Aansluiten randapparatuur op receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 10:47
Het zoveelste topic over het aansluiten van je spullen.

Eerste een vraagje vooral: Als er ergens staat een component uitgang, bedoelen ze dan zo een gele / cinch kabel uitgang?

Verder heb ik de nu volgende spullen:
Een pioneer 575 dvd. Optisch en coaxiaal audio uit. Scart/component/composiet/s-video beeld uit
De standaard humax decoder. Optisch audio uit. Scart voor beeld uit
Een gamecube/ps2/lacie media center. Alle met zo een gele (cinch?) en rood/witte tulp uitgang.
Een oude philips crt tv. Met maar 2 scart aansluitingen.
(De dvd en decoder zitten nu met scart naar de tv. De gamecube/ps2/lacie gaan allemaal naar een scartconverter en liggen er los naast. Deze moet ik nu wisselen met de dvd scart als ik die wil gebruiken)

Nu wil ik een HT set gaan kopen bestaande uit een 5.1 set (magnat needle) en de onkyo 706

Hoe ga ik dit aansluiten? Waarvoor ik nu het volgende heb verzonnen:
Dvd audio -> coaxiaal -> receiver.
Dvd beeld -> kan dit met een component of composiet kabel dan naar de receiver? Zoja welke?
(Helaas kan dit dus niet rechtstreeks naar de tv omdat deze maar twee ingangen heeft, ik wil van het wisselen af)
Decoder audio -> optisch -> receiver
Decoder video-> scart-> tv
Gamecube/PS2/Lacie alle audio (rood/witte tulp) naar receiver?
Gamecube/PS2/Lacie alle beeld (gele cinch) naar receiver?

En dan als laatste nog het beeld van de receiver naar de tv. Dit zal dan met een composiet/cinch kabel naar de scart ingang moeten? (Ook via een scart converter)

Gaat dit werken of zie ik nog iets over het hoofd?

Alternatief is toch nog een scart switch te kopen en daar de dvd/gamecube/ps2/lacie op aan sluiten, zodat iig al het beeld rechtstreeks naar de tv kan. Helaas moet ik dan nog steeds met de hand switchen.

(Misschien toch ook maar meteen een nieuwe tv kopen? :X :+)

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ten eerste zou ik proberen de beste beeldkwaliteit uit elk apparaat te halen.
Voor een CRT tv is dit de volgorde van slechste kwaliteit naar beste:
Composiet (1 geel tulpje) -> svideo -> scart RGB

Je zou dus eens moeten checken of jouw tv scart RGB aankan. Als dit zo is dan geeft dit de beste beeldkwaliteit.
Echter volgens mij zijn er niet veel receivers met scart ondersteuning, dus dan val je terug naar svideo. Maar da's niet zo erg want het kwaliteitsverschil tussen svideo en scart RGB is niet zo heel groot.

Het is dus kiezen tussen een receiver met svideo. Of een scart rgb switchbox waarbij je manueel moet switchen, maar wel net een tikkeltje betere kwaliteit.
Composiet (1 geel tulpje) is wat mij betreft geen optie omdat de kwaliteit te belabberd is.

Let op als je scart switchbox koopt dat deze ook rgb aankan, de meeste kunnen dit namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 10:47
Oke, denk dat ik daar maar na opzoek ga. (goede scart switch)
Volgens mij gaat het anders niet echt lukken alles aan te sluiten op de receiver.