Ik heb last van een virus/mallware (o.a. Antivirus 2009) en na verwijderen van een hele hoop dubieuze bestanden heb ik nog 1 probleem over:
wanneer ik windows update of andere security sites wil accessen krijg ik of een melding dat deze onbereikbaar is of wordt de site omgeleid naar een site met advertenties. Het geldt voor internet explorer, maar ook voor safari en firefox als ook de update functie van antivirus tools.
Wat heb ik al gedaan/gechecked:
- ongewenste programma's uit de autostart gehaald
- DNS omleiding gechecked (wordt niet gedaan; de standaard DNS van de ISP wordt gebruikt)
- Proxy server is ook niet ingesteld
- Browser Helper objecten verwijderd
- Windows Explorer Helper objecten verwijderd
- Hosts file is leeg
- Ik zie ook geen rare services meer in de lijst
Ik heb geen enkel idee waar nog software zich kan nestelen om site-requests af te vanen en eventueel om te leiden.
Heeft iemand hier nog goede suggesties voor?
FT
wanneer ik windows update of andere security sites wil accessen krijg ik of een melding dat deze onbereikbaar is of wordt de site omgeleid naar een site met advertenties. Het geldt voor internet explorer, maar ook voor safari en firefox als ook de update functie van antivirus tools.
Wat heb ik al gedaan/gechecked:
- ongewenste programma's uit de autostart gehaald
- DNS omleiding gechecked (wordt niet gedaan; de standaard DNS van de ISP wordt gebruikt)
- Proxy server is ook niet ingesteld
- Browser Helper objecten verwijderd
- Windows Explorer Helper objecten verwijderd
- Hosts file is leeg
- Ik zie ook geen rare services meer in de lijst
Ik heb geen enkel idee waar nog software zich kan nestelen om site-requests af te vanen en eventueel om te leiden.
Heeft iemand hier nog goede suggesties voor?
FT