PayPal kopersbescherming ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvana_30
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-04 10:24
Beste Mede Tweakers,

Zijn er hier meer mensen die ivm een niet ontvangen product een aanspraak hebben gemaakt op de PayPal kopersbescherming ?

Mijn persoonlijke ervaring is dat je na 3 maanden wachten te horen krijgt dat de claim is afgewezen gezien de verkoper een verzendbewijs heeft terwijl jij het product nooit ontvangen hebt ! Dit noem ik geen 100% kopersbescherming zoals PayPal het noemt 8)7

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere GOT leden op dit gebied.

Groeten,

Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb geen ervaring met kopersbescherming, wel met een inbraak op mijn account een half jaar geleden. Dit werd door PayPal uiterst netjes afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21253

nvana_30 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:08:
Beste Mede Tweakers,

Zijn er hier meer mensen die ivm een niet ontvangen product een aanspraak hebben gemaakt op de PayPal kopersbescherming ?

Mijn persoonlijke ervaring is dat je na 3 maanden wachten te horen krijgt dat de claim is afgewezen gezien de verkoper een verzendbewijs heeft terwijl jij het product nooit ontvangen hebt ! Dit noem ik geen 100% kopersbescherming zoals PayPal het noemt 8)7

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere GOT leden op dit gebied.

Groeten,

Arno
ik koop heel veel mbv paypal en betaal altijd met credit card, zodat ik koperbescherming via de creditcard maatschappij heb.

Mijn advies is dus altijd met CC betalen bij paypal. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41
Ik heb een keer een issue gehad en kreeg het geld minus de fee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:53
Ik had een keer wat bij een chinees in hongkong gekocht, werd niet geleverd.

Via de creditcard-maatschappij alles terug gekregen, van paypal toen weinig gehoord.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

EraZor

Don't mention the war

Ooit twee t-shirts besteld en nooit ontvangenm. Dispuut aangemaakt bij Paypal (na herhaaldelijk niet reageren van de verkoper) en na een maandje keurig m'n centen teruggehad. Alleen maar positief wat mij betreft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ook ooit iets besteld, betaald via Paypal met mijn creditcard. Werd niet geleverd, geschil gestart, upgrade gedaan naar een claim. Claim werd toegewezen door Paypal maar Paypal kon mij het geld niet teruggeven omdat het saldo van de verkoper tekort schoot. In totaliteit kreeg ik welgeteld 0,25 euro terug op een bestelling van 350 euro. Vervolgens aangekaard bij mijn creditcardmaatschappij maar die gaven 0 op het rekest omdat ik aldus hen onvoldoende bewijs had meegeleverd. Cruciaal hierin was de correspondentie tussen mij en de verkoper. Dat bewees namelijk dat er wel degelijk sprake was van een koop met als gevolg niet nakoming.

Echter, ik zat bij Compuserve, gebruikte het @cs.com toegewezen account en wist helemaal niet dat IMAP er standaard voor zorgt dat na 10 dagen alle emails worden verwijderd van de server. Dus daar ging de correspondentie en daarmee het bewijs. Al met al 1 les wijzer geworden: grote aankopen in persoon op komen halen i.p.v. betalen en op laten sturen. Emails uitprinten en niet verwachten dat die Paypal kopersbescherming je ook maar iets oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03 17:01
Garantie heeft (bij mijn weten) alleen zin, als de verkoper genoeg geld op zijn rekening heeft staan.
2 Maal een claim ingediend, en 2 maal naar tevredenheid opgelost.
Dus zorg, als je bv. koopt bij eBay dat je zijn cq haar feedback controleerd.
Off. 6 Jaar ervaring met PayPal en eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb een keer iets besteld wat totaal niet aan de overeenkomst voldeed. Geschil gestart, verkoper reageerde niet, op de een of andere manier toch m'n geld niet terug gehad. Wassen neus imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 18:48
Geen ervaring met Paypal zelf, wel 2X met CC via Paypal.
Je kan best gewoon direct naar je CC-firma mailen/bellen/faxen.
Bij mij was het 2x binnen de week geregeld zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@coenraad12: dus een beetje verkoper die niet wegdeinst voor oplichtingspraktijken zorgt ervoor dat er niks op zijn rekening staat. Incasseert wel het aankoopbedrag, maar neemt dat meteen op zodat Paypal niks terug kan halen. Dat is mij namelijk denk ik over komen. Kocht op marktplaats namelijk een 2dehandse 60GB PS3 voor 350 euro, vraagprijs 400, ik deed een bod van 350 waar ie akkoord mee ging. Das niet dusdanig laag waarbij bij mij de bel afgaat: if it sounds too good to be true, it propably is. Was gewoon een Nederlander. Als ik nu meer gegevens had gehad (naast naam + woonplaats) dan had ik naar sectie kanton kunnen gaan. Maarja, met alleen een naam & woonplaats kom je niet zo ver met het opstellen van een dagvaarding :N

En ja ik weet ook dat ik had moeten afspreken de PS3 op te komen halen. Maar op dat moment was ik nog een paar dagen op vakantie en wilde dolgraag een PS3 maar kon 600 euro niet betalen nieuw. Dus marktplaats afgespeurd en met de verkeerde in zee gegaan. Is trouwens mijn enige negatieve ervaring met Marktplaats tegenover de jarenlange positieve ervaring. Afijn, ik ben het eens met Cocytus: wassen neus. Zelfs al doorloop je het, wordt je claim je toegewezen dan nog kun je achter het net vissen. Hoezo bescherming :| Maar ach, tegen deze ene misser en dure les staan talloze goede ervaringen met Paypal. Heb al tig transacties via Paypal gedaan in 2 jaar tijd en vind het een prima initiatief. :) Trek me alleen niks meer aan van die kopersbescherming, das marketing om meer mensen naar Paypal te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03 17:01
@coenraad12: dus een beetje verkoper die niet wegdeinst voor oplichtingspraktijken zorgt ervoor dat er niks op zijn rekening staat. Incasseert wel het aankoopbedrag, maar neemt dat meteen op zodat Paypal niks terug kan halen.

Daar komt het inderdaad op neer. Staat ook in de voorwaarden van PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:57
probleempje gehad in america, bij een groot vloeibaar warenhuis voor RC aankopen...
Niet geleverd gekregen, hij had het wel gepost, was ook te zien in de track trace, maar verder dan dat kwam het niet, kwijt geraakt tussen het postkantoor daar en nederland.

Geschil geopend, maandje wachten, en geld terug.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Plaat gekocht op ebay.
Plaat kwam gebroken aan.
Plaat was $16, verzend $17 betaald. (postzegels op pakket waren $10,30 by the way)

Verkoper gaf 100% kopersgarantie.
Ik claimen bij verkoper: nee, ik geef je alleen $16 terug, geen $33.
Claim aangemaakt bij Paypal.

Paypal zegt: stuur plaat terug met online trackingnummer.
Ik naar TNT: kost 25 euro.

Dus geschil maar gesettled en $16 terug gekregen en $17 kwijt.
Geen 100% kopersgarantie dus. De verkoper wist dat ik dan toch veel kosten zou moeten maken. Heb hem wel negatieve feedback gegeven, de asswipe :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 18-01-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 87302 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:36:
Plaat gekocht op ebay.
Plaat kwam gebroken aan.
Plaat was $16, verzend $17 betaald. (postzegels op pakket waren $10,30 by the way)
Ex belastingen, het kan best zijn dat ze dus meer kosten hebben gemaakt. Daarnaast noemen Amerikaanse bedrijven het ook vaak shipping & handling en zetten ze verpakkingskosten ook in die fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Joosie200 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:14:
Ook ooit iets besteld, betaald via Paypal met mijn creditcard. Werd niet geleverd, geschil gestart, upgrade gedaan naar een claim. Claim werd toegewezen door Paypal maar Paypal kon mij het geld niet teruggeven omdat het saldo van de verkoper tekort schoot. In totaliteit kreeg ik welgeteld 0,25 euro terug op een bestelling van 350 euro.
Dat vind ik apart, omdat paypal de verkopende partij net zo makkelijk op een negatief saldo zet.... tenzij je zaken hebt gedaan met een partij ZONDER verified account.

Altijd opletten als je met paypal betaakld: is de andere partij verified en bij voorkeur een business paypal account. Het verifieren kost niets, je moet alleen je credit card opgeven of een bank account aan de Paypal account koppelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Stewie! op 18-01-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

DaMorpheus schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:29:
[...]

Ex belastingen, het kan best zijn dat ze dus meer kosten hebben gemaakt. Daarnaast noemen Amerikaanse bedrijven het ook vaak shipping & handling en zetten ze verpakkingskosten ook in die fee.
Was een particulier. Hij had twee opties, 1 van $12 priority mail en nog een van $17. Om geen gezeik te hebben had ik die van $17 genomen en achteraf toch gezeik. Ik heb zelf ooit een keer een pakje naar de USA gestuurd en dat was kwijt geraakt. Heb toen zonder vragen 100% teruggestort. Ik vind dat ik als verkoper verantwoordelijk ben dat alles goed aankomt. Helaas denkt niet iedereen daar zo over. Maar die 100% garantie van Paypal is dus een wassen neus en je bent afhankelijk van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvana_30
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-04 10:24
Thanks voor de input allemaal. De uitkomst is een beetje 50-50 als ik jullie antwoorden zo lees, soms werkt de bescherming wel en soms niet blijkbaar. Voor mij blijft het koperbescherming / verzekering die niets biedt, maar het kan wel werken blijkbaar.

Ik heb nu zelf inmiddels 2 ervaringen met PayPal waarin een artikel niet werd afgeleverd en nooit iets teruggezien van de verzekering die PayPal zou bieden. Als je met creditcard betaalt heb je dat probleem niet, terwijl PayPal de 2e keer wederom geen gehoor gaf op het niet afgeleverde pakket is het door Visa keurig netjes afgehandeld en terugbetaald _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
De schijnveiligheid heeft voor mij in ieder geval nu gezorgd dat ik mijn account opgezegd heb, hieronder bericht van PayPal met een geschil:

Beste Erwin ,

Na zorgvuldige overweging hebben we ons onderzoek naar de hieronder
omschreven klacht afgerond.

We hebben in uw voordeel besloten maar kunnen geen terugbetaling incasseren
van de rekening van de verkoper. Zoals vermeld in de gebruikersovereenkomst
van PayPal kunnen terugbetalingen in verband met een klacht van een koper
niet worden gegarandeerd.

Wij zullen alles in het werk stellen om het desbetreffende bedrag te
incasseren indien dit in de toekomst op de rekening van de verkoper
beschikbaar komt. Tot de mogelijke acties behoren een waarschuwing, een
tijdelijke beperking en het sluiten van de rekening. PayPal hanteert een
aantal factoren om vast te stellen wanneer actie wordt ondernomen,
waaronder klachten van leden. Vanwege wetgeving omtrent gegevensbescherming
kunnen wij geen informatie over dergelijke acties verstrekken. Ons beleid
is erop gericht uw veiligheid te beschermen wanneer u PayPal gebruikt.

Dus een Creditcard is veiliger en uiteindelijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102729

Ik heb hetzelfde gehad, gekocht, betaald, niets ontvangen, gelijk gekregen en kreeg $11 terug van de 370 die ik betaald had.
Schijnveiligheid dus, in de min zetten.. nee, dat doen ze niet.
Aankloppen bij de CC maatschappij.. helaas dat moet binnen 3 maanden het onderzoek duurde langer dan dat, ook pech.. maar zoals er al stond.. ALS de "oplichter" weer een pp account aanmaakt ben ik gelijk aan de beurt.. yeah right.

Tel daarbij op de dat overschrijven van mijn ING rekening naar PP 5 dagen duurt (geld is wel gelijk weg van de ing, kassa voor PP dus) en dat een betaling ontvangen belachelijk duur is dan kan ik alleen maar zeggen dat ik het niets vind eigenlijk, maar sommige mensen die iets kopen willen toch pp gebruiken..

Ik weet dat het topic wat ouder is maar nu marktplaats de kopersbescherming gaat vervangen is het misschien toch wel weer iets actueler allemaal.. oh ja, het wordt paypalkopersbescherming..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik had bij een ebay store COD4:Modern warfare gekocht, new and sealed. Krijg ik hem thuis, used&unsealed, ook geen briefje met de key erop. Geschil geopend op Ebay/Paypal en netjes alle geld teruggekregen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat de verkoper nog een hoog genoeg saldo op zijn rekening had staan.. dat is mijn punt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Imo is de PayPal kopersbescherming niets meer dan een wassenneus voor grotere bedragen.
In 2005 op eBay US een Dell XPS laptop tekoop gezien voor $3000 (nieuwprijs in NL was 4500eur). Prijs was niet to good to be true, je ziet vaker Dell producten voor erg weinig op eBay. De verkoper had een feedbackscore van 25. Op diezelfde pagina stond nog eens vermeld dat er hier een PayPal kopersbescherming op zou zitten.
Ik koop deze laptop en betaal met PayPal, omdat mijn CC het niet toeliet om 3500$ dollar af te schrijven (koers dollar/euro was toen ook een stuk minder gunstig), heb ik handmatig vanuit mijn bankrekening gestort naar mijn PayPal.
Afin, 2 weken later nog steeds geen laptop mogen ontvangen. Verkoper reageert niet meer dus geschil bij PayPal ingediend.
Uiteindelijk ergens zon 6 tot 8 weken later krijg ik 350$ teruggestort :( Volgens PayPal stond er geen saldo op het account van de verkoper (goh gek he), en zou dit zou het maximum bedrag zijn wat ik mag ontvangen uit de kopersbescherming. Zonder dat PayPal mij de gelegenheid bood om hierop te reageren werdt de case gesloten, en alle overige klachten werden direct afgedaan omdat de case gesloten was. Na een moeizaam telefonisch contact werd me gewezen op de algemene voorwaarden van het kopersbescherming programma. Die link was zo diep verstopt op hun site, dat de medewerker mij uiteindelijk de gehele URL telefonisch letter voor letter heeft moeten spellen.

Wat was nu het geval, in die kleine lettertjes staat een berg voorwaarden, om aanspraak te maken op volledige kopersbescherming moet de verkoper moet minimaal xxx feedback score hebben, niet gehacked zijn en zodoende meer van dat soort uitzonderingen. Mijn terugbetaling van 350$ was gebaseerd op het vermoeden van PayPal dat het account gehacked zou zijn. Dat stond namelijk ook in deze voorwaarden, het is aan PayPal te bepalen of een account wel of niet gehacked is. En jah, tegenspraak is niet mogelijk.

Achteraf gezien was dit gewoon een bewuste oplicht aktie geweest van deze verkoper, de XPS laptop heeft hij na mij nog eens 2x verkocht. Zijn opgebouwde feedback score was gebaseerd op verkoop van kleine prulletjes (aan vrienden?) En uiteraard geeft eBay/PayPal geen adres informatie zodat ik geen strafrechterlijke aangifte kon doen. Sinds dien betaal ik alleen nog maar via PayPal vanaf mijn CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balen maar het geeft nog eens aan dat ik niet de enige ben die zo benadeeld is, mijn bedrag is 10% van wat jij kwijt bent maar ik zou het allemaal wel eens willen aankaarten zodat er aandacht aan besteed wordt waar dan ook, zeker nu marktplaats ook zo betrokken wordt (eigendom van ebay en PP ook, mooie koppelverkoop :) )
Pagina: 1