Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Joystick problemen

Pagina: 1
Acties:

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54
Heb net voor mijn zusje een joystick gekocht. Geen dure maar iets wat zij en haar man kunnen gebruiken om wat spelletjes te spelen.
Heb dat ding geinstalleerd met de cd en onder spelbesturing gekeken of hij werkt. En wat denk je? Perfect.
Elk knopje doet wat hij moet doen. Stick naar voren kruisje naar voren etc. etc.
Dus ik dach goed lekker spelletje spelen. (Race spelletje met auto's)
Ik laad het spelletje denk ok ik moet naar voren. Ik joystick naar voren..........Niks. :(
Ik denk joystick naar achteren.............Niks. ;(
Ik denk what the f*ck. Ik met de joystick naar links..................auto rijdt naar voren. :r
Wat nou. Ik met de joystick naar rechts...................auto naar achteren. :(
Ben er nu achter gekomen dat de axis van de joystick niet goed zijn in het spel. |:(
Dus links-rechts is joystick naar voren en naar achteren. Vooruit-achteruit is joystick naar link en naar rechts. _O-
Leuk he. |:( :'(
Ik zit dus met een probleem. :'(
Windows zegt het is goed en in het spel gaat het fout.
Ik heb op een andere computer (Mijn eigen) hetzelfde spel met een joystick en het werkt perfect.
Wie weet wat ik hier aan kan doen?
Ik heb nog niet het spel ge-herinstalleerd maar ga dat binnenkort wel doen.
Computer draait Vista. :r

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan het spel.

De X-as moet in ieder geval de horizontale as zijn en de Y-as de verticale as.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Over welk spel hebben we het? En welke joystick heb je? Iets meer info is handig ;)

Als het een joystick is met gameport, moet je je wel realiseren dat Vista dit niet native ondersteund.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij is iemand uitgeschoten met de smileys :o

3 dingen:
- Welk OS draai je zelf
- Welke joystick hebben we het hier over, en hoe is ie aangesloten.
- Welk spel gaat het om?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

tja, nagenoeg elke (respectabele) game kun je de controls instellen. het instellen van een joystick in een game moet je vaak de betreffende stick de goede richting op duwen als gevraagd wordt om de huidige toets te vervangen voor een nieuwe.

-_-

Verwijderd

Domme vraag misschien, maar misschien moet je je joystick een kwartslag draaien? :+
Pagina: 1