Shares op een GPT netwerk disk bereiken met Win32 clients?

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik ga binnenkort een nieuwe server in elkaar zetten met een aantal grote RAID arrays. De volume-sets zullen groter zijn dat 2TB. Ik wil ze niet onderverdelen in meerdere partities, dus ik wil GPT gaan gebruiken (data schijven). Ik weet dat winXP 32bit in ieder geval niet lokaal om kan gaan met GPT partities. Hoe zit dat met netwerk clients?

Zullen mijn WinXP 32bit clients straks de shares/netwerkdrives kunnen benaderen als die verwijzen naar folders op schijven die bestaan uit een grote GPT partitie?

Ik heb hiernaar gezocht via google en in het forum, maar helaas geen antwoord kunnen vinden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf een GPT volume in m'n systeem (een 5.25TB RAID 5 array, dus dan blijft er weinig anders over dan GPT) en die kan ik prima benaderen vanaf winXP of win2000 machines.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Perfect! Goed om te weten. Nu kan ik met een gerust hart beginnen aan de gigantische operatie... :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RedTop schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:39:
Ik weet dat winXP 32bit in ieder geval niet lokaal om kan gaan met GPT partities. Hoe zit dat met netwerk clients?
Over het netwerk heen spreek je geen lokaal disksysteem aan natuurlijk ;)
Dan heeft die client niks te maken met GPT of MBR :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device