Asus G1 - Memory Slot kapot, tips nodig om zelf te fixen.

Pagina: 1
Acties:

• Gonzalioz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-05-2021
Beste mensen,

De titel zegt het eigenlijk al wel. Ik heb een asus g1 laptop en afgelopen week wilde hij totaal niet meer opstarten. Het scherm bleef gewoon zwart, hij kwam niet eens tot het bios scherm. Maargoed, ik heb zojuist even gespeeld met het geheugen en nu blijkt dat 1 slot kapot is.

Voor de duidelijkheid:
In mijn asus g1 zitten 2 memory slots, allebei zijn bezet met 1gb ddr2 667 geheugen. Dit is ook meteen het max geheugen dat de asus g1 kan hebben. Ik kan dus nu maar 1 slot gebruiken en heb nu maar 1gb in plaats van 2gb.

Hebben jullie misschien tips wat ik zou kunnen proberen om het memory slot zelf weer te fixen, ik stuur hem namelijk liever niet op naar asus, want ik heb hem hard nodig voor mijn studie.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 19:13
Ik zou der zowiezo zelf niet aan gaan prutsen.
De kans is zo groot dat je het vern*ukt.

Zucht...

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 16:34

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Daarbij, als je hem openmaakt vervalt je garantie. Wil je hem dan later alsnog opsturen (voor dit of een ander probleem), wordt dat niet geaccepteerd. En om dan een nieuwe laptop te moeten kopen, afijn, je bent student dus veel geld zul je daar niet voor hebben...

Dus: even doorbijten en het repareren overlaten aan de professionals!

Ow ja, je hebt neem ik aan al gedacht aan backups?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het slot fysiek stuk is dan wordt het erg lastig. Onderdelen vervangen op een moederbord (zoals een geheugenslot) is vrijwel onmogelijk om met de hand te doen.

Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat het slot stuk is?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat Terw_Dan zegt.

Ik denk dat de makkelijkste/veiligste/snelste oplossing is om even voor 25 euro een staafje van 2GB laptopgeheugen te gaan halen bij de computerwinkel.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

spone schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:20:
Wat Terw_Dan zegt.

Ik denk dat de makkelijkste/veiligste/snelste oplossing is om even voor 25 euro een staafje van 2GB laptopgeheugen te gaan halen bij de computerwinkel.
Maar dan moet je wel opletten of het systeem overweg kan met die chipdichtheid, anders schiet je er niets mee op.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Inderdaad.

Wat ik zo snel zie is dat 1GB modules de max zijn, waarbij je met 2 werkende bankjes dus op de 2GB uit zou komen. Waarbij ik wil opmerken dat 2GB max wel heel weinig is voor een laptop die als gaming-laptop geprofileerd wordt door Asus.

[ Voor 10% gewijzigd door spone op 07-01-2009 13:37 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1