Toon posts:

Termijn terugstorten geld na annulering van bestelling

Pagina: 1
Acties:
  • 964 views

Verwijderd

Topicstarter
bestelde 31 december bij all mall een amd processor waarvan volgens de website 10 van voorradig waren.
heb ook direct een mail gestuurd dat als de cpu inmiddels niet meer op voorraad was dat ik mijn geld direct terug wilde.
toen kreeg ik op 2 januari pas de orderbevestiging, en de cpu was niet op voorraad en deze werd nu besteld.
heb direct mijn geld terug gevraagd en ook bleek dat ze nooit een voorraad hadden gehad. misleidend.
geld zou direct teruggestort worden maar is inmiddels nog niet ontvangen. een transactie duurt geen 5 dagen.
ook 2 mails gestuurd waarop geen reactie kwam.
gelogen, genegeerd en misleidt.

hoe moet ik dit juridisch aanpakken mocht ik volgende week nog mijn geld niet terughebben?
gewoon naar het politie bureau gaan met een copy van alle mails?
of is er een speciale stichting die gehakt kan maken van z'n winkel?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:22
Aangetekende brief sturen en geld terug eisen als eerste stap.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 10:48

buggienuk

lekker buggie

Bel ze eens op?

Ook bekend op XBL als buggienuk

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58

painkill

Pain(k)(ill)

De politie doet er sowieso niks aan.

Stuur ze anders eens een mailtje van de wet waar in staat dat jij gelijk hebt, en dat ze het zichzelf alleen maar moeilijker maken zo.

En 5 dagen is nou niet zo heel lang, ken zat winkels die er weken over doen om terug te betalen.

Mijn SNES verzameling!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:39
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:57:
bestelde 31 december bij all mall een amd processor waarvan volgens de website 10 van voorradig waren.
heb ook direct een mail gestuurd dat als de cpu inmiddels niet meer op voorraad was dat ik mijn geld direct terug wilde.
toen kreeg ik op 2 januari pas de orderbevestiging, en de cpu was niet op voorraad en deze werd nu besteld.
heb direct mijn geld terug gevraagd en ook bleek dat ze nooit een voorraad hadden gehad. misleidend.
geld zou direct teruggestort worden maar is inmiddels nog niet ontvangen. een transactie duurt geen 5 dagen.
ook 2 mails gestuurd waarop geen reactie kwam.
gelogen, genegeerd en misleidt.

hoe moet ik dit juridisch aanpakken mocht ik volgende week nog mijn geld niet terughebben?
gewoon naar het politie bureau gaan met een copy van alle mails?
of is er een speciale stichting die gehakt kan maken van z'n winkel?
Allereerst zul je even realistisch moeten worden en de winkel een eerlijke kans geven om het geld terug te boeken. Het is niet dat iemand de hele dag transacties zit te boeken naar klanten, dat gaat vaak met een stapel tegelijk. Daarnaast zul je heel goed de algemene voorwaarden van de winkel moeten lezen. Als daar staat dat (ze om maar wat te noemen) een maand de tijd hebben om jou geld terug te boeken dan zul je ze tot een maand de tijd moeten geven. Hier ben je immers mee akkoord gegaan.

Ik vind het vervelend voor je dat ze hun voorraadindicatie niet up-to-date houden, maar vind ook dat je weinig geduld hebt als ik zo vrij mag zijn.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Twee emails, 7 dagen. Volgens mij moet je eerst even wat rustiger reageren, voordat je gelijk begint met liegen, negeren en misleiden. Pak de telefoon en bel ze op.

De politie heeft hier 1-2-3 weinig mee te maken en een stichting die gehakt maakt van ze lijkt me ook niet de meest verstandige weg :)

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

De meeste bedrijven doen bijvoorbeeld maar 1 keer per week terugboekingen, en met de feestdagen zal die hoop alleen maar zijn gegroeid dus ik zou nog even geduld uitoefenen.

.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-01 15:13
De politie heeft hier niets mee te maken omdat ******** niets verkeerds heeft gedaan. Zo simpel is het.
Stichtingen die hier gehakt van maken? Waar gehakt van maken? ******** handelt tot noch toe keurig volgens de voorwaarden waar jij mee akkoord bent gegaan.

Je moet niet van een webshop verwachten direct geld terug te betalen. Zoals mijn voorgangers ook al hebben gepost, er staat daar niet de hele dag iemand klaar om binnen 5 minuten geld terug te storten. Als je geluk hebt worden de credit-facturen en rekeningen van leveranciers eens per week verwerkt. Als je pech hebt eens per 2 weken of zelfs nog langer. Dat is ook gewoon conform de voorwaarden die je (waarschijnlijk ongelezen) geaccepteerd hebt. Pas als het meer dan een maand gaat duren heb je reden tot klagen.

Overigens is er dan nog altijd geen reden om aan oplichting te gaan denken. Fouten worden gemaakt, ook bij webshops. Tussen oplichting en overtreding van de algemene voorwaarden zit nog heel wat ruimte. Een van de sleutelwoorden die daarbij langs komen is "Bewust".

Wat betreft de mails, als ik je post goed lees zit je nu zo'n 2 á 3 dagen te wachten op antwoord? Natuurlijk is dat niet al te netjes, maar ik zie ******** nergens claims maken over binnen 24 uur antwoord o.i.d.. Daarnaast kun je ze natuurlijk ook even bellen. Daar hoef je geen eens 0900 kosten voor te betalen, ze hebben een doodnormaal lokaal nummer. Overigens weet ik niet wat er in je mails gestaan heeft, maar als jouw post hiervan een indicatie is...

Wat betreft de misleiding, leugens en andere zaken waar je ze van beschuldigd... Er staat toch echt keurig op hun site vermeld dat
1. De genoemde voorraad niet live is maar slechts (minimaal) iedere nacht bijgewerkt wordt
2. Ze er zelf geen (staat er zelfs in hoofdletters) voorraad op bijhouden, maar het de voorraad van de fabrikant betreft
3. De producten pas worden gereserveerd als de betaling binnen is

Kortom, de enige juridische stap die ik tot noch toe hier uit zie voortkomen is een mogelijke claim i.v.m. smaad vanuit ********.

[ Voor 60% gewijzigd door Nijn op 07-01-2009 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet veel verstand van dit soort dingen en leer nu veel door gewoon mijn probleem hier neer te leggen.
als eigen bedrijfje koop ik al jaren op ebay uit vele landen zoals china, isreal, duitsland, canada, australie en amerika maar met een nederlands winkeltje gaat het fout. dat is voor mij moeilijk te begrijpen en dan loop ik een beetje rood aan.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 13:10

E-Vix

Nu met sneeuw!

Van de website van all-mall (via google cache):
ALL-MALL IS V.A. 25-12-2008 TOT 02-01-2009 GESLOTEN I.V.M. VAKANTIE. BESTELLINGEN DIE V.A. 25-12-2008 BIJ ONS BINNEN KOMEN, ZULLEN WIJ PER 02-01-2009 IN BEHANDELING NEMEN
Dus dat je de 2e pas de orderbevestiging kreeg is logisch. Het heeft immers zelfs op hun site gestaan.
Artikel 9 – Ruilen en herroepingrecht
9.1 De Koper mag binnen zeven (7) werkdagen na ontvangstname zonder boete en zonder opgave van redenen de koop ontbinden met inachtneming van het bepaalde in artikel 9.3 t/m 9.6. Indien van het herroepingrecht gebruik wordt gemaakt zal ALL-MALL zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 30 dagen na de ontbinding zorgdragen voor de terugbetaling van het door de Koper aan ALL-MALL betaalde, mits de desbetreffende Producten zijn geretourneerd.
Ze hebben dus 30 dagen de tijd om het terug te storten. Ik ga er van uit dat ze op zaterdag en zondag niet gewerkt hebben, dus ze zijn nu pas 3 dagen er mee bezig. Je zal dus even geduld moeten hebben.

De laatste keer dat ik een bestelling geannulleerd had, stond er ongeveer het zelfde in de voorwaarden. Ool dat ze het zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen terug zouden storten. Dag 29 is het toen uiteindelijk teruggestort.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 13:31
Volgens mij zijn veel bedrijven op nieuwjaarsdag dicht. Het is nu nog geen week later en nu al ben jij in paniek. Wees geduldig en wacht het even af. Volgens mij heeft een bedrijf een bepaalde periode de kans om geld terug te storten.

Het is niet netjes dat de voorraad op de website niet correct is maar goed dat kan gebeuren. Dat risico loop je als je online bestelt zonder eerst te vragen of het product ook echt op voorraad is.

Tel tot 10 en wacht gewoon rustig en dan zal alles weer goed komen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is nu opgelost.
ik werd een beetje bang omdat mijn mail werd genegeerd.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gaat het 'fout'? Waar gaat het nou fout?

Jij bestelt op 31 december (als iedereen aan de champagne zit en de volgende dag vrij heeft) iets bij een shop die duidelijk het hoe-en-wat vermeldt van z'n voorraadstatus (namelijk: status leverancier, geen eigen voorraad). Dan krijg je 2 januari ('pas' volgens jou, ik vind het nog snel) reactie dat ze hem gaan bestellen. Jij wil daar blijkbaar niet op wachten en je wil je geld terug. Dan verwacht je vervolgens dat dat binnen drie werkdagen op je rekening staat. Als dit niet gebeurd is (goh, wat vreemd...) noem je dit "gelogen, genegeerd en misleidt" en je wil er zelfs mee naar de politie.

Ik denk dat je jezelf even een iets normaler verwachtingspatroon en wat meer begrip aan moet meten. De enige die liegt, negeert en misleidt ben jij, naar jezelf (daarmee bedoel ik dus dat je jezelf voor de gek houdt, ff voor de duidelijkheid, niet dat je in dit topic loopt te liegen).

Jij krijgt uit China, Israel e.d. ook op feestdagen binnen één dag geleverd en zo niet, binnen drie dagen je geld terug? Da's wel heel knap...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

TS, stop nou eens met het zo snel conclusies trekken.
Het zou best kunnen dat ze je mail hebben ontvangen, maar er bewust of onbewust niet direct op reageren.

Zoals ook al hierboven gezegd, er wordt niet geclaimt dat er binnen 24 uur wordt gereageerd, en dus kan een reactie iets langer nemen dan dat je in eerste instantie wil. Ok, 3 dagen is wat aan de lange kant, maar ze hebben je kennelijk vandaag toch nog teruggemailt. Where's the rush?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
ja het is inmiddels opgelost. (vreemd dat service sneller kan als je aan belt trekt)

via ebay kan vaak 10 weken duren en soms ook wel 3 dagen (amerika).
meeste winkels zijn niet dicht op oudjaarsdag en sommigen zelfs open op tweede kerstdag.
als men zecht dat het geld direct teruggestort word dan verwacht ik dat in 15 minuten. zo gaat dat vaak met de klanten die ik heb. maar dat is allemaal veel persoonlijker.

het was voor mij puur een paniek reactie. en nu weet ik ook dat kopers niet zo veel rechten hebben als het erop aankomt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 16:39 ]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:48
Heb ook een keer bestelling gedaan bij All-Mall, direct betaald. Levertijd duurde mij te lang (5 weken), dus ergens anders wat bestelt, en bestelling geannuleerd. Ook op die mail werd niet gereageerd.
Gelukkig woon ik er in de buurt, dus ben even langs gegaan. Waren toen heel klantvriendelijk en boden excuses aan dat ze de mail niet gelezen hadden, en kreeg direct mijn geld terug + order geannuleerd.
Denk dat je ze gewoon even de tijd moet geven, of even langs gaan.

Edit: laat maar, had nog niet gelezen dat het opgelost was.

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 07-01-2009 16:40 ]

• Nijn
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:38:
meeste winkels zijn niet dicht op oudjaarsdag en sommigen zelfs open op tweede kerstdag.
als men zecht dat het geld direct teruggestort word dan verwacht ik dat in 15 minuten. zo gaat dat vaak met de klanten die ik heb. maar dat is allemaal veel persoonlijker.

het was voor mij puur een paniek reactie. en nu weet ik ook dat kopers niet zo veel rechten hebben als het erop aankomt.
Beetje krom om Ebay verkopers te vergelijken met Nederlandse Webshops. Ik neem aan dat je weet wat het verschil is tussen het arbeidsloon en arbeidsvoorwaarden in Nederland en die van bijvoorbeeld China/Hong Kong? (Waar de meeste ebay sellers van electronica zitten, eventueel via een omweg met een 'kantoor' - lees postbus en gedeelte telefoniste - in Amerika). Ook is het natuurlijk zo dat een bankoverschrijving een stuk lastiger ongedaan te maken is dan een Paypal betaling. Paypal met 1 druk op de knop, bankoverschrijving moet door gemachtigde personen die de codes weten / pasjes hebben helemaal ingevuld worden.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

ja het is inmiddels opgelost. (vreemd dat service sneller kan als je aan belt trekt)

Een online dozen schuiver die open is op 2e kerstdag? Noem daarvan dan eens een voorbeeld!

Over die 15 minuten zeg ik maar niets, dat is echt te onnozel. Denk je werkelijk dat een bedrijf alles laat vallen omdat een of andere Bert zijn geld terug wil?

/edit, lijkt met trouwens ook niet netjes om het bedrijf hier met volle naam te noemen aangezien ze niets verkeerd hebben gedaan!

[ Voor 6% gewijzigd door swtimmer op 07-01-2009 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is ook opgelost, van mij mag een moderator de thread wel verwijderen of aanpassen.

jullie zijn erg makkelijk zie ik wel, ik ga er zelf niet mee akkoord om zo behandeld te worden.
je zult toch voor je rechten moeten vechten begrijp of je moet 30 dagen wachten.
als ja vanalles accepteerd gaat men over je heen lopen.
en nederland is nou precies z'n landje waar vanalles door je strot gepest word.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 16:55 ]

• Nijn
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:50:
het is ook opgelost, van mij mag een moderator de thread wel verwijderen of aanpassen.
Je kunt natuurlijk zelf ook even de naam van de shop uit je posts editen en er duidelijk bij vermelden dat jouw verwachtingen totaal onterecht waren.

[ Voor 12% gewijzigd door Nijn op 07-01-2009 16:54 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kopers zijn prima beschermd in Nederland hoor :)

Dat jij de termijn van 30 dagen die voor dit soort zaken is vastgelegd te lang vind en anders gewend bent doet daar weinig aan af.

Paniek is sowieso nogal een slechte raadgever natuurlijk. Als jij als ondernemer al in paniek raakt als je niet binnen een paar dagen reactie krijgt op mailtjes (en dan ook nog eens rond de feestdagen en ik kan me voorstellen dat mailtjes van klanten die klagen dat ze hun geld sneller terug willen hebben sowieso geen prioriteit hebben)...

Al met al is het natuurlijk niet de bedoeling om bij elke paniek aanval hier een topic te openen. Op heel GoT is het beleid dat je eerst zelf wat inzet moet tonen voor je een topic opent. Dat geldt hier in SF net zo. We verwachten dat je er eerst met de shop probeert uit te komen voordat je hier een topic opent om om hulp te vragen omtrent de rechten en plichten die een rol spelen in jouw situatie.

Dit topic gaat dan ook op slot, stormen in een glas water zijn niet echt een topic waard. En ik pas ook maar even de titel aan, want dat is wel erg onterecht negatief richting de shop. Dat de naam van de shop genoemd wordt is op zich verder natuurlijk geen probleem :)

Iedereen bedankt voor de behulpzame replies met duidelijke info en tips, al zou ik sommigen willen vragen een beetje op de toon van hun posts te letten :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.