Als ik mijn dvd/hd-recorder (Sony RDR-HX780) met een hdmi-dvi verloopkabeltje (Philips SWV-3567) op mijn scherm aansluit (Samsung 244T), gaat het goed tot en met 1080i. Zodra ik op de speler 1080p selecteer krijg ik het beroemde 'not optimum mode'-schermpje (recommended 1920x1200 60Hz) - zonder verder beeld. Maar 1080p is juist minder dan dat... Ik kan natuurlijk wel voor de 720p gaan, maar ik had me juist zo verheugd op een fatsoenlijke 1080p upscaling (wat denk ik ook beter is dan het kale 480p signaal door het scherm op te laten rekken).
Op internet is men in het algemeen tevreden over de 1080p upscaling van de Sony. Ook is men enthousiast over de 1080p weergave van de Samsung 244T (ook al is het niet 1x1). En ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat het aan het kabeltje ligt...
Heeft iemand een suggestie waar ik moet gaan zoeken?
Alvast dank! Jeroen.
Op internet is men in het algemeen tevreden over de 1080p upscaling van de Sony. Ook is men enthousiast over de 1080p weergave van de Samsung 244T (ook al is het niet 1x1). En ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat het aan het kabeltje ligt...
Heeft iemand een suggestie waar ik moet gaan zoeken?
Alvast dank! Jeroen.