Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 08:42
Geen idee of dit meer onder hardware of onder NWOS past.

Ik wil graag Ubuntu 8.10 (desktop, 32 bit) op m'n nieuwe server installeren. De nieuwe download is echter net 1.67mb te groot voor een CD, dus moet er een DVD aan geloven. Ik heb het volgende geprobeerd:
*DVD-R, alle bestanden kopieren in Vista (vanaf een gemounte ISO), start niets op.
*DVD-RW als boven, idem.
*DVD-RW via NTI cd-maker proberen te kopieren (de copy optie waarbij hij een rechtstreekse kopie maakt), werkt niet, gaat alleen met een CD-R/RW, niet met een DVD.

Help, hoe installeer ik Ubuntu op m'n server zonder gruwelijk moeilijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Overburn optie op nero geprobeerd?

Andere CD-R(w) geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Laatst online: 19:18
Op cd met overburn?

Verder is het image 698 MB, hoezo te groot? Of doe het volgens de FAQ van Ubuntu: https://help.ubuntu.com/community/BurningIsoHowto

[ Voor 95% gewijzigd door asfaloth_arwen op 07-01-2009 16:33 . Reden: Spuit 11, extra info om post niet overbodig te maken ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
ISO bestand inladen in je software (nero kan dat wel, anders CDBurnerXP) en dan gewoon branden.

Oh, en overburn inderdaad. En hoeveel je software mag overburnen kun je instellen.

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 07-01-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

De iso is volgens de website 698 MB, dat lijkt me toch echt bedoeld voor een cd. Sowieso lijkt het me redelijk onnozel als Canonical haar cd-image net een paar MB te groot maakt en dan was dat echt wel voorpagina nieuws geweest. Je kan een cd-image ook niet zomaar op een dvd branden. Zit je niet per ongeluk met een 650 MB cd te stoeien?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
asfaloth_arwen schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:30:
Op cd met overburn?

Verder is het image 698 MB, hoezo te groot? Of doe het volgens de FAQ van Ubuntu: https://help.ubuntu.com/community/BurningIsoHowto
Ik vermoed dat Vista een overheid van een paar mb toevoegt. Ben nu de overburn optie aan het proberen op een CD-R. Ook zou ik het nog graag op een DVD-RW branden, hoe brand ik een CD-image op een DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Autoreply schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:36:
[...]

Ik vermoed dat Vista een overheid van een paar mb toevoegt. Ben nu de overburn optie aan het proberen op een CD-R. Ook zou ik het nog graag op een DVD-RW branden, hoe brand ik een CD-image op een DVD?
Met IMGBurn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke overheid dan? Regionaal of landelijk? ;)

Vista voegt echt geen info toe aan een image. Dat kan het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Autoreply schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:36:
[...]

Ik vermoed dat Vista een overhead van een paar mb toevoegt.
De overheid heeft weliswaar een hoop overhead, maar dan nog ;)

Vista heeft niet zoveel te maken met de inhoud van de iso. Die brandt gewoon bit-voor-bit zoals in die iso staat.

@Autoreply: vanuit nero moet je file > open > iso aangeven > branden. Het is niet de bedoeling dat je de iso gaat uitpakken of handmatig bestanden ervanaf kopieert. Als je die link volgt die asfaloth_arwen aanreikt, moet het lukken, 100%.

edit: damn you HlpDsK >:)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Het klinkt voor mij alsof de download niet helemaal 100% is gelukt. Ik zou voor het branden eerst nog even een MD5-check doen om te kijken of het bestand overeenkomt met wat er op de server staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
sub0kelvin schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:44:
Het klinkt voor mij alsof de download niet helemaal 100% is gelukt. Ik zou voor het branden eerst nog even een MD5-check doen om te kijken of het bestand overeenkomt met wat er op de server staat.
Dat had ik al gecheckt.

Iedereen hartelijk bedankt voor al het commentaar, inmiddels ben ik 'm aan 't installeren.
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:39:
Welke overheid dan? Regionaal of landelijk? ;)

Vista voegt echt geen info toe aan een image. Dat kan het probleem niet zijn.
Dat IS het probleem (naast dat je uiteraard de image niet letterlijk kopieert), Vista gebruikt of minder ruimte op de cd of voegt informatie toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Omdat ik optische schijfjes zoooo 1995 vind gebruik ik tegenwoordig altijd unetbootin om bootable CD-images op een usb-disk te zetten.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Autoreply schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:47:
[...]

Iedereen hartelijk bedankt voor al het commentaar, inmiddels ben ik 'm aan 't installeren.
Wat was nou uiteindelijk het probleem dan? :?

smokalot schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:01:
Omdat ik optische schijfjes zoooo 1995 vind gebruik ik tegenwoordig altijd unetbootin om bootable CD-images op een usb-disk te zetten.
Die werkt zeker alleen als je BIOS opstarten van USB mediums ondersteunt?

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 07-01-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
ThinkPadd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:03:
[...]

Wat was nou uiteindelijk het probleem dan? :?
Je hebt de TS niet gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

ThinkPadd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:03:
Die werkt zeker alleen als je BIOS opstarten van USB mediums ondersteunt?
als je dat niet hebt heb je vast een floppy drive en 3 floppies is genoeg.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Jawel, maar ik zie dat ik het verkeerd heb getypt.

Ik wou zeggen "Wat was nou uiteindelijk de oplossing" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is wel zo leuk als je iedereen laat weten wat het net was, zo hebben andere mensen er ook wat aan :)

* Borromini ook wel nieuwsgierig is

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gok dat als je de image als bestand op een cd probeert te zetten het niet past, maar als je netjes de image als image brandt er niks aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Mocht helemaal niet lukken, download dan de server editie.

Brand, installeer, start op en:
Type dit in bash:
sudo apt-get update
sudo apt-get install ubuntu-desktop

De server ISO is namelijk een stuk kleiner.

edit @ onder
daar zei ik helemaal niets over, dat kan de topic starter zelf beslissen of hij kan een vraag er over stellen..

[ Voor 31% gewijzigd door Red-Front op 07-01-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickPt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-11-2024
Red-Front schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:32:
Mocht helemaal niet lukken, download dan de server editie.

Brand, installeer, start op en:
Type dit in bash:
sudo apt-get update
sudo apt-get install ubuntu-desktop

De server ISO is namelijk een stuk kleiner.
Of download de lts versie, lijkt me voor een server iig handiger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autoreply schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:47:
Dat IS het probleem (naast dat je uiteraard de image niet letterlijk kopieert), Vista gebruikt of minder ruimte op de cd of voegt informatie toe.
En je bewijs voor deze claim is wat precies? Als Vista daadwerkelijk info toevoegd of iets met de bitjes deed van het image, dan zou geen enkele gebrandde CD of DVD hetzelfde zijn als het image. Dat doet Vista dus echt niet.

Ik wou wel eens willen weten welke informatie er dan wordt toegevoegd, als je in Vista met bv. Nero een image brandt. Ik ben benieuwd. Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 15:50
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:37:
[...]

En je bewijs voor deze claim is wat precies? Als Vista daadwerkelijk info toevoegd of iets met de bitjes deed van het image, dan zou geen enkele gebrandde CD of DVD hetzelfde zijn als het image. Dat doet Vista dus echt niet.

Ik wou wel eens willen weten welke informatie er dan wordt toegevoegd, als je in Vista met bv. Nero een image brandt. Ik ben benieuwd. Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig ;)
Misschien brandt de ts de iso niet als image maar gewoon als een dataschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
blaataaps schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:28:
Ik gok dat als je de image als bestand op een cd probeert te zetten het niet past, maar als je netjes de image als image brandt er niks aan de hand is.
Dat dus.
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:37:

Dat het in het ene geval wel past en in het andere geval niet. Inderdaad, bij poging 1 de iso gemount, alle bestanden gekopieerd en gepast op de CD. Volgens vista kom je daar een krappe 2 mb tekort. Op een andere Vista via NTI-CD maker de iso rechtstreeks branden kopierenging wel gewoon.
Pagina: 1