Ik ben van plan om de harddisk van mijn laptop te encrypten met Truecrypt. Je moet dan voordat windows gaat booten het wachtwoord voor je harde schijf invoeren. Omdat ik geen zin heb om dan in windows nóg een keer mijn wachtwoord in te vullen had ik het idee om in windows voor mijn account geen wachtwoord in te stellen (waardoor die direct dus naar de desktop boot).
Alleen mijn vraag is nu: wordt de laptop dan niet op 1 of andere manier (in netwerken/internet) onveiliger? Want met een laptop zit je natuurlijk vaker op 'onbetrouwbare' locaties/netwerken, waardoor er misschien mensen zijn die met tooltjes pc's afscannen die geen wachtwoord hebben. Ik ben niet paranoia, maar wilde dit gewoon even weten
Alleen mijn vraag is nu: wordt de laptop dan niet op 1 of andere manier (in netwerken/internet) onveiliger? Want met een laptop zit je natuurlijk vaker op 'onbetrouwbare' locaties/netwerken, waardoor er misschien mensen zijn die met tooltjes pc's afscannen die geen wachtwoord hebben. Ik ben niet paranoia, maar wilde dit gewoon even weten