Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ubuntu] HDD formateren en type wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakertjes :+

Ik zit met en probleempje.
Ik zit met een lekker laptop een acer aspire 7720G met 2 HHD's.
Nu is het probleem ik heb er Ubuntu opgeinstaleerd op 1 Schijf & op de 2de staat vista.
Nu wil ik van ubuntu af ik wil er XP op dus is mijn probleem nu hoe verwijdere ik ubuntu er af.
En zet ik Xp er op.
Want ik moet dan toch het type van HDD wijzeigen want die staat op het type van ubuntu?

Je zou me heel erg dankbaar zijn O+

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is niet een ubuntuprobleem, maar een windowsprobleem, want je wil windows installeren, wat er al op de schijf staat doet er niet toe :)
> WOS

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke sorry

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
http://bcol.belgian-lugs.be/html/linux-verwijderen.html

Daar staat precies wat je moet doen. Je moet dus eerst de partities van linux van je schijf verwijderen (vanuit linux zelf is het makkelijkste). Daarna moet je nog de bootloader van windows herstellen.

Let er wel op dat je de bootloader weer moet aanpassen nadat je XP hebt geinstalleerd naast je Vista, de XP bootloader herkent Vista namelijk niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 06-01-2009 17:55 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik vermoed dat je in xp gewoon de unbuntu partitie kunt verwijderen en opnieuw fromateren. Krig je die optide niet dan moet je met fdisk van linux (booten vanaf live cd) de partities verwijderen.

(je moet de type van de partitie wijzingen, niet de disk, en om dat te doen moet je de partitie van de disk verwijderen en een nieuwe aanmaken)

Daarna install je XP

daarna repareer je vista bootloader:

http://apcmag.com/how_to_...epbystep_guide.htm?page=4

[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 06-01-2009 18:06 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet ubutnu opstarten
Verwijderen in ubuntu zelf.
en dan herbooten?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:07:
Dus ik moet ubutnu opstarten
Verwijderen in ubuntu zelf.
en dan herbooten?
Ja precies ;)

@leuk_he: Ik denk niet dat dat werkt. Volgens mij zegt windows xp dan gewoon dat er geen vrije ruimte is op de schijf. De windows installer herkent die partities namelijk helemaal niet volgens mij. Dus je zult ze echt eerst moeten verwijderen.
Pagina: 1