Ati 4850x2 install problemen

Pagina: 1
Acties:

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb vandaag een 4850x2 gekocht, maar na de installatie word de kaart niet herkent.
Ik kan keer op keer de nieuwste driver en catallist versie opnieuw installeren, maar het
blijft bij een standaard grafische adapter.
Ook als ik alleen de driver wil installeren via stuurprogramma`s werkt het niet.
Ik heb een msi P35neo2 moederbord en hiervoor had ik een 260gtx die het prima deed.
Iemand hier ervaringen mee of iemand die misschien dezelfde soort problemen heeft gehad?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 09:56
Nvidia drivers wel verwijderd?
Stroom goed aangesloten?
Maakt ie wel goed contact op het moederbord?

Zucht...

Verwijderd

Misschien de meegeleverde drivers proberen?

• Keversloper
Nvidia driver inderdaad verwijderd, stroom is ook ok en hij maakt ook goed contact op het moederbord.
Het probleem is ook dat hij de catalist niet ziet maar herkent wel de kaart bij de installie, start ik de pc
opnieuw op staan de catalist drivers wel onder software maar kan het nergens openen. Meegeleverde
drivers liggen nog op de zaak. Werk in een it winkel :P

Verwijderd

Waarschijnlijk zitten de restjes nVidia drivers te ouwehoeren. ;)
Even drivercleaner eroverheen en anders nieuwe Win install.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
broertje had zelfde probleem, na installatie moederbord cd+drivers toch alles aan de praat gekregen :)

Verwijderd

Dutch2007 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:16:
broertje had zelfde probleem, na installatie moederbord cd+drivers toch alles aan de praat gekregen :)
Maar dan miste jij de chipset drivers en dat lijkt me bij de TS niet van toepassing, aangezien die al een andere videokaart in de PC had die wel werkte. ;)

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik heb al eerder gelezen dat de ATi drivers deze kaart nog niet ondersteunen. Probeer eens de meegeleverde drivers of download ze van de Sapphire site.

edit:
Dit komt doordat de 4850x2 geen ontwerp van ATi is, maar een ontwerp van Sapphire zelf. Uiteindelijk zal deze ongetwijfeld wel ondersteund worden, maar nu dus nog even niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Depep op 07-01-2009 00:04 ]

specs

• Keversloper
Het is inderdaad het probleem van ati, Nu ik de drivers van sapphire heb geinstalleerd werkt het. Beetje raar allemaal, mja toch gelukt :D

• sacaji
  • Laatst online: 16-05 22:03
ATi is de laatste tijd heel erg aan het kutten met drivers. moet je hun forums maar eens checken :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:18

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Caneezy schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:17:
ATi is de laatste tijd heel erg aan het kutten met drivers. moet je hun forums maar eens checken :)
Onzin!

De HD4850X2 is een Sapphire-only product en komt niet direct uit de ATi stal. Hierdoor moet je de Sapphire drivers gebruiken, omdat de Catalysts dit product gewoon niet herkennen.

Simpeldepimpel.
Pagina: 1