Na een lange tijd op 2x512mb Dual Channel te hebben gedraaid wordt ik toch gedwongen mijn pc te upgraden.
Aangezien ik veel gebruik maak van photoshop en 3d studio max lijkt het verstandig mijn geheugen dus op te hogen. Na de handleiding te hebben doorgelezen zag ik dat ik de volgende opties heb:
4x1GB single-sided DDR400 in dual channel
4x1GB double-sided DDR333 in dual channel
of gewoon:
2x1GB DDR400 in dual channel
Het lieftste voer ik een upgrade door in mijn hele systeem zodat ik het goedkopere DDR2 kan aanschaffen maar deze optie vermijd ik liever omdat ik nog graag een half jaartje wacht om vervolgens een compleet nieuw systeem aan te schaffen.
Wat adviseren jullie hier? Ik kan op internet haast geen 1GB DDR400 single-sided modules vinden dus die optie vervalt alweer bijna. Mijn voorkeur ligt hier echter wel, dus mocht iemand een (web)winkel weten waar je deze kunt halen hoor ik het graag
Budget: 120 euro
Voor de volledigheid hieronder mijn specs:
Moederbord
MSI K8 Neo4 (nforce 4 ultra)
DDR-SDRAM PC3200
Socket 939
Processor
AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+ @ 2Ghz
Geheugen
2 x Kingston Hyper-X DDR-SDRAM PC-3200 512mb
Grapfische Kaart
NVIDIA GeForce 6600 GT
Aangezien ik veel gebruik maak van photoshop en 3d studio max lijkt het verstandig mijn geheugen dus op te hogen. Na de handleiding te hebben doorgelezen zag ik dat ik de volgende opties heb:
4x1GB single-sided DDR400 in dual channel
4x1GB double-sided DDR333 in dual channel
of gewoon:
2x1GB DDR400 in dual channel
Het lieftste voer ik een upgrade door in mijn hele systeem zodat ik het goedkopere DDR2 kan aanschaffen maar deze optie vermijd ik liever omdat ik nog graag een half jaartje wacht om vervolgens een compleet nieuw systeem aan te schaffen.
Wat adviseren jullie hier? Ik kan op internet haast geen 1GB DDR400 single-sided modules vinden dus die optie vervalt alweer bijna. Mijn voorkeur ligt hier echter wel, dus mocht iemand een (web)winkel weten waar je deze kunt halen hoor ik het graag
Budget: 120 euro
Voor de volledigheid hieronder mijn specs:
Moederbord
MSI K8 Neo4 (nforce 4 ultra)
DDR-SDRAM PC3200
Socket 939
Processor
AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+ @ 2Ghz
Geheugen
2 x Kingston Hyper-X DDR-SDRAM PC-3200 512mb
Grapfische Kaart
NVIDIA GeForce 6600 GT