Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IP Cam via USB

Pagina: 1
Acties:

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 14:43
Mede Tweakers,

Is het mogelijk om een IP camera via een RJ45 to USB converter op mijn computer aan te sluiten en dan de IP cam als een lokaal aangesloten camera te zien? Het is namelijk de bedoeling dat ik een camera lokaal op een pc aansluit voor een video conferancing programma. USB kan niet omdat de lengte daarvoor de lang is.

Het is namelijk de bedoeling dat er aan de muur een camera komt die gebruikt wordt met dat video programma. Het programma in kwestie is Adobe ConnectNow en volledig gebouwd in flash. Ik weet dat er setjes bestaan om een USB kabel te verlengen via Cat 5 kabel maar de kwaliteit van de meeste webcams laten te wensen over. Professionele IP cams zijn meestal voorzien van een beter beeld sensor en PZT(Pan Zoom Tilt) mogelijkheden. Vandaar dat ik deze wil gebruiken om te video conferencen.

Groetjes,
Dhr_Soulslayer

[ Voor 40% gewijzigd door Dhr_Soulslayer op 07-01-2009 12:30 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Uhm, zo'n RJ-45 naar USB converter, is dat dus een USB netwerkkaart, of is het alleen maar een verloopstukje, om een USB signaal over een RJ-45 kabel te sturen?

Dat je een RJ-45 kabel op je USB poort kan aansluiten heeft natuurlijk geen nut als er niet ook daadwerkelijk een netwerksignaal overheen gaat. Aangezien die camera natuurlijk geen USB praat over z'n netwerkaansluiting.

En je video conferencing programma zal wel niet met een camera overweg kunnen die alleen via een netwerkaansluiting te benaderen is denk ik?

Dus volgens mij ben je of iets van plan wat niet gaat werken, of snap ik je uitleg niet. Dat laatste is best een goede mogelijkheid, want heel erg duidelijk kan ik je post niet noemen. Geef eens wat duidelijker aan wat je precies waarop wilt aansluiten, over welke apparaten je het precies hebt, etc. etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 07-01-2009 12:07 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr