Nadat mijn oude P4 het loodje legde heb ik onlangs een nieuwe pc besteld met i7 920 processor op een asus P6T deluxe mainboard. De PC wordt overigens een digital audio workstation en tevens games pc voor o.a. GTA4 en Flight Simulator X met 4 monitors. Ik koos ik een Kingston HyperX triple channel 2000MHz geheugenkit (3x1) voor € 221,- maar vanwege de levertijd blijkt dit geheugen totale bestelling behoorlijk te vertragen.
De winkel biedt als suggestie 6GB Corsair XMS3 1600MHz geheugen aan voor € 195,-
Enerzijds wil ik graag z.s.m. over mijn nieuwe spullen beschikken, anderzijds kan ik totaal niet inschatten wat dit betekent voor de prestaties van het geheel. In de PMG-categorie alsook het i7/x58 discussietopic kan ik hierover weinig vinden en de term "triple channel" geeft ook geen relevante zoekresultaten.
Daarom ben ik benieuwd naar jullie ongezouten mening:
De winkel biedt als suggestie 6GB Corsair XMS3 1600MHz geheugen aan voor € 195,-
Enerzijds wil ik graag z.s.m. over mijn nieuwe spullen beschikken, anderzijds kan ik totaal niet inschatten wat dit betekent voor de prestaties van het geheel. In de PMG-categorie alsook het i7/x58 discussietopic kan ik hierover weinig vinden en de term "triple channel" geeft ook geen relevante zoekresultaten.
Daarom ben ik benieuwd naar jullie ongezouten mening:
- Optie 1 : wachten op het triple channel geheugen en er later eventueel nog eens 3gb bijprikken
- Optie 2 : direct kiezen voor 1600MHz en in de toekomst eventueel investeren in triple channel geheugen als dit beter leverbaar en betaalbaar is.