hallo
ik ben beginnend webdesigner en ben op een probleem gestuit met ie7 .
ik hoop dat ik het allemaal duidelijk genoeg uitkan leggen .
het is alsvolgd , ik heb de site in dreamweaver opgebouwd aan de hand van mijn photoshop ontwerp .
nu heb ik op de main van de site een grote lap text wat niet in 1 keer in de box past.
dus ik hen de overflow in de css op overflow gezet , nu scrolled de text in firefox heel netjes over de achtergrond zef heen waarbij de achtergrond op zijn plek blijft en je niet buiten de box kunt kijken .
maar in IE7 laat die de text vast staan en gaat die gewoon over de borders heen waardoor de text onder
de achtergrond valt en dus buiten de eigenlijke box . ( zie screen )
nu heb ik geprobeerd de achtergrond op een fixed positie te zetten , maar dan valt mijn achtergrond onder mijn banner .
ook wordt javascript niet op prijs gesteld op mijn opleiding om zoiets op te lossen .
het is ook de bedoeling dat de banner, en de nav altijd in zicht zijn dus het is puur die box die moet scrollen .
is het mogelijk om het gewoon in je css op te lossen , zoja waar ?
hier nog even een screen van het probleem gevold door het stukje CSS voor dat deel van de pagina .

#main {
float: left;
height: 405px;
width: 470px;
font-size: 12px;
color: #de2184;
font-family: "Century Gothic", Verdana, sans-serif;
font-style: normal;
background-image: url(../images/main-.jpg);
background-repeat: no-repeat;
padding-top: 20px;
padding-right: 290px;
padding-left: 195px;
overflow: scroll;
}
alvast bedankt voor jullie hulp .
PS: is het mogelijk om van die afschuwelijke horizontale scroll bar af te komen die is totaal niet nodig want er valt niks te scrollen .
ik ben beginnend webdesigner en ben op een probleem gestuit met ie7 .
ik hoop dat ik het allemaal duidelijk genoeg uitkan leggen .
het is alsvolgd , ik heb de site in dreamweaver opgebouwd aan de hand van mijn photoshop ontwerp .
nu heb ik op de main van de site een grote lap text wat niet in 1 keer in de box past.
dus ik hen de overflow in de css op overflow gezet , nu scrolled de text in firefox heel netjes over de achtergrond zef heen waarbij de achtergrond op zijn plek blijft en je niet buiten de box kunt kijken .
maar in IE7 laat die de text vast staan en gaat die gewoon over de borders heen waardoor de text onder
de achtergrond valt en dus buiten de eigenlijke box . ( zie screen )
nu heb ik geprobeerd de achtergrond op een fixed positie te zetten , maar dan valt mijn achtergrond onder mijn banner .
ook wordt javascript niet op prijs gesteld op mijn opleiding om zoiets op te lossen .
het is ook de bedoeling dat de banner, en de nav altijd in zicht zijn dus het is puur die box die moet scrollen .
is het mogelijk om het gewoon in je css op te lossen , zoja waar ?
hier nog even een screen van het probleem gevold door het stukje CSS voor dat deel van de pagina .

#main {
float: left;
height: 405px;
width: 470px;
font-size: 12px;
color: #de2184;
font-family: "Century Gothic", Verdana, sans-serif;
font-style: normal;
background-image: url(../images/main-.jpg);
background-repeat: no-repeat;
padding-top: 20px;
padding-right: 290px;
padding-left: 195px;
overflow: scroll;
}
alvast bedankt voor jullie hulp .
PS: is het mogelijk om van die afschuwelijke horizontale scroll bar af te komen die is totaal niet nodig want er valt niks te scrollen .