Toon posts:

XSD's genereren van een webservice

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na een halve dag zoeken op internet leg ik mijn vraag maar hier neer in de hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vraag.

Het gaat om het volgende:
Op een windows server draait een webservice die geserveerd word door IIS met het .NET framework. Nu is het mogelijk om de wdsl beschrijving op te halen van deze webservice voor SOAP objecten. Dit is niet echt spannend. Maar mijn vraag is bestaat er ook een mogelijkheid om XSD van de verschillende webmethods op te halen?

Ik heb al verschillende development tools gebruikt (xsd.exe en wsdl.exe) maar bied niet de mogelijk wat ik wil. Ook het afstruinen van verschillende forums heeft geen bruikbaar antwoord gegeven.

Kortom: bestaat er een mogelijk om bij een bestaande webservice XSD files te genereren per webmethod?

L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 17:16

Gerco

Professional Newbie

Je kan natuurlijk een XSLT over de wsdl draaien om dat voor elkaar te krijgen, maar erg handig is het niet. Wat is er mis met een wsdl? Daar staan alle types al in gedefinieerd en je kunt natuurlijk gewoon de <xsd:schema tag naar een lege file kopieren en die .xsd noemen. Dan ben je ook klaar (heb je het alleen niet per webmethod).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Je kan ook zonder tools de WSDL ophalen, gewoon ?wsdl achter je url zetten (de .asmx).

Interessanter dan het hoe is de vraag: waarom?

Wat is de reden dat je per functie een aparte WSDL wilt hebben?

NKCSS - Projects - YouTube