisselbestand gemaakt dan is het aan te raden meer geheugen te gebruiken.

Duurt het opslaan of openen van documenten erg lang (als de documenten groter zijn dan 200 MB bijvoorbeeld, kan je hier wel een last van krijgen) dan is het aan te raden voor een snellere schijf of schijven te gaan. Solid-state zou ik aanraden, of raid1/raid 5 als je data niet direct gebackup-ed word en wel dierbaar is...
Dank je Heephstan, dit is de info die ik zoek. Wat betreft de hdd, er zit een gloed nieuw schijfje in met 32mb cash geheugen. De hdd die ik hiervoor had was stukken minder dan deze, maar het opslaan ging een stuk sneller. Ik vermoed dat het ergens een conflict is dat hij ergens op wacht, of dat iets niet snel genoeg wordt verwerkt.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik heb in een uur werken een wisselbestand die rond de 950 mb tot 1 gig ligt. Ik weet niet of dat veel is?

De CPU doet het goed. Het is een Core 2 6600 @ 2.40Ghz. Ik denk dat deze niet zo veel problemen heeft met corel bij normale tekeningen.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Het wisselbestand schiet nu regelmatig naar de 1.03 GB toe.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 17:50

HeepH

Dope Rapper

1.03 GB zou mij niet interesseren. Ik heb 4 GB ram. De vraag is : hoeveel heb jij? Als je maar 1 GB hebt is 1.03 nogal kritiek, en zou een upgrade te overwegen zijn... Dit zou echter niet heel erg veel van invloed zijn op het opslaan van bestanden(maar wel iets :)) maar zeker op de reactiesnelheid tijdens het werken...

Er zijn benchmarks-tools voor harddisks. Uit mijn hoofd ken ik HDtach maar dat is geloof ik niet een van de betere. Hoe dan ook zou je een dergelijke tool kunnen downloaden en de scores die je harddisk haalt kunnen vergelijken met andere harddisks uit jouw serie op internet.

Tevens zou het kunnen zijn dat je harddisk de verkeerde instellingen in de bios heeft maar dit lijkt me niet aannemelijk.

Welke harddisk heb je?

En een lijstje tools :

Atto Disk Benchmark http://www.techpowerup.co...Disk_Benchmark_v2.34.html
AnalyzeDisk
HDTune - www.hdtune.com
HDtach - http://www.simplisoftware.../index.php?request=HdTach
SiSoftware Sandra 2004
Winbench 99 Disk Inspection

vooral hdtach en hdtune zijn klein en snel te downloaden en te begrijpen en dus leuk en interessant om even naar te kijken

de resultaten kun je dan bijvoorbeeld met de resultaten hier vergelijken, als je disk er tussen staat :

http://tweakers.net/benchdb

[ Voor 27% gewijzigd door HeepH op 08-01-2009 11:56 ]

http://specs.tweak.to/16495

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Een seagate volgens mij.

Ik zal de tooltjes eens voor leggen, dank je :)

Ik heb overigens 2 gig geheugen. Er is nog 2 gig bij besteld. We weten dat het niet volledig benut gaat worden ivm XP, maargoed..dat is dan maar zo.

Pagina: 1