Toon posts:

Vraagje over bios logo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

Ik ben toenet effe mijn bios log aan het tweaken en het is wel lachuh. Maar nu heb ik een vraagje. ik heb dat epa logo met CBrom in het bin file gezet. Maar ik zie daar ook OEM-logo bij staan. Is het soms mogelijk om zoals bevoorbeeld compaq,Supermicro en weet ik wie nog allemaal een fullscreen logo in je bios te zetten??? als dat niet zou gaan, is het dan mogelijk om de hele rechter kolom te gebruiken zoals a-open??

weet iemand dat toevallig????

Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?? Oke, dan is er maar 1 manier om erachter te komen dacht ik zo. Ik hou jullie wel op de hoogte of het lukt.

Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
HAHAHA, het is gelukt. Voor degene die erin geinstreseerd zijn, moet je hetvolgende doen om een fullscreen plaatje erin te zetten:

Met aflash sla je je bestaande bios op in een file. B.V. Bios.bin

Maak met behulp van paint, psp of wat dan ook een leuk plaatje met de volgende specs:
640 x 464 16 kleuren (4bits)

Sla dit op in bmp formaat. In mijn geval: GTTurbo.bmp
zet Cbrom in dezelfde directory als je bios file en je plaatje. Voor de volgende opdracht uit:
cbrom bios.bin /logo GTTurbo.bmp

Start je flash prog weer op en flash Bios.bin in je bios. Zet je pc uit en voila je hebt een fullscreen logo op de achtergrond.

Ik ga nog wat verder experimenteren, kijken of er nog meer leuke dingen mee te doen zijn.

Mzzl

Verwijderd

Ik wil wel is zien wat je gemaakt hebt in 640 x 464 16 kleuren (4bits)

Jpegje :)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
kan je een foto maken?

Verwijderd

Topicstarter
Effe de digicam zoeken en dan maak ik een picture ervan

Verwijderd

HELP! Ik snap alles van het progje, alleen HOE KOM JE aan je eigen bios.bin ??? Pleazzz help ff!

Verwijderd

Topicstarter
als je een award bios hebt, kun je met aflash(downloadbaar bij asus ofzo) met optie 1 je bestaande bios opslaan. Dus dan geef je in bios.bin en dan heb je hem in de dir van aflash staan.

P.S. fot's komen eraan

mzzl

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 16:06 schreef Mclain het volgende:
als je een award bios hebt, kun je met aflash(downloadbaar bij asus ofzo) met optie 1 je bestaande bios opslaan. Dus dan geef je in bios.bin en dan heb je hem in de dir van aflash staan.

P.S. fot's komen eraan

mzzl
thx, hoop dat het werkt, want heb geen asus!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 16:09 schreef PowerUser het volgende:

[..]

thx, hoop dat het werkt, want heb geen asus!
Je kan ook eventueel een bios downloaden en dan die "tweaken"
mzzl

Verwijderd

waar haal ik dat proggie vandaan??
lijkt me wel lache

Verwijderd

Topicstarter
De plaatjes zijn nog under construction, maar dit moet het ongeveer worden voor deze week dan. heb zowel het epa logo wat ik in het begin had als het fullscreen logo zoals nu. check it

http://members.home.nl/mclain/DSC0043.JPG

http://members.home.nl/mclain/DSC0045.JPG

Mzzl

Gebruik de search dan vindt je de links van de progjes.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Ziet er relaxed uit! Ik ga ook maar eens een plaatje zoeken :)

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 16:10 schreef Mclain het volgende:

[..]

Je kan ook eventueel een bios downloaden en dan die "tweaken"
mzzl
yep dat heb ik nu gedaan, en het werkt en ik heb als logo het GoT logo :)
de .epa kan je hier downloaden

Verwijderd

Weet iemand het full-screen logo van GoT te vinden :?
Dan kan ik die flashen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand wat leuke plaatjes op de achtergrond?? Bij mij wil het niet zo lukken zoals ik het wou. Plaatje onder psp is perfect, maar in de bios ziet het er bagger uit.

Mzzl

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 18:22 schreef Mclain het volgende:
Nog iemand wat leuke plaatjes op de achtergrond?? Bij mij wil het niet zo lukken zoals ik het wou. Plaatje onder psp is perfect, maar in de bios ziet het er bagger uit.

Mzzl
Bij mij doen BMP's het helemaal niet, ze staan wel in de bios, dat kan ik zien, maar doen het niet :(
Én, mijn bios is maar 128k dus de logo's kunnen niet meer dan 9k ofzo zijn :(
Pagina: 1