[Win2k8 Server] Geen netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30
Nadat de harddisk van mijn Win2k3-server (DC) afgelopen week is gecrasht, heb ik besloten 'm maar gelijk te upgraden naar Win2k8. De installatie ging (uiteindelijk) vlot en het promoveren naar een DC vormde ook geen probleem.

Toegang krijgen tot m'n bestaande netwerk/Internet is echter een ander verhaal. Dat wil met geen mogelijkheid werken. Ik heb vaste IP-adressen (IPv4 en IPv6) toegekend, dymanische adressen geprobeerd, IPv6 uitgevinkt, IPv6 gedisabled (nav een ander topic hier op GoT), maar helaas.

Windows zelf denk dat het aan mijn router/modem ligt, maar aangezien mijn andere PC's nog gewoon op Internet kunnen, geloof ik dat niet.
In de EventViewer staan alleen een paar warnings betreffende de Time-Service. Verder lijkt alles dus in orde te zijn. Ook 'dcdiag' geeft aan dat elke test correct doorlopen wordt.

De Windows Firewall heb ik uitgezet omdat op mijn andere server al ISA Server draait.

Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie of waar ik nog zou kunnen zoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door maikel op 06-01-2009 21:39 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dit is niet echt PNS materiaal, past beter bij windows operating systems.

Mag ik je ipconfig /all is zien?

Je hebt de server tot dc gepromote, heb je hierbij ook DNS op dezelfde machine staan?

Kun je wel externe ip nummers pingen (bijv 213.239.154.35) ?

Wat voor WAN verbinding heb? Hoe is deze aangesloten? Welk subnet zit je? Kun je de router/modem pingen?
Kun je de localhost pingen? Wat geeft Route print? etc etc etc

Graag wat meer info.

[ Voor 33% gewijzigd door Workaholic op 06-01-2009 21:58 ]

Mijn V&A

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30
Workaholic schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:52:
Dit is niet echt PNS materiaal, past beter bij windows operating systems.

Mag ik je ipconfig /all is zien?

Je hebt de server tot dc gepromote, heb je hierbij ook DNS op dezelfde machine staan?

Kun je wel externe ip nummers pingen (bijv 213.239.154.35) ?

Wat voor WAN verbinding heb? Hoe is deze aangesloten? Welk subnet zit je? Kun je de router/modem pingen?
Kun je de localhost pingen? Wat geeft Route print? etc etc etc

Graag wat meer info.
Hmm, hij lijkt het nu te doen. Ik heb de netwerkkaart in een ander PCI-slot gezet en nu werkt 't. |:(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, het installeren van een netwerkkaartje in $OS moet je toch zelf wel kunnen lijkt me.. Beetje trouble-shooten dus.. Niet echt PNS dus.
Maar hij doet het nu :)

Dit topic is gesloten.