Jamesbond007uk
Om te beginnen zou je jezelf kunnen helpen door wat meer te vertellen over wat je zelf hebt uitgezocht wat eventueel de mogelijkheden zouden kunnen zijn, en over wat voor omgeving we het hebbengertitombo schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:49:
Wie kan mij helpen?
Is dit bijvoorbeeld een standalone machine, of hangt deze in een AD domain?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Alle xp computers zijn gekoppeld aan AD. Totaal rond 650 xp computers met een dynamische image dat vanuit landesk word gedeployed.
Uiteraard heb ik gezocht op internet.
Er is veel informatie op het web om de Task Manager uit te schakelen, echter dat is niet de bedoeling.
Graag wil ik aleen de New Task optie in de Task Manager uitschakelen via desktop policy in AD.
Hopelijk is het zo duidelijk.
Uiteraard heb ik gezocht op internet.
Er is veel informatie op het web om de Task Manager uit te schakelen, echter dat is niet de bedoeling.
Graag wil ik aleen de New Task optie in de Task Manager uitschakelen via desktop policy in AD.
Hopelijk is het zo duidelijk.
Jamesbond007uk
Als je applicaties zo vaak vastlopen moet je dat probleem oplossen en niet het symptoom gaan bestrijden
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Dit gebeurd wekelijks ongeveer een paar keer per week. De helpdesk zal het dus drukker krijgen met calls als de task manager geheel wordt uitgeschakeld. Zij moeten dus zo min mogelijk calls krijgen.Brahiewahiewa schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:22:
Als je applicaties zo vaak vastlopen moet je dat probleem oplossen en niet het symptoom gaan bestrijden
Er zal toch wel een oplossing ervoor zijn?
Jamesbond007uk
Het kan wel, maar dan moet je ook de Run.. box in je startmenu uitschakelen.
Die gebruikt namelijk dezelfde functionaliteit daarvoor.
User Configuration\Administrative Templates\Start Menu and Taskbar\
Remove Run menu from Start Menu

Needless to say, dat is een instelling die mogelijk meer breekt op je netwerk dan je lief is (even naar een share toe via de adresbalk werkt dan ook niet).
Dus is het toch verstandiger die aan te laten en het echte probleem op te lossen
Die gebruikt namelijk dezelfde functionaliteit daarvoor.
User Configuration\Administrative Templates\Start Menu and Taskbar\
Remove Run menu from Start Menu

Needless to say, dat is een instelling die mogelijk meer breekt op je netwerk dan je lief is (even naar een share toe via de adresbalk werkt dan ook niet).
Dus is het toch verstandiger die aan te laten en het echte probleem op te lossen
[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 07-01-2009 21:08 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Bedankt!
Gebruikers mogen de RUN commando ook niet gebruiken!
Dit zal ik in de test omgeving gaan uittesten.
Gebruikers mogen de RUN commando ook niet gebruiken!
Dit zal ik in de test omgeving gaan uittesten.
Jamesbond007uk
Pagina: 1