Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Snelkoppeling maken van bureaublad

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Het klinkt erg simpel, maar wat ik graag wil is het volgende:

Wanneer je Deze computer opent en je gaat naar de bovenliggende map, dan beland je op het bureaublad. Hier zou ik graag een snelkoppeling van willen maken. Maar dat lijkt niet te kunnen.

Wat er erg op lijkt is natuurlijk een snelkoppeling naar c:\documents and settings\user\bureaublad maar dat geeft niet alle iconen zoals Deze computer, Mijn documenten, etc.

Ook het bekende minimalizeren van alle vensters is niet wat ik zoek.

Iemand enig idee? Zoeken in google naar create desktop shortcut bijv. levert 10.000.000 resultaten, maar het gaat allemaal over iets anders...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bureaublad is opgebouwd uit de snelkoppelingen uit zowel "C:\Documents and Settings\All Users\Desktop" als "C:\Documents and Settings\{gebruikersnaam}\Desktop"

• Ye Greate'96
Noork schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:42:
Bureaublad is opgebouwd uit de snelkoppelingen uit zowel "C:\Documents and Settings\All Users\Desktop" als "C:\Documents and Settings\{gebruikersnaam}\Desktop"
Tja, maar ook onder All users staan niet de iconen van Deze computer, etc.

Ik zoek dus eigenlijk een snelkoppeling naar dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.yegreate96.nl/got/bureaublad1.jpg

maar kom niet verder dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.yegreate96.nl/got/bureaublad2.jpg

Grappig is dat je uit de adresbalk van het bovenste plaatje ook geen snelkoppeling kunt slepen, uit de onderste wel

[ Voor 9% gewijzigd door Ye Greate'96 op 07-01-2009 13:46 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zie b.v. http://www.webmasterworld.com/forum107/85.htm

[edit]
mmh link doet het niet direct en het is sowieso een andere oplossing, ik zoek even verder.

[ Voor 52% gewijzigd door Noork op 07-01-2009 13:55 ]

• Ye Greate'96
Ja, dat minimalizeert dus alleen alle vensters, het opent geen apart explorer venster

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11 13:39
en als je gewoon vanaf bureaublad handmatig een snelkoppeling aanmaakt.

navigeer naar c:\documents and settings \ "user"\bureaublad

ik krijg dan wel gewoon een snelkoppeling waar alles in staat.

edit: typo's

[ Voor 5% gewijzigd door elrondsurion op 07-01-2009 13:51 ]

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Heb hier geprobeerd een snelkoppeling te maken via de wizard. Klik op Browse. Dan gewoon op Bureaublad(Desktop) klikken en dan OK. Dan maakt hij een shortcut van het bureaublad van de user.

Ik krijg dan gewoon deze computer en zo te zien. Dus weet niet wat ik anders doe. Maar bij mij werkt het wel.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:31

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Dat is niet wat TS wil, dat is het equivalant van Windowstoets+M of klikken op de 'Show Desktop' knop in de QuickLook balk, 'minimize all' dus.

TS: Kun je de desktop niet aan zetten via de opties in het taakbalk-menu of eventueel via TweakUI (momenteel geen XP bij de hand)? Verder, verschillende programma's gebruiken ook de Desktop, misschien kun je dus ook op tips voor programmeurs of iets dergelijks zoeken.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Ye Greate'96
SHIT!!!

Ik kom er inderdaad nét achter en wilde snel zelf de oplossing posten, maar net te laat :o

Maar blijft wel vreemd dat je geen snelkoppeling kunt maken vanuit de adresbalk!

[ Voor 29% gewijzigd door Ye Greate'96 op 07-01-2009 13:53 ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Als ik hier (WinXP SP2 EN) een shortcut maak naar c:\Documents & Settings\username\Desktop en die shortcut open, dan krijg ik een Explorer-venster met daarin alles op mijn desktop, inclusief My Computer en Network Places.

Mother, will they like this song?

Pagina: 1