[VB.NET 2008] Multi-threaded applicatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 20:51
Voor mijn profielwerkstuk heb ik een grafisch rekenmachine geprogrammeerd in VB.Net 2008. Nou werkt dit programma al prima, maar als ik een scherm met een hoge resolutie heb en veel ingewikkelde functies moet plotten, zou het natuurlijk ideaal zijn om deze op meerdere threads uit te werken. Nou weet ik wel wat een thread is, en heb ik ook een idee hoe het er structureel ongeveer uit zou moeten zien, maar ik zou absoluut niet weten waar ik zou moeten beginnen met zoeken naar informatie over multi-threaded programming.

Wat ik zelf in gedachte had was een class waar het threading ingebakken zit. Deze class krijgt de functies en overige parameters die het nodig heeft om de grafiek te plotten, verdeelt de functies over een aantal threads(1 thread per core?), en laat deze allemaal hun bitmap uitpoepen. Vervolgens plakt de class deze bitmaps overelkaar (de bitmaps hebben een transparente achtergrond, gebruik ik op dit moment ookal), en raised de class een event met de afgewerkte bitmap, die vervolgens weer aan mijn picturebox wordt doorgegeven.

Is dit idee uitwerkbaar? Weet iemand waar ik goede beginners-tutorials kan vinden voor multi-threading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:17

CoolGamer

What is it? Dragons?

Informatie over hoe je gebruik kan maken van threads in VB.Net is goed te vinden met Google. Microsoft heeft zelf ook wel redelijke uitleg in hun artikelen en handleiding.

Bijvoorbeeld:
Multithreaded Programming with Visual Basic .NET, maar ik denk zodra je bij Thread Arguments and Return Values bent heb je wel genoeg gelezen om een simpele thread te kunnen gebruiken.
De handleiding is op zich ook best duidelijk.

Een klasse verantwoordelijk maken voor 1 specifieke grafiek kan heel handig zijn, zo voorkom je ook dat data van de thread door een andere thread overschreven wordt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 20:51
Thanks, zal eens kijken of ik er iets van snap.