Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik heb nog steeds een ongebruikte Server 2008 licentie liggen die ik voor niets kreeg op de introductiedag van Server 2008 afgelopen Februari in Los Angeles, en omdat het na anderhalf jaar Vista x64 zonder herinstall en verplichte moederbord vervanging (kaduuk) toch wel weer eens tijd word voor een herinstallatie, ben ik aan het overwegen om Server 2008 in te richten als Desktop OS.

Uiteraard ben ik op onderzoek uit gegaan, en kwam al snel terecht bij Convert your Windows Server 2008 to a Workstation! waar alle informatie staat over het omzetten van een Server 2008 installatie tot een krachtig desktop OS. Ook een MSDN blogger heeft waardevolle informatie over het omzetten, en er is ook een tool beschikbaar die alle veranderingen automatisch voor je doet. Aero, en alle andere Desktop gemak kan allemaal enabled worden op Server 2008. Ook deze handleiding is uitgebreid en absoluut een aanrader.

Diverse tests zoals deze en deze geven aan dat Server 2008 zo'n 10% sneller is dan Vista, en ook met gaming geeft Server 2008 betere resultaten dan Vista (maar XP64 geeft de beste resultaten), uiteraard na wat settings veranderd te hebben en de procedure uit de link hierboven gevolgd te hebben.

Uiteraard zijn er ook nadelen, zoals het ontbreken van Media Center. Echter, het Freeware MediaPortal (zie dit GoT topic) blijkt te werken op Server 2008, en is in veel opzichten veel uitgebreider dan het Media Center van Microsoft zelf.

Ook ontbreken de standaard spelletjes van Vista, en die zijn nog niet om te zetten blijkbaar. Voor mij geen probleem, want volgens mij heb ik ze slechts enkele malen gespeeld. Daarnaast is ReadyBoost niet beschikbaar in Server 2008, maar ook dat is voor mij geen gemis, ik gebruik het namelijk niet.

De meeste Vista drivers zullen moeten werken, aangezien Server 2008 dezelfde opzet heeft als Vista SP1, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Daar kun je eigenlijk alleen maar achter komen door het te proberen.

Met name de performance verbetering ten opzichte van Vista leek me interessant. Ook het feit dat ik twee RDP sessions tegelijk kan openen (Meer als je Terminal Server licenses afneemt) lijkt me enorm interessant, EN ook de desktop zelf ingelogd kan laten als 3e sessie in bijv. een of ander spel door het spel te pauzeren en weg te lopen, en dan een tweede sessie te openen vanaf de laptop op de bank of als ik een paar straten verderop bij schoonmoe uithang. :P .... en een iets betere ondersteuning verschillende sessies met verschillende resoluties etc, lijkt me erg interessant, aangezien je in Vista echt met 1 sessie zit, en als je resolutie kleiner is (mijn laptop bijv.) dan komt het nog wel eens voor dat iconen etc op andere plekken staan etc.

Uiteraard is het grootste nadeel van Windows Server 2008 de kosten, die toch al gauw $700 zijn voor een Standard licentie. Maar aangezien Windows Server 2008 via MSDN, Technet, ActionPack, DreamSpark, en Universiteitsprogramma's te verkrijgen is EN er is ook een Trial versie die 60 dagen draait en vervolgens tot 240 (4x60) dagen "re-armed" kan worden, denk ik dat er wel meer Tweakers zijn die Windows Server 2008 hebben overwogen, of het al draaien als Desktop OS, al was het maar om het te proberen.

Met dit topic wil ik ervaringen uitwisselen, en eens zien of andere Tweakers Server 2008 gebruiken als desktop OS. Hoe bevalt het? Zou je het aanraden aan anderen? Etc, etc. Brand los. :)

Goede links:

http://win2k8.msfn.org/index.htm
http://www.win2008workstation.com/wordpress/

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Ik heb dit een hele tijd gedraait naar tevredenheid!

Prima alternatieven voor Media Center...

Totdat ik een Media Center Extender moest gebruiken... Daar werkt alleen Vista Media Center mee...
afijn geen probleem, ik draai vista wel virtueel...

Probleem is alleen dat je niet direct je tv-capature kaarten kunt linke aan je VM, en ook geen Vista Media Center kunt draaien op server 2008...

Daarom draai ik weer naar alle tevredenheid vista, omdat er al een apparte server 2008 voor de benodigde netwerk taken beschikbaar is...

De huidige vista machine is overdreven om server 2008 van te maken, alhoewel ik dit wel weer heel graag wil!!! :)

Zit alleen met het Media Center probleem... (ik wacht nog steeds op de (illegale) media center pack (zoals die ook voor xp prof. beschikbaar is :o ) :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
tim427 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:34:
Probleem is alleen dat je niet direct je tv-capature kaarten kunt linke aan je VM, en ook geen Vista Media Center kunt draaien op server 2008...
Dat is inderdaad het enige nadeel wat ik momenteel zie. Ik krijg Media Portal niet goed werkend op Vista, maar dat komt omdat ik het Windows Media Center TV Pack heb geïnstalleerd (officieel alleen voor OEM's, maar "te vinden" op het Internet), en Media Portal werkt simpelweg niet (dwz TVServer Service) als dat geïnstalleerd is.... maar van wat ik gelezen heb gaat mijn kaart (Hauppauge HVR-1800) en Media Portal prima werken op 2008, dus daar gaan we vanuit.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb nog geen ervaring met WS2008 als workstation maar wel met WS2003. Belangrijkste reden om ermee te beginnen was dat ik indertijd wel een WS2003 licentie had maar niet voor XP.
Problemen met XP drivers die niet onder WS2003 werkten heb ik nooit gehad. Wel heb ik meer dan eens problemen gehad met software die om licentieredenen niet op een server geinstalleerd kan worden. Ik had dat bijvoorbeeld met een aantal virusscanners. Die mensen zien graag dat je de (veel duurdere) serverversie van hun product aanschaft. Ook een paar spelletjes weigerden op een server-OS te installeren.

Op dit moment werk ik met Vista 64 wat prima gaat maar die machine moet binnenkort toch opnieuw geinstalleerd worden en ik denk er over om WS2008 dan te installeren. Daarvoor is Hyper-V de belangrijkste reden. Dat draait niet onder Vista maar soms is 't handig om een VM op m'n werkstation te kunnen draaien en met WS2008 heb ik VMware daar niet meer bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
offtopic:
Virtual Server 2005 R2 draait ook op Vista hoor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het een hele tijd gebruikt op mn werk-laptop.

Lang verhaal kort; het is helemaal niet sneller. Het is sneller omdat de helft uitstaat. De kernel is gewoon hetzelfde als Vista. Dus na een tijdje is het ook gewoon bagger traag net als Vista (Dell D630, C2DT7500, 2GB, 7200rpm schijf).
Op het moment dat je alles aangezet hebt dat je nodig hebt is de snelheid eruit helaas. Uiteinelijk draaide ik met een OS dat eigenlijk gelijk was aan Vista met veel features uitgezet.

Ik deed het vooral voor Hyper-V. Werkte opzicht goed, maar; Geen Wifi, geen USB. En op een laptop is dat niet ideaal :P

Toen het er net opstond dacht ik ec ht; wow, dit is echt 10x beter dan vista. Klopt ook, maar na 2 maanden niet meer ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als je kijkt naar een "kaal" server os kan je ook eens kijken naar 2003 server bijvoorbeeld. Heb zelf een tijdje lopen prutsen met een gestripte versie die omgebouwt was naar workstation.

Trouwens let wel even op dat win server 2008 R2 ook richting/in beta is en gebaseerd op windows7

Persoonlijk zou ik gewoon een vista strippen naar wat je wel/niet gebruikt, dan eindig je met ongeveer hetzelfde in kortere tijd.

[ Voor 36% gewijzigd door Ghostrider op 09-01-2009 11:40 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

^^ Mijn eerste gedachte zou ook zijn om Vista te ontdoen van de bloat die er standaard in zit. Maar omdat de TS aangeeft nog een ongebruikte licentie te hebben, snap ik de redenatie wel.
Ik vraag me alleen af of dat je op een gegeven moment niet tegen een andere beperking, welke nu nog niet te voorzien is, aanloopt en achteraf blijkt dat je alsnog Vista moet installeren.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjolmers schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:46:
^^ Mijn eerste gedachte zou ook zijn om Vista te ontdoen van de bloat die er standaard in zit. Maar omdat de TS aangeeft nog een ongebruikte licentie te hebben, snap ik de redenatie wel.
Ik vraag me alleen af of dat je op een gegeven moment niet tegen een andere beperking, welke nu nog niet te voorzien is, aanloopt en achteraf blijkt dat je alsnog Vista moet installeren.
Die zijn er. Met name de echte Vista zaken zoals VMC, Windows Mail, en bv die film dingetjes die in Vista zitten. Verder natuurlijk geen Aero.

De meeste zaken kun je natuurlijk missen, maar toen ik een avi wilde bewerken van mn Ixus camera vond ik het toch wel weer irritant dat dit niet kon. VMC miste ik op een gegeven moment ook wel.. maar er valt mee te leven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zit er wel DirectX 10 in, vraag ik me af. Dat is wel cruciaal als je wilt gamen. Anders moet je gewoon "Vista" draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

In W2K8 is DirectX 10 gewoon opgenomen :)

Ik gebruik al een half jaar W2K8 ook op mijn werklaptop (HP Compaq nw9440, Intel T7600, 2GB ram.
Alles, inclusief Wlan, werkt naar behoren na installatie van de Vista drivers voor o.a. videokaart.

Thuis draai ik nu ook W2K8 als desktop en ik merk geen performancewinst of verlies t.o.v. Windows XP. Dit is overigens subjectief, ik doe geen metingen. Het voelt gewoon prettig en vlot aan. Al word ik af en toe een beetje simpel van de UAC.

640KB should be enough for everyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Zoals ik al eerder aangaf: De Vista Media Center is voor mijn belangrijk..

Ik heb nu gewoon een dikke server draaien, en een apparte server met Vista + 2x TV tuner kaarten..

Ik vind de tweede server echt zonde, om alleen maar een beetje TV te kunnen streamen naar een XBOX 360 en een Linksys Media Center Extender...

Ik zou heel graag zien dat ik een Extender Server kan opzetten... Of te wel zonder het grafische op de server zelf. Beetje het idee van MediaPortal..

Of virtueel draaien en de TV tuner kaarten direct koppelen aan het virtuelle OS...

Beide optie kunnen niet, indien wel: Let me know!

Dan kan ik de Media Center server weer als een echte server gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:34:
Ik heb het een hele tijd gebruikt op mn werk-laptop.

Lang verhaal kort; het is helemaal niet sneller. Het is sneller omdat de helft uitstaat. De kernel is gewoon hetzelfde als Vista. Dus na een tijdje is het ook gewoon bagger traag net als Vista (Dell D630, C2DT7500, 2GB, 7200rpm schijf).
Op het moment dat je alles aangezet hebt dat je nodig hebt is de snelheid eruit helaas. Uiteinelijk draaide ik met een OS dat eigenlijk gelijk was aan Vista met veel features uitgezet.

Ik deed het vooral voor Hyper-V. Werkte opzicht goed, maar; Geen Wifi, geen USB. En op een laptop is dat niet ideaal :P

Toen het er net opstond dacht ik ec ht; wow, dit is echt 10x beter dan vista. Klopt ook, maar na 2 maanden niet meer ;)
wat nou geen usd en wifi??

heb op een server met USB toetsenbord + muis het geheel geinstalleerd gisteren nog...

verder zit er wel wifi support in de server zelf... al heb ik dat 3 dagen geleden op mijn server juist uit gezet want wat moet ik daarmee als ik geen wifi op de server heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:59:
[...]

wat nou geen usd en wifi??

heb op een server met USB toetsenbord + muis het geheel geinstalleerd gisteren nog...

verder zit er wel wifi support in de server zelf... al heb ik dat 3 dagen geleden op mijn server juist uit gezet want wat moet ik daarmee als ik geen wifi op de server heb :)
Ok.. en nu je WiFi kaart toewijzen aan je Hyper-V VM.. succes! ;) Of je USB printer hosten op je virtuele printserver..

Mijn punt is, HyperV op een laptop is leuk, maar het is niet werkbaar aangezien je geen WiFi op een VM kan hebben en je dus geen netwerk in de VM heb.. tenzij je een kabel gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wireless en Hyper-V gaat wel hoor, maar het is even prutsen:
http://blogs.msdn.com/vir...less-network-adapter.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collega van me heeft ook w2k8 op zijn laptop gehad voor langere tijd. Werkt inderdaad prima. Inmiddels zijn we overgestapt naar de beta van windows 7, zeer zeer prettig en goed :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die ken ik.. is prutsen idd ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Hmmm... Ik zit eventjes de denken..

In VMWare kun je USB Host aanzetten toch? Dus zodra je op dat moment een VM open hebt staan en er een USB apparaat insteek, dat het terecht komt bij de Guest en niet bij de Host..

Heeft Hyper-V ook niet zo iets? En kan ik met Hyper-V/VMWare niet gewoon zeggen: PCI2 moet gekoppeld worden aan VM ipv. alleen usb... En met firewire?

Zo doende kan ik namelijk VM-vista draaien met alles er uitgesloopt en alleen Media Center geconfigureerd met een USB/Firewire tv-tuner kaart...

Of zal dit te langzaam zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tim427 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:50:
Hmmm... Ik zit eventjes de denken..

In VMWare kun je USB Host aanzetten toch? Dus zodra je op dat moment een VM open hebt staan en er een USB apparaat insteek, dat het terecht komt bij de Guest en niet bij de Host..

Heeft Hyper-V ook niet zo iets? En kan ik met Hyper-V/VMWare niet gewoon zeggen: PCI2 moet gekoppeld worden aan VM ipv. alleen usb... En met firewire?

Zo doende kan ik namelijk VM-vista draaien met alles er uitgesloopt en alleen Media Center geconfigureerd met een USB/Firewire tv-tuner kaart...

Of zal dit te langzaam zijn?
Zie Verwijderd in "Windows Server 2008 als Desktop/Workstat..."

Zit er niet in.. Je kan een scsi controller of een nic toevoegen.. thats it. En standaard zit er com1 en 2 en een floppy op. Geen usb, geen audio, geen wifi..

Met VMWare kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:20:
[...]

Zie Verwijderd in "Windows Server 2008 als Desktop/Workstat..."

Zit er niet in.. Je kan een scsi controller of een nic toevoegen.. thats it. En standaard zit er com1 en 2 en een floppy op. Geen usb, geen audio, geen wifi..

Met VMWare kan het wel.
Das wel jammer...

Maar VMWare heeft alleen audio, wlan en USB extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tim427 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:00:
[...]

Das wel jammer...

Maar VMWare heeft alleen audio, wlan en USB extra?
Ik weet het niet uit m'n hoofd precies, maar het meeste werkt wel in VMware dacht ik.. ja gamen zal een probleem worden natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:56:
[...]

Ik weet het niet uit m'n hoofd precies, maar het meeste werkt wel in VMware dacht ik.. ja gamen zal een probleem worden natuurlijk :P
Tja, zolang ik maar een VM met Vista ultimate aan te praat krijg + een tv tunertje kan assigen aan die VM...

dan ben ik er al... Niks veel grafisch op de VM, dat doet de XBOX 360 (=MC extender).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 13:54
Ik hoop op precies hetzelfde als tim427. Ik wil hyper-v draaien met een 5tal vm's en de host als tv server voor mediaportal... Maar dat is blijkbaar moeilijker dan het lijkt. Ik heb niets gevonden hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

ErikCornelissen schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:22:
Ik hoop op precies hetzelfde als tim427. Ik wil hyper-v draaien met een 5tal vm's en de host als tv server voor mediaportal... Maar dat is blijkbaar moeilijker dan het lijkt. Ik heb niets gevonden hierover
Ik heb nu al 3 uur gezocht op internet, en kwam dit tegen:

http://blog.rootserverexp...passthrough-bei-xen-32rc/
Hier muss unter “Xen” der “PCI-device backend driver” aktiviert sein und dessen Modus auf “Passthrough” stehen.
Oftwel, XEN Dom0 (=Host) kan PCI *O* *DIRECT* *O* koppelen aan DomU (=Virual Machine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaan nu wel 2 dingen door elkaar.. Je kan de host misbruiken als tv-pc of een vm. Een vm zal niet echt lekker werken denk ik en ik vraag me af of vmware dat kan. De host moet natuurlijk geen probleem zijn.

Ja en Xen..wellicht een goed id? Nooit mee gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:01:
Er gaan nu wel 2 dingen door elkaar.. Je kan de host misbruiken als tv-pc of een vm. Een vm zal niet echt lekker werken denk ik en ik vraag me af of vmware dat kan. De host moet natuurlijk geen probleem zijn.

Ja en Xen..wellicht een goed id? Nooit mee gewerkt.
Het probleem is wel: XEN is overgenomen door Citrix...

De opensource/gratis variant van XEN (de oorspronkelijke) zit nu op versie 3.3.. Dit is een voorborduursel van versie 3.0 die in 2007 voor het laatst gecompiled is..

Is opzich niet zo'n ramp, maar wel als je bedenkt dat je de linux kernel moet patchen en de kernel patch versie 2.6.18 ofzo bedraagt, terwijl er al tig nieuwe versies bestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Ik heb het nu een tijdje gedraaid, en ben (helaas) toch weer terug gegaan naar Windows Vista Ultimate x64.

De belangrijkste reden is toch weer het Media Center. Samen met het Media Center TV Pack 2008 voor OEM's blijft het Media Center van Microsoft toch beter dan alternatieven als Media Portal, die ik dan ook nooit echt goed aan de praat heb gekregen op Windows Server 2008. Met name de digitale QAM ondersteuning is ideaal met het TV Pack, en alhoewel dat ook op Media Portal zou moeten werken, crashte Media Portal iedere keer als ik kanalen wilde scannen (TVServer). Na een tijdje was ik het grondig zat dat ik QAM (en dus de 12+ HDTV kanalen die un-encrypted over de kabel komen) niet aan de praat kreeg, dat ik mijn Vista DVD er weer bij heb gepakt.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:51:
[...]

Die zijn er. Met name de echte Vista zaken zoals VMC, Windows Mail, en bv die film dingetjes die in Vista zitten. Verder natuurlijk geen Aero.
Aero zou wel moeten werken.
3. Desktop Experience Feature

The Desktop Experience Feature enables a bunch of stuff that is by default present on a desktop OS. Most importantly it includes Themes, Windows Media player and the Aero related features. You will have to enable it form the Server Manager. The "Turn Windows features on or off" / "Add remove windows components" has all been rolled into the Server Manager now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

bulle bas schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 00:15:
[...]

Aero zou wel moeten werken.

[...]
Zover ik me kan herineren, is mij dat gewoon gelukt... Een goede videokaart, dan naar Control Panel > Personalization > Window Color and Apperance > Windows Aero kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Aero werkt gewoon. Heb het hier draaien op een hp nx9420.

Er zijn een aantal zaken die me wel opvallen of waar ik tegen aan ben gelopen.

- Wlan, standaard niet enabled maar kan je aanzetten. Daarna werkt het als een zonnetje

-> administrative tools -> Server Manager -> Features Summary -> Add Features -> Wireless LAN Service

- Bluetooth, standaard niet aanwezig. Windows heeft geen bluetooth stack aanwezig. Er is een work around voor:

-> Zie handleiding op onderstaande website:
http://komeil.spaces.live...2C!471.entry?sa=687355918
-> Wanneer je alle drivers hebt geinstalleerd reboot en dan de drivers van de leverancier eroverheen zetten.

- Hyper - V en gamen gaat gewoon niet samen:
Heeft als ik me niet vergis te maken met dat de host geen directe aanspraak meer kan maken op de videokaart.

- Wireless en hyper-v werkt ook prima zie onderstaande links:
http://blogs.msdn.com/vir...less-network-adapter.aspx
http://sqlblog.com/blogs/...ireless-with-hyper-v.aspx

- Applicaties die niet draaien tot nu toe is het bij de nokia pc suit gebleven maar die draai je in compatibiliteits modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Gamen op een Hypver-V gebaseerd guest OS bedoel je dat niet lekker loopt?

Gamen op het host OS zelf gaat wel goed?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Motrax schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:49:
Gamen op een Hypver-V gebaseerd guest OS bedoel je dat niet lekker loopt?

Gamen op het host OS zelf gaat wel goed?
Gamen op het OS gaat prima zolang je Hyper-V maar niet enabled. Deze vervangt een aantal Dll's en dat werkt niet echt bevordelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
whocarez schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:24:
Gamen op het OS gaat prima zolang je Hyper-V maar niet enabled. Deze vervangt een aantal Dll's en dat werkt niet echt bevordelijk
Logisch ook, want de Parent partition (Het OS waar je Hyper-V in enabled hebt) is ook een Guest voor de Hypervisor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
alt-92 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:30:
[...]

Logisch ook, want de Parent partition (Het OS waar je Hyper-V in enabled hebt) is ook een Guest voor de Hypervisor.
Juist die zin zocht ik. Thanks

Overigens wat me wel heel erg op valt is dat trend micro tijdens het booten een behoorlijke vertraging met zich meebrengt
Pagina: 1