Toon posts:

Product al rerepareerd voor de aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik mijn laptop moeten laten repareren. Door de reparateur werd opgemerkt dat dit al de tweede keer is dat de laptop terug is gekomen voor reparatie. Nu blijkt dat de laptop al eens is gerepareerd voordat ik hem heb aangeschaft.

Ik heb de laptop vorig jaar gekocht bij een niet nader te noemen computerwinkel. Hij is mij verkocht als een nieuwe laptop. Dit blijkt dus niet het geval te zijn. Wat zijn in deze situatie mijn rechten?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zou eerst verhaal gaan halen bij de betreffende winkel. Wat zeggen zij? Wie weet doen ze niet moeilijk en krijg je gewoon een nieuwe. :)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je de winkel er al mee geconfronteerd?

Money for nothin' and your chicks for free

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:08

sanzut

It's always christmas time

Was de verpakking nog wel gewoon verzegeld?

Verwijderd

Topicstarter
Of de verpakking verzegeld was weet ik niet meer, helaas. Ik wil inderdaad de winkel ermee confronteren, maar vroeg me af of er al mensen zijn met een dergelijke ervaring is of wat mijn rechten zijn.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zorg eerst dat je bewijslast in handen hebt van die reparateur. Zorg dat je een printje krijgt van het systeem waar de reparaties in vast gelegt zijn.

Hiermee zorg je dat je met een gefundeerd verhaal naar de webwinkel gaat.

Misschien is het zelfs slim om echt face2face te gaan praten met de webwinkel eigenaar. Maak netjes een afspraak met de persoon.

Kopen op afstand prima. Andere zaken lopen meestal beter via face2face gesprekken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Falcon schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:23:
Zorg eerst dat je bewijslast in handen hebt van die reparateur. Zorg dat je een printje krijgt van het systeem waar de reparaties in vast gelegt zijn.

Hiermee zorg je dat je met een gefundeerd verhaal naar de webwinkel gaat.

Misschien is het zelfs slim om echt face2face te gaan praten met de webwinkel eigenaar. Maak netjes een afspraak met de persoon.

Kopen op afstand prima. Andere zaken lopen meestal beter via face2face gesprekken.
Wellicht is dat het verstandigste wat ik inderdaad kan doen. Ik heb inderdaad al vaker gemerkt dat je bij dergelijke zaken of conflicten dossier moet opbouwen.

Verwijderd

Of die verpakking verzegeld is gaat nog wel een issue worden. Je hebt op zich wel een klachtplicht, dus als je een product als 'nieuw' koopt, maar je krijgt een doos waarvan de verzegeling al verbroken is, dan zou ik altijd zo snel mogelijk teruggaan en daarover klagen, anders loop je het risico dat je achteraf geen of een minder sterk verhaal hebt.

Het probleem is namelijk ook dat niet meer valt te achterhalen of het gebrek dat zich nu openbaart, het gevolg is van het feit dat die laptop bij aanschaf al niet meer nieuw was, of dat het gebrek het gevolg is van later gebruik. Dan kom je gewoon in een hele vervelende discussie terecht. Je kunt proberen dat te vermijden, door de reparateur die nu jouw laptop in behandeling heeft, te vragen of er een verband zit tussen die eerdere reparatie en het gebrek zoals zich dat nu openbaart. Als dat het geval is, dan kun je vragen of hij dat op schrift wil zetten. Je hebt dan wel een veel sterkere zaak als het toch escaleert.
Pagina: 1