[Blu ray] Plextor B300SA

Pagina: 1
Acties:

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:45
Al enkele maanden heb ik een HP w2408h staan waarop ik mijn pc heb aangesloten:
(voor volledigheid)
* ATI Radeon 3870
* Phenom 9500
* 4096mb DDRII
* Asus M3A32-MVP Deluxe

Vorige week heb ik de Plextor B300SA Sata Blu ray reader / dvd writer besteld met de gedachte fijn blu rays af te kunnen spelen op mijn pc. (Slaapkamer is niet groot genoeg voor mooi scherm, wel 'n mooie home cinema staan)

Gister dus dat ding fijn ingebouwd, alles in eerste instantie goed. CD / DVD werkt perfect! (en hij is fijn stil, ook prettig :) ) Vorige week heb ik ook meteen de nieuwe Batman Blu ray gekocht voor te proberen. Mijn pc vertikt het om deze af te spelen. De bijgeleverde WinDVD 8 werkt helemaal niet (blijft hangen met opstarten) en PowerDVD8 verteld na intro filmpje van Warner Bros:
code:
1
2
3
4
5
Cyberlink PowerDVD cannot play back the protect content. - (Error Code = 0122) Try one of the following solutions to resolve the problem.
1. Make suer your graphics card driver meets the minimum requirements. (Check)
2. Do not use dual-monitors to play back this movie (Check)

Please run the BD advisor tool for more information

Zo gezegt zo gedaan, op de volgende onderdelen gaat het fout:

* Operating System : Windows Server 2003 Service Pack 2 : Ik draai Windows XP X64 SP2, nu weet ik dat veel applicaties dit door elkaar halen maar zou zeggen dat dit zou moeten werken)
* Graphics Card Driver : 8.561.0.0 : Nieuwste driver van ATI/AMD?
* HDCP-compliant Display : Volgens mij wel :?

Ben ik eigenwijs door te zeggen dat dit gewoon zou moeten werken of zijn er andere problemen die op kunnen treden?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om volledig gebruik te kunnen maken van Blu Ray dient zowel de VGA kaart als het beeldscherm HDCP te accepteren. Ook moet de software natuurlijk geschikt zijn., ik weet niet of dit het geval is bij WinDVD v8.0.

Het is wel makkelijk om te weten wat je als scherm gebruikt en welke VGA kaart (GPU) er in jouw systeem zit. (sorry, te snel je TS gelezen. ;) Overigens verwacht ik dat dit verder niets met de Blu Ray speler te maken heeft, maar meer met VGA kaart en beeldscherm. Misschien dat ik je topic zo nog ga verhuizen, maar ik kijk nog even wat voor reacties anderen zullen geven. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 07-01-2009 22:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Supermario16
_Dune_ schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:09:
Om volledig gebruik te kunnen maken van Blu Ray dient zowel de VGA kaart als het beeldscherm HDCP te accepteren. Ook moet de software natuurlijk geschikt zijn., ik weet niet of dit het geval is bij WinDVD v8.0.

Het is wel makkelijk om te weten wat je als scherm gebruikt en welke VGA kaart (GPU) er in jouw systeem zit. Overigens verwacht ik dat dit verder niets met de Blu Ray speler te maken heeft, maar meer met VGA kaart en beeldscherm. Misschien dat ik je topic zo nog ga verhuizen, maar ik kijk nog even wat voor reacties anderen zullen geven. :)
Ehm... van een mod had ik meer verwacht ;) (Duidelijke knipoog!! :P )
Alle informatie waar je om vraagt staat bovenin TS.

WinDVD 8 werd door plextor in de doos erbij gestopt, ik mag er dan vanuit gaan dat deze ook Blu ray af kan spelen! (ehm... ? :| )

[ Voor 7% gewijzigd door Supermario16 op 07-01-2009 18:37 ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De hardware vereisten staan op de Plextor website.

Met Nero InfoTool kun je trouwens ook controleren of je hardware voldoet om blu-ray af te spelen.

[ Voor 28% gewijzigd door Twister336 op 07-01-2009 19:52 ]

• Supermario16
Ben van Windows XP X64 naar Vista Business X64 gegaan en nu werkt het wel oke. Deze upgrade zat eigenlijk niet in de planning. Ben benieuwd of Vista me goed gaat bevallen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Supermario16 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:36:
[...]
Ehm... van een mod had ik meer verwacht ;) (Duidelijke knipoog!! :P )
Alle informatie waar je om vraagt staat bovenin TS.

WinDVD 8 werd door plextor in de doos erbij gestopt, ik mag er dan vanuit gaan dat deze ook Blu ray af kan spelen! (ehm... ? :| )
Ja, sorry... ik schaam mij dan ook diep. Ik heb veel te snel je topic start gescanned. :P

Maar klaarblijkelijk is het puur een software iseu.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 07-01-2009 22:40 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1