Ik heb, als ik een tijdje download (>30 minuten op 1,9Mbps), dat ik plotseling geen internet meer heb. Telefoon werkt nog wel (gaat via de Livebox). Nu vertelde die vent van de HD dat ik waarschijnlijk een te lange kabel had. Dat kon kloppen, want de telefoonkabel was 10 meter (iets langer zelfs). Ik dus wat gaten boren en zo de Livebox NAAST het hoofd-KPN-stopcontact gezet, met een kabeltje van 10cm ertussen. Maar, het is niet beter
Slechter zelfs, hij gaat nu soms om de 15 minuten uitvallen. Nu blijkt dat mijn SNR te hoog is (was trouwens ook al met die lange kabel hoor). Deze is 13dB; met een merkkabeltje 14dB. Dit moet volgens Online rond de 10 dB zijn. Hij is verder wel goed, ik train in rond de 17900 downstream en 1016 up:
Nu reageren zij niet meer op de mailtjes in het het Online-topic wordt er ook niet echt op ingegaan, dus ik wil graag twee dingen weten:
1. De SNR schijnt juist mooi hoog te moeten zijn volgens vele topics; waarom maar 10dB bij Online?
2. Als die echt omlaag moet, hoe krijg ik deze dan rond de 10dB? Heb vanalles geprobeerd, maar dichterbij dan 10cm lukt gewoon echt niet (bij het KPN-stopcontact, monteur aangesloten destijds (3 jaar geleden))...
De HD blijft volhouden dat er nog ergens een splitter moet zitten ofdat de LB niet direct op het KPN-stopcontact zit, dit is dus wel zo...
Maar goed, ik las op het Gebruikersforum dat met een splittertje wel wat betere resultaten te halen zijn. Ik dus zoeken naar eentje, maar dat was een ISDN splitter. Toen nog een andere gevonden, die ertussen gezet, en toen:Upstream 1016 Kb
DownStream 17868 Kb
Afname Dichtbij : 20.7 (dB)
Ver weg : 3.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Ik kwam hierachter, toen ik maar met 500kbps kon downloaden, ik dus in de Livebox kijken en ja hoor, de SNR is omlaag maar het is een stuk slechter geworden.Upstream 136 Kb
DownStream 17068 Kb
Afname Dichtbij : 20.7 (dB)
Ver weg : 3.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 5
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0
Nu reageren zij niet meer op de mailtjes in het het Online-topic wordt er ook niet echt op ingegaan, dus ik wil graag twee dingen weten:
1. De SNR schijnt juist mooi hoog te moeten zijn volgens vele topics; waarom maar 10dB bij Online?
2. Als die echt omlaag moet, hoe krijg ik deze dan rond de 10dB? Heb vanalles geprobeerd, maar dichterbij dan 10cm lukt gewoon echt niet (bij het KPN-stopcontact, monteur aangesloten destijds (3 jaar geleden))...
De HD blijft volhouden dat er nog ergens een splitter moet zitten ofdat de LB niet direct op het KPN-stopcontact zit, dit is dus wel zo...