Toon posts:

Problemen draadloze router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Compex Netpassage 26G draadloze router. Ik heb deze een tijdje niet meer gebruikt. Na alles weer aangesloten te hebben, krijg ik geen verbinding met het ding, zowel bekabeld als draadloos. Bij draadloos verbinden krijgt hij wel een verbinding, maar verder niks. Geen ip, gateway enz. Heb al geprobeerd dat ding te resetten via het knopje van de achterkant, maar dan gebeurt er ook niets (misschien doe ik iets verkeerd?). weet iemand wat ik kan doen?

Afbeeldingslocatie: http://reviews.digitaltrends.com/images/reviews/compex/np26g-usb/np26g-usb_front.gif

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Misschien is het een hele domme vraag, maar staat er wel stroom op?

See you in another life, brother.

Verwijderd

Topicstarter
Aram.Dmitri schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:54:
Misschien is het een hele domme vraag, maar staat er wel stroom op?
ja dat wel, anders kon ik geen verbinding maken hé :P

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je hem bedraad aansluiten moet je naar http://192.168.168.1 gaan om de router in te stellen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

Misschien staat hij standaard op statisch IP? Ga eens naar de instellingen van je IP/v4 en stel daar je IP in.

vb.
code:
1
2
3
IP-adres: 192.168.1.2
Subnet Masker: 255.255.255.0
DNS: 192.168.1.1

Het kan zijn dat die 1 in 192.168.X.2 een 0 moet zijn. Beetje uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
bij bedraad aansluiten krijg ik ook geen ip adres, dat van stataische moet ik even proberen. Moet ik dan ook dezelfde instellingen als de router normaal geeft (via DHCP) Dns enzo

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

Ga uit van dezelfde instelling. Het is zeer vreemd dat je router geen IP toewijst als je een draadje inplugged, ik ben gewend dat de router dat werk voor mij doet.
Probeer maar wat!

Verwijderd

Topicstarter
Aram.Dmitri schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:17:
Ga uit van dezelfde instelling. Het is zeer vreemd dat je router geen IP toewijst als je een draadje inplugged, ik ben gewend dat de router dat werk voor mij doet.
Probeer maar wat!
eerst deed ie het ook prima, maar na een verbouwing is hij een paar weken niet actief geweest. wat moet ik bij DNS opgegeven? zelfde als de gateway?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
naja hier is een screenshot :P

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/06/1231263181-30.jpg

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd met vaste ip's te werken, maar er gebeurt nog niks. kan iemand mij zeggen hoe ik dit ding via de achterkant reset???

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
169.254 betekent gewoon dat je geen geldig ip van de DHCP krijgt. Of wellicht is de dhcp helemaal uit? Hoe is het ding oorspronkelijk ingesteld? (wellicht alleen als accespoint?)

Check even in de handleiding hoe je dat ding exact moet resetten. Wellicht moet je het knopje op de achterkant een aantal seconden ingedrukt houden...of heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:02:
169.254 betekent gewoon dat je geen geldig ip van de DHCP krijgt. Of wellicht is de dhcp helemaal uit? Hoe is het ding oorspronkelijk ingesteld? (wellicht alleen als accespoint?)

Check even in de handleiding hoe je dat ding exact moet resetten. Wellicht moet je het knopje op de achterkant een aantal seconden ingedrukt houden...of heb je dat al geprobeerd?
ja, ik wist ook dat dat gewoon een ip van windows is, heb dat knopje ook al een paar seconden ingedrukt, er gaat dan een lampje knipperen en blijft zo uren doorgaan. Handleiding heb ik niet, heb dit kastje zo gekregen (voeding + kastje). DHCP staat ook niet uit, ding is een paar maanden "uit de lucht" geweest vanwege een verbouwing, daarvoor werkte alles nog. ik zal straks even kijken of er ook een pdfje van die handleiding is.

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 08:22
Zoals eerder ook al aangegeven is lijkt het erop dat de DHCP uit staat op de router.

Ik heb even op de website van hun gekeken, dit zijn de default settings in ieder geval. Dus als je op jou vaste verbinding het ip adres op 192.168.1.2 instelt en dan via IE het adres van de router intikt. Dan kan je hem weer helemaal instellen als het goed is.:

Question:
What is the default settings for Compex's products?

Answer:
Default IP for all Compex's Routers/ APs/ Client Adapters: 192.168.168.1
Default IP for all Compex's Modems: 192.168.1.1
Default IP for all Compex's Switches: 192.168.100.128

Default Password for all Compex's products: Password
Default User ID for Compex's modem: Admin

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen.

EDIT: het is gelukt. had hier eerder ook al mee gekloot maar wel verkeerd. bedankt voor de tip!!. _/-\o_

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 18:23 ]

Pagina: 1