Toon posts:

4 hubs op een netwerk kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Om meteen met de deur in huis te vallen :)

Ik kwam laatst in de computerwinkel, omdat ik aan het kijken was voor een netwerkkaart voor het netwerk wat ik ga aanleggen.

Ik zag daar een netwerkkaart met 4 hubs erop een 10/100 kaartje.

Is dit goed of is dit af te raden?

Alvast Bedankt,

gRoeTen StefaN

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Je bedoelt een netwerkkaart met een 4 poorts hubje erin. Niet vier hubjes :) Verder heb ik daar weinig nuttigs over te melden, behalve dat er met een hub niet zoveel fout kan gaan.. verwacht er geen wonderen van, maar het zal vast wel werken :)

Mijn iRacing profiel

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45

Klippy

Still Game

Ik begrijp t niet helemaal hoor, maar als ik t goed begrijp is dit dus een NIC met ingebouwde HUB he :?

Als dat zo is zal t vast wel werken, maar ik zie er t nut niet zo van.. Moet je dus alle kabeltjes naar die PC met HUB trekken. Losse HUB lijkt mij toch wat handiger....
Ook minder problemen lijkt mij.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45

Klippy

Still Game

En voor Collin: Kan ik niet lid worden van de fanclub :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 25 februari 2001 00:25 schreef LiquidSilver het volgende:
Ik begrijp t niet helemaal hoor, maar als ik t goed begrijp is dit dus een NIC met ingebouwde HUB he :?
Zelfde probleem, is dit gewoon vaag(uitgelegd), of bestaat zo'n netwerkkaart?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Vroeger was dit wel handig,
Dan had je een servertje (die altijd aan staat, anders werkt je ingebouwde hub niet) en een aantal machines.
't nadeel is echter dat 't bijna altijd 10Mbit setjes zijn.
De 100 Mbit kaartjes zijn tegenwoordig nauwlijks duurder alleen de 100 Mbit hub is wat duurder.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 25 februari 2001 11:17 schreef TD-er het volgende:
Vroeger was dit wel handig,
Dan had je een servertje (die altijd aan staat, anders werkt je ingebouwde hub niet) en een aantal machines.
:?:?:?:?:?, ja maar heb nu toch ook niks aan en losse hub als de server uitstaat :?:?:?:?:?:?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 12:45
En wat kost zoiets ??

Want kan me voorstellen dat als het een goedkoop ding is dat het ook erg veel cpu load zal hebben (of lul ik nou onzin en is dat voor een hub niet nodig ??)

Als het wel zo is dan heb je dus niks meer aan die 3e pc...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ze bestaan, en zowel in 10 Mbps als 100 Mbps versies. Ze leveren geen extra CPU-belasting op daar zorgt een onboard-processortje wel voor.
Ze hebben zeker de hier genoemde nadelen, maar ook wat voordelen :
- er staat een doos minder in je kamer;
- je spaart 1 UTP-kabel uit;
- je spaart 1 220V-kabel/aansluiting in je stekerdoos uit.
Als je een systeem hebt dat duidelijk als server dient, en dus 24 uur per dag aanstaat, is het best handig voor een klein netwerkje. En of je nou je 5 kabels naar je hub moet trekken of 4 naar je server, kies zelf maar wat het makkelijkst is.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 11:35 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

:?:?:?:?:?, ja maar heb nu toch ook niks aan en losse hub als de server uitstaat :?:?:?:?:?:?
Als je een peer-netwerk hebt (dus geen server erin), dan kan je wél wat hebben aan een losse hub hoor.

Verwijderd

Topicstarter
In de computer (celeron 566 , 192 mb sdram)moet dus zo'n kaart komen en dan moet er een utp kabel van de netwerkkaart naar de pentium 100 (niet lache :).

Ik wil juist zo'n kaart hebben omdat er binnenkort een laptop bij komt en dan kan je het ook op het netwerk aansluiten.

En volgens mij waren deze kaartjes goedkoper dan een losse hub.
Pagina: 1