[Suse 11] Firefox toont vreemd gedrag?

Pagina: 1
Acties:

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01 22:41
Ik ben me al suf aan het zoeken waar de oorzaak van het volgende probleem is:

Ik draai al enkele weken naar tevredenheid OpenSuse R11/64bit op de laptop (Dell Inspiron 6400/2Gb RAM, Intel Core2Duo T7200).
Echter zodra ik aan het surfen ben met Mozilla Firefox (versie 3.0.5) springt bij bedienen van mijn touchpad (op de laptop geintegreerd) zomaar pagina's van sites naar voren die ik juist niet wil aanroepen.

Ik heb me al kapot gezocht in YAST naar instellingen van muis e.d., of misschien een feature in Firefox,
maar tot nu toe snap ik helemaal niet waar ik dit (ongewenst) gedrag kan veranderen.

Heb reeds ook al mijn history/cookies/temp internetfiles geschoond, doch geen resultaat: bij bedienen van touchpad (bv scrollen over een tweaker topic) wil het gebeuren dat ie dus zomaar naar een volledig andere website surft (die ik eerder al eens bezocht heb in de uren voorafgaand aan de huidige pagina).

Weet iemand nog waar ik naar kan kijken qua instellingen?
PS: ik surf uiteraard puur onder een eigen account rond, en niet als 'root'.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
Ik herken deels het probleem. Als ik met mijn rechter muisknop op de pagina klik ergens dan krijg ik ongeveer de helft van de tijd niet een contextmenu, maar voert ie een willekeurige actie uit uit het contextmenu dat ik verwacht... Maar dit heb ik ook bij het gebruik van een muis. Heb je al eens een muis aangesloten?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 00:01
Heb je dit ook als je onder een testaccount surft? Dan kan je in ieder geval bepalen of het een systeembrede instelling is of een account / profielgebonden issue.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan me herinneren hier ook last van hebben gehad. Volgens mij is het zo dat je een bepaalde beweging op het touchpad maakt, dat je dan de browser knop back/next activeert. (beweging van het midden naar links/rechtsboven o.i.d.)

Wellicht kun je ergens deze gestures uitschakelen?

zoiets wellicht:
http://jmatrix.net/dao/ca...01-B3319F-10FF83EBB70-49E

[ Voor 14% gewijzigd door Noork op 07-01-2009 14:01 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:23

deadinspace

The what goes where now?

Wat eventueel ook nog zou kunnen:

Middelste-muisknop (en vaak ook links+rechts tegelijk) is pasten wat er in de X selection buffer staat, en als je dat in een webpagina in Firefox (en veel andere browsers) doet, dan gebruikt hij wat je paste als nieuwe URL.

Ik heb dat in Galeon wel eens, want middelste-muisknop op een link opent die link in een nieuwe tab. Behalve als je net naast de link klikt dus, want dan gaat hij naar wat er in je selection buffer staat :P