• TellurousPoppy
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-01 14:07
Na een lange tijd op 2x512mb Dual Channel te hebben gedraaid wordt ik toch gedwongen mijn pc te upgraden.

Aangezien ik veel gebruik maak van photoshop en 3d studio max lijkt het verstandig mijn geheugen dus op te hogen. Na de handleiding te hebben doorgelezen zag ik dat ik de volgende opties heb:

4x1GB single-sided DDR400 in dual channel
4x1GB double-sided DDR333 in dual channel

of gewoon:

2x1GB DDR400 in dual channel

Het lieftste voer ik een upgrade door in mijn hele systeem zodat ik het goedkopere DDR2 kan aanschaffen maar deze optie vermijd ik liever omdat ik nog graag een half jaartje wacht om vervolgens een compleet nieuw systeem aan te schaffen.

Wat adviseren jullie hier? Ik kan op internet haast geen 1GB DDR400 single-sided modules vinden dus die optie vervalt alweer bijna. Mijn voorkeur ligt hier echter wel, dus mocht iemand een (web)winkel weten waar je deze kunt halen hoor ik het graag :)

Budget: 120 euro

Voor de volledigheid hieronder mijn specs:

Moederbord
MSI K8 Neo4 (nforce 4 ultra)
DDR-SDRAM PC3200
Socket 939

Processor
AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+ @ 2Ghz

Geheugen
2 x Kingston Hyper-X DDR-SDRAM PC-3200 512mb

Grapfische Kaart
NVIDIA GeForce 6600 GT

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:26
Waarom wil je per se Single Sided geheugen? Ik dacht dat dit alleen bij sdram echt wat uit maakte.

Dus volgens mij kan je gewoon 2x een 2GB setje kopen zoals

pricewatch: GeIL GE2GB3200BDC

pricewatch: Corsair VS2GBKIT400C3

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR400X64C3AK2/2G

zoiets? Allemaal onder je bugdet.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Verwijderd

Iets over je budget maar,

http://www.azerty.nl/prod...-niet-gebufferd---ni.html
http://www.azerty.nl/prod...id---ethernet-gigabi.html
http://www.azerty.nl/prod...-mb-2-x-512-kb---box.html

Ik vind het altijd nog zonde om toch redelijk veel geld neer te leggen voor zo iets verouderd.

• TellurousPoppy
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-01 14:07
Bedankt voor de reacties :)

Ik heb perse Single sided nodig wanneer ik alle vier de slots gebruik.
Alleen dan draait mijn geheugen op de volle DDR400, double sided wordt naar de DDR333 gehaald.

Ik heb nu maar besloten om gewoon 2GB erbij te prikken, het setje van GeIL.
pricewatch: GeIL GE2GB3200BDC

Hiermee kan ik nog wel even vooruit en spaar ik mijn centjes nog mooi even op voor een mooi i7 pc :)

[ Voor 1% gewijzigd door TellurousPoppy op 07-01-2009 22:04 . Reden: merk foutje ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het hangt er vanaf welke stepping je van de A64 hebt. Als je de E3- of E6-stepping hebt, dan kán je 4 doublesided dimmetjes gebruiken. Échter moet je dan wel op een command rate van 2T draaien. Daarnaast moet je soms de frequentie van het geheugen handmatig op DDR400 zetten.

Hier werkt het op die manier in ieder geval. Met een E-stepping processor en een nForce 4 chipset. Overigens zit de geheugencontroller in de processor, dus ergens is de chipset niet eens zó relevant.

Sowieso zou ik er totaal niet meer instoppen dan 3GB. Er vanuit gaande dat je niet meer gebruikt én dat je een 32-bits operating system hebt. Daarnaast zou ik dat geld verder opsparen voor een gehele upgrade.

[ Voor 17% gewijzigd door _the_crow_ op 08-01-2009 21:21 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.