Toon posts:

Geactiveerde W2k3 server opnieuw activeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Zoals elke morgen meld ik me via Remote Desktop aan op onze DC, om te kijken of alles nog goed draait. Vanmorgen kreeg ik echter geen verbinding. Zodra ik de snelkoppeling naar onze DC open zie ik heel snel het inlogscherm van RDP en daarna verdwijnt het meteen.

Bij het lokaal aanmelden op onze DC (met windows 2k3 server) kreeg ik een scherm waarin werd gevraagd om windows opnieuw te activeren door de licentie opnieuw in te voeren.

Dit terwijl de windows versie al 3 jaar stabiel en geactiveerd draait.

- Er zijn géén updates gedraaid afgelopen week
- EventLog gaf alleen aan dat windows geactiveerd is. (geen eerdere meldingen hierover.)
- Virusscanner is ook up-to-date (McAfee 8.5)

Onze andere servers met 2003 server hebben dit probleem niet. Deze zijn ook via RDP te benaderen.

Wat kan dit zijn?

• Laagje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
toevallig een (ingrijpende) hardware change uitgevoerd op de machine de laatste tijd?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Of is de datum toevallig gereset geweest om een bepaalde reden? :)

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:33
als je een NIEUWE code moet invoeren is waarschijnlijk je install gedaan met een ongeldige code.
Je kunt dit veriferen door bijv magic jellybean of een ander serial number checker tool te runnen en de key te vergelijken met welke het had moeten zijn.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Laagje schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:46:
toevallig een (ingrijpende) hardware change uitgevoerd op de machine de laatste tijd?
Nope.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:38:
Of is de datum toevallig gereset geweest om een bepaalde reden? :)
Nee, ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Razwer schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:53:
als je een NIEUWE code moet invoeren is waarschijnlijk je install gedaan met een ongeldige code.
Je kunt dit veriferen door bijv magic jellybean of een ander serial number checker tool te runnen en de key te vergelijken met welke het had moeten zijn.
Nee, deze gaat ook niet op.

Ik heb de originele code van de sticker ingevoerd.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Je kan ook gewoon de edit knop gebruiken hoor voor meerdere reacties, dit wordt gezien als spam.

Gewoon eens proberen opnieuw te activeren? Misschien heeft een of andere programma wat verkeerds gedaan.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Pagina: 1