windows update en andere security sites geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik heb last van een virus/mallware (o.a. Antivirus 2009) en na verwijderen van een hele hoop dubieuze bestanden heb ik nog 1 probleem over:

wanneer ik windows update of andere security sites wil accessen krijg ik of een melding dat deze onbereikbaar is of wordt de site omgeleid naar een site met advertenties. Het geldt voor internet explorer, maar ook voor safari en firefox als ook de update functie van antivirus tools.

Wat heb ik al gedaan/gechecked:

- ongewenste programma's uit de autostart gehaald
- DNS omleiding gechecked (wordt niet gedaan; de standaard DNS van de ISP wordt gebruikt)
- Proxy server is ook niet ingesteld
- Browser Helper objecten verwijderd
- Windows Explorer Helper objecten verwijderd
- Hosts file is leeg
- Ik zie ook geen rare services meer in de lijst

Ik heb geen enkel idee waar nog software zich kan nestelen om site-requests af te vanen en eventueel om te leiden.

Heeft iemand hier nog goede suggesties voor?

FT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 00:25
Ik ben net klaar met het opschonen van een computer die ook last het van het "Antivirus 2009"-virus. (Ik vond dit topic omdat ik hoopte dat er op got een oplossing stond.)

Op http://aumha.net/viewtopic.php?f=30&t=37941 vond ik een oplossing die voor mij werkte.
1. With all other applications closed (Taskbar empty), open HijackThis again, System Scan only. Checkmark these items (if found):

O2 - BHO: &Research - {0B014B81-4E12-46F9-806F-55867AF8FD3C} - C:\WINDOWS\system32\winsystems.dll
Na het fixen van die DLL waren mijn problemen opgelost.

Goede ideeën zijn altijd tijdelijk van aard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
malwarebytes(.org) kan deze wel verschranzen als het goed is.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Ik ken het probleem. Ik denk dat ook jij getroffen bent.
SuperAntiSpyware heeft voor mij de problemen opgelost, zou ik even proberen.

Op internet komt in mijn ogen het probleem steeds meer voor, en het is zelfs genoemd in de telegraaf.
W32.Downadup (Conficker) (Internet Worm) heet ie.

Microsoft heeft een tijdje terug een fix aangeboden, want hij komt binnen via een lek in de Server Message Block Protocol.
Zou iig erna even controleren of je alle updates hebt, inclusief deze update : ( MS08-67 ) dit is de fix.

Het programmatje speciaal voor dit virus (normale en B versie ) is hier te vinden :
http://www.symantec.com/c..._writeups/FixDownadup.exe
Dit is een directe link naar de download.

Voor meer info ( wat het virus waarschijnlijk nu blokkeert )
http://virusalert.nl/?sho...32.Downadup%20(Conficker)

Hopelijk helpt dit, en als je het programmatje niet binnenkrijgt omdat ook symantec geblokkeert word meld het even.