Ik heb hier momenteel 2 lijnen liggen, 1 directe ADSL lijn, en 1 LAN lijn.
De lan heeft zelf een internet verbinding van 4MBit, welke gebruikt word door 100+ gebruikers.
De ADSL lijn is een lijn speciaal voor mijn eigen gebruik. Nu wil ik deze 2 tegelijkertijd kunnen gebruiken.
Situatie zoals het zou moeten worden
------- LAN
Laptop - |
------ Internet
Nu weet ik dat dit mogelijk is binnen XP middels een ROUTE aan te maken.
Ik het nu een route als volgt:
ROUTE ADD 168.0.0.0 MASK 255.0.0.0 168.0.0.1
ROUTE ADD 0.0.0.0 MASK 0.0.0.0 192.168.0.1
De eerste route dient dus alles binnen het netwerk over gateway 168.0.0.1 te doen, en de 2de alles wat daarbuiten valt over 192.168.0.1. Nu werkt dit wel, echter zodra het bij hostnames komt gaat het mis.
Zodra ik bijv. een ping stuur naar 168.0.0.2 krijg ik respons, zodra ik hetzelfde doe naar de desbetreffende hostname gaat het mis, en krijg ik geen respons..
Heb hier nu al enkele uren mee bezig geweest en google/zoeken helpt niet echt (gok dat ik op de foute woorden zoek..
) Iemand die me verder kan helpen?
De lan heeft zelf een internet verbinding van 4MBit, welke gebruikt word door 100+ gebruikers.
De ADSL lijn is een lijn speciaal voor mijn eigen gebruik. Nu wil ik deze 2 tegelijkertijd kunnen gebruiken.
Situatie zoals het zou moeten worden
------- LAN
Laptop - |
------ Internet
Nu weet ik dat dit mogelijk is binnen XP middels een ROUTE aan te maken.
Ik het nu een route als volgt:
ROUTE ADD 168.0.0.0 MASK 255.0.0.0 168.0.0.1
ROUTE ADD 0.0.0.0 MASK 0.0.0.0 192.168.0.1
De eerste route dient dus alles binnen het netwerk over gateway 168.0.0.1 te doen, en de 2de alles wat daarbuiten valt over 192.168.0.1. Nu werkt dit wel, echter zodra het bij hostnames komt gaat het mis.
Zodra ik bijv. een ping stuur naar 168.0.0.2 krijg ik respons, zodra ik hetzelfde doe naar de desbetreffende hostname gaat het mis, en krijg ik geen respons..
Heb hier nu al enkele uren mee bezig geweest en google/zoeken helpt niet echt (gok dat ik op de foute woorden zoek..
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.