Het zoveelste topic over het aansluiten van je spullen.
Eerste een vraagje vooral: Als er ergens staat een component uitgang, bedoelen ze dan zo een gele / cinch kabel uitgang?
Verder heb ik de nu volgende spullen:
Een pioneer 575 dvd. Optisch en coaxiaal audio uit. Scart/component/composiet/s-video beeld uit
De standaard humax decoder. Optisch audio uit. Scart voor beeld uit
Een gamecube/ps2/lacie media center. Alle met zo een gele (cinch?) en rood/witte tulp uitgang.
Een oude philips crt tv. Met maar 2 scart aansluitingen.
(De dvd en decoder zitten nu met scart naar de tv. De gamecube/ps2/lacie gaan allemaal naar een scartconverter en liggen er los naast. Deze moet ik nu wisselen met de dvd scart als ik die wil gebruiken)
Nu wil ik een HT set gaan kopen bestaande uit een 5.1 set (magnat needle) en de onkyo 706
Hoe ga ik dit aansluiten? Waarvoor ik nu het volgende heb verzonnen:
Dvd audio -> coaxiaal -> receiver.
Dvd beeld -> kan dit met een component of composiet kabel dan naar de receiver? Zoja welke?
(Helaas kan dit dus niet rechtstreeks naar de tv omdat deze maar twee ingangen heeft, ik wil van het wisselen af)
Decoder audio -> optisch -> receiver
Decoder video-> scart-> tv
Gamecube/PS2/Lacie alle audio (rood/witte tulp) naar receiver?
Gamecube/PS2/Lacie alle beeld (gele cinch) naar receiver?
En dan als laatste nog het beeld van de receiver naar de tv. Dit zal dan met een composiet/cinch kabel naar de scart ingang moeten? (Ook via een scart converter)
Gaat dit werken of zie ik nog iets over het hoofd?
Alternatief is toch nog een scart switch te kopen en daar de dvd/gamecube/ps2/lacie op aan sluiten, zodat iig al het beeld rechtstreeks naar de tv kan. Helaas moet ik dan nog steeds met de hand switchen.
(Misschien toch ook maar meteen een nieuwe tv kopen?
)
BVD
Eerste een vraagje vooral: Als er ergens staat een component uitgang, bedoelen ze dan zo een gele / cinch kabel uitgang?
Verder heb ik de nu volgende spullen:
Een pioneer 575 dvd. Optisch en coaxiaal audio uit. Scart/component/composiet/s-video beeld uit
De standaard humax decoder. Optisch audio uit. Scart voor beeld uit
Een gamecube/ps2/lacie media center. Alle met zo een gele (cinch?) en rood/witte tulp uitgang.
Een oude philips crt tv. Met maar 2 scart aansluitingen.
(De dvd en decoder zitten nu met scart naar de tv. De gamecube/ps2/lacie gaan allemaal naar een scartconverter en liggen er los naast. Deze moet ik nu wisselen met de dvd scart als ik die wil gebruiken)
Nu wil ik een HT set gaan kopen bestaande uit een 5.1 set (magnat needle) en de onkyo 706
Hoe ga ik dit aansluiten? Waarvoor ik nu het volgende heb verzonnen:
Dvd audio -> coaxiaal -> receiver.
Dvd beeld -> kan dit met een component of composiet kabel dan naar de receiver? Zoja welke?
(Helaas kan dit dus niet rechtstreeks naar de tv omdat deze maar twee ingangen heeft, ik wil van het wisselen af)
Decoder audio -> optisch -> receiver
Decoder video-> scart-> tv
Gamecube/PS2/Lacie alle audio (rood/witte tulp) naar receiver?
Gamecube/PS2/Lacie alle beeld (gele cinch) naar receiver?
En dan als laatste nog het beeld van de receiver naar de tv. Dit zal dan met een composiet/cinch kabel naar de scart ingang moeten? (Ook via een scart converter)
Gaat dit werken of zie ik nog iets over het hoofd?
Alternatief is toch nog een scart switch te kopen en daar de dvd/gamecube/ps2/lacie op aan sluiten, zodat iig al het beeld rechtstreeks naar de tv kan. Helaas moet ik dan nog steeds met de hand switchen.
(Misschien toch ook maar meteen een nieuwe tv kopen?

BVD